FIA zakázala používání DRS v monackém tunelu
Reagovala tak na obavy jezdců o bezpečnost.
Mezinárodní automobilová federace zakázala používání systému DRS v monackém tunelu. Reagovala tak na obavy jezdců ohledně bezpečnosti průjezdu tamní rychlou zatáčkou s "otevřeným" zadním křídlem.
FIA nedávno zamítla návrh používání systému DRS v Monaku zcela zakázat, neboť k jeho prosazení bylo potřeba jednomyslného souhlasu všech závodníků, toho se však nepodařilo dosáhnout.
Přesto se někteří nadále snažili přesvědčit Charlieho Whitinga, ředitele závodů FIA, že jízda s otevřeným zadním křídlem skrz rychlou zatáčku v monackém tunelu by mohla vést k nebezpečným situacím.
Například Rubens Barrichello řekl: "Přál bych těm nahoře, aby se posadili do auta a zkusili si projet tunel s otevřeným DRS. Podle mého názoru čekají na to, až se přihodí něco špatného. A až se to stane, tak jen řeknou, 'no, tak v příštím roce s tím v Monaku nepojedeme'."
Charlie Whiting však v pondělí členům Asociace jezdců Formule 1 napsal, že v tunelu bude používání skutečně zakázáno. Konkrétně se jedná o úsek označený dvěma body vzdálenými od startu 1350 metrů a 2020 metrů, kde se tunel nachází.
Ve volných trénincích a kvalifikaci, ve kterých je používání systému DRS zcela neomezené, tak bude ve zmiňovaném úseku zadní křídlo muset zůstat zavřené. V závodě pak nadále platí původní ustanovení, čili umístění aktivační zóny na cílovou rovinku.