Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

V urputné bitvě o Tourist Trophy byl úspěšnější Luhr

V urputné bitvě o Tourist Trophy byl úspěšnější Luhr

I dnes pokračovaly osudové souboje stájí Young Driver a JR Motorsports.

Opět rozhodla zastávka v boxech, dnes byla úspěšnější britská stáj a ze zisku Tourist Trophy se mohla radovat posádka Krumm/Luhr. V závěsu za nimi dojeli Enge/Müller a Hezemans/Zuber. V jedenáctém kole na okruh vyjel zpomalovací vůz po zbytečném střetu rozlíceného Mückeho s Westbrookem.

Do závodu startoval z prvního místa Tomáš Enge, kterého se pokoušel neúspěšně předjet Michael Krumm. Liberecký rodák si pozici udržel a začal si budovat mírný náskok. Dnes se všechny vozy dokázaly bez větších problémů vejít na dráhu, případně se udržely v asfaltových únikových zónách a tak celé pole pokračovalo beze ztrát. Nadějnou čtvrtou pozici vyklidil obhájce loňského vítězství, Warren Hughes, který se po širokém výjezdu z první zatáčky propadl až na 12. příčku. Leclerc nezvládl v zatáčce Brooklands svůj ford a dostal se do hodin.

Velmi úspěšný byl v úvodním kole Enjalbert v černé corvette, který se z devátého místa posunul na pátou příčku. Výborně si vedl z chvostu startující Mücke, který po prvním kole jezdil již na osmé příčce!

Na čele jezdili piloti s mírnými odstupy, těsno však bylo za murciélagem šestého Pastorelliho. Za vozem italského jezdce kroužil vláček osmi jezdců, kteří se pokoušeli o řadu předjížděních manévrů na různých místech okruhu. Úspěšný byl Mücke, který zdolal Bassenga v souboji o sedmou příčku. V pátém kole chyboval v této skupince jedoucí Hohenadel po širokém výjezdu ze zatáčky The Loop. Zaváhání úřadujícího mistra GT3 okamžitě využili Leinders, Makowiecki a Westbrook. O něco více práce s německým pilotem měl Hughes, ale nakonec byl ve svém snažení úspěšný. V nájezdu do Vale překonal Basseng svého týmového kolegu Pastorelliho a utrhl se z hada za italským jezdcem.

Za Italem bylo horko Mückemu, na nějž útočil Makowiecki. Jenže Mako nebyl v zatáčce Luffield úspěšný a o chvíli později se naopak musel bránit útokům Westbrooka. Britský pilot uspěl v nájezdu do Vale.

V 11. kole došlo k dramatické situaci. Mückemu nevyšel výjezd z Maggotts, nechal místo Westbrookovi a britský pilot se pokusil Němce předjet. Mücke se snažil uhájit ještě pozici před Becketts, ale lehký náraz Westbrookova nissanu do pravých dveří aston martinu poslal Mückeho do hodin. Němec skončil v únikové zóně a Brit pokračoval pomalu po levé straně Hangar Straight. Rozzuřený Mücke se po krkolomném návratu na dráhu vydal k pomalu jedoucímu nissanu Westbrooka. Jenže při výhružných gestech a těsné jízdě obou vozů, se Mückeho aston martin lehce stočil před příď Westbrookova nissanu a došlo ke kontaktu obou vozidel! Mücke skončil po smyku v bariéře na levé straně, kde těžce poškodil přes noc opravený vůz (po havárii v kvalifikačním závodě po kolizi s Westbrookovým kolegou). Nissan dopadl o něco lépe, přesto jej Westbrook musel odstavit na druhém okraji rovinky.

Na okruh se vydal zpomalovací vůz, což byl signál k hromadnému úprku většiny startovního pole do boxů. Mezitím se totiž přiblížil čas povinných zastávek. Příliš brzy se k mechanikům vydala Vanina Ickx, takže střídajícího Nygaarda později čekal trest. V boxech došlo k dalšímu rozhodujícímu okamžiku, když rychlejší výměna u týmu JR Motorsports posunula do vedení Luhra (místo Krumma) před Müllera (místo Engeho).

Bílý Nissan GT-R s majáky na střeše vodil zbývajících 14 vozů až do konce 16. kola. Po novém startu se Müller v Abbey dostal před Krumma, ten mu to však v Brooklands oplatil a vrátil se do vedení.

Jezdci nestačili ještě pořádně zahřát pneumatiky a v zatáčce Luffield se dostal do hodin nejprve Brabham na okraji, ale uprostřed dráhy navíc Piccini! Kontaktu nezabránil Rossi v corvette, jejíž kapota se otevřela a francouzský pilot dojel pouze k zatáčce Copse, kde vůz odstavil. Levou přední část svého fordu v nastalém zmatku poškodil Martin a zamířil do boxů, kde již zůstal.

V tu chvíli již všichni piloti jezdili na bodovaných pozicích, ale v 25. kole se na cílové rovince objevilo Schwagerovo lamborghini v mohutných oblacích kouře, později ze zádě začaly šlehat i plameny. Německý pilot dojel za zatáčku Abbey, vůz odstavil a začal hasit hořící motor svého vozu.

Na čele se mezitím odehrávalo úžasné zápolení dvojice německých pilotů. Luhr dokázal ujíždět na rovinkách, kde se Müller snažil jezdit v závěsu. Do zatáček musel nejednou brzdit v oblacích kouře, přesto zde býval rychlejší Müller. Naděje pro Engeho kolegu svitla v posledním kole, když se dokázal dostat vedle Luhra, ale ani tento pokus nedokázal dotáhnout do úspěšného konce. Navíc si musel hlídat za ním jedoucího Zubera.

Po ujetí 28 kol dojela vedoucí trojice v závěsu do cíle a vítězem Tourist Trophy se tak stala posádka Luhr/Krumm.

p.
 Posádka  Tým
Čas/Ztráta
1. 
 M.Krumm/L.Luhr  JR Motorsports
1:00:27.957 
2. 
 T.Enge/A.Müller  Young Driver AMR
+ 0.220 
3. 
 M.Hezemans/A.Zuber  Exim Bank Team China
+ 0.491 
4. 
 S.Dusseldorp/C.Piccione  Hexis AMR
+ 2.417 
5. 
 M.Basseng/M.Winkelhock  All-Inkl.com Münnich MS
+ 7.436 
6. 
 B.Leinders/M.Hennerici  Marc VDS Racing Team
+ 10.831 
7. 
 W.Hughes/E.Bernoldi  Sumo Power GT
+ 13.063 
8. 
 A.Leclerc/M.Palttala  Belgian Racing
+ 24.117 
9. 
 V.Ickx/C.Nygaard  Belgian Racing
+ 58.515 
10. 
 N.Pastorelli/D.Schwager  All-Inkl.com Münnich MS
+ 3 kola 
11. 
 F.Makowiecki/M.Martin  Marc VDS Racing Team
+ 11 kol 
12. 
 J.Campbell-Walter/D.Brabham  Sumo Power GT
+ 12 kol 
13. 
 C.Hohenadel/A.Piccini  Hexis AMR
+ 12 kol 
14. 
 D.Enjalbert/M.Rossi  DKR Engineering
+ 12 kol 
15. 
 S.Mücke/D.Turner  Young Driver AMR
+ 18 kol 
16. 
 R.Westbrook/P.Dumbreck  JR Motorsports
+ 18 kol 

Místem příštího závodu bude španělský okruh Los Arcos (Navarra) ve dnech 2. a 3. července.