FIA omezí pravidla o motorech už pro Valencii
Týmy nebudou smět mezi kvalifikací a závodem měnit jeho mapování.
Mezinárodní automobilová federace prosadila nové omezení pravidel týkající se mapování motorů, které vstoupí v platnost už pro nadcházející Velkou cenu Evropy.
Ještě před tím, než bude od závodu na Silverstonu zakázáno umělé udržování konstantního toku výfukových plynů k difuzoru i v momentech, kdy jezdec nemá sešlápnutý plynový pedál, tak FIA omezí pravidla o něco víc.
Technický delegát FIA Charlie Whiting poslal týmům Formule 1 zprávu o tom, že od závodu v ulicích Valencie nebudou smět měnit mapování motorů mezi kvalifikací a závodem.
Znamená to tedy, že jezdci nebudou moci v boji s časem využít ostřejšího mapování dovolujícího zajet rychlejšího času a následně nastavit motor do úspornějšího režimu, aby v závodě spotřeboval méně paliva a nebyl vystaven příliš velké námaze.
To by mohlo zamíchat rozložením sil ve startovním poli, neboť jedna z teorií točících se kolem vynikajících kvalifikačních výkonů týmu Red Bull hovoří právě o chytrém mapování motoru, které dokáže vytvořit výhodu pro kvalifikační rychlé kolo.
Nové nařízení FIA však bude mít za následek, že týmy po skončení kvalifikace nebudou smět mapování motorů upravovat a jejich první taková možnost tak přijde až při první zastávce v boxech, při které by teoreticky člen týmu mohl k vozu připojit počítač a mapování upravit.
Taková situace je ale nepravděpodobná vzhledem k velkému nárůstu trvání zastávky u mechaniků.
Dá se proto očekávat, že týmy budou používat závodní mapování motorů už v kvalifikaci, neboť kvalifikační nastavení by mohlo být na závodní vzdálenost pro motory příliš náročné.
Ačkoliv zmíněná změna pravidel ovlivní všechny stáje, největší pozornost se bude upínat směrem k týmu Red Bull, který zatím letošním kvalifikacím vládne.