Red Bull se neobává, že jej změny pravidel srazí
Tvrdí se, že mistrovský tým má na omezení regulí doplatit nejvíc.
Jezdci Red Bullu nemají příliš velké obavy, že by náhlé změny technických pravidel zakazující úpravy mapování motoru mezi kvalifikací a závodem měly omezit jejich tým víc než kterýkoliv jiný.
FIA před Velkou cenou Evropy zavedla úpravu pravidel, která nařizuje startovat do závodu se stejnou mapou motoru, která byla použita v rozhodujícím kvalifikačním kole.
Má se přitom zato, že právě Red Bull by na tento zákaz měl doplatit nejvíc, neboť jeho velká převaha v kvalifikacích je často vysvětlována právě použitím extrémní mapy motoru.
Piloti Red Bullu zatím vyhráli všechny letošní kvalifikace, přičemž Sebastian Vettel vybojoval již šest pole position, jednou byl poražen kolegou Markem Webberem.
V závodech už ale jejich dominance tak výrazná není. Byť Vettel vyhrál pět z dosavadních sedmi závodů, v Číně a v Kanadě byl poražen, zatímco v Barceloně a v Monaku se v závěru musel bránit velkému tlaku soupeřů.
Ani tak se ale jezdci Red Bullu neobávají, že by právě oni měli být na změně pravidel biti nejvíc.
"Myslím, že je to něco, s čím si hrají všichni, zejména letos," řekl Sebastian Vettel. "Znamená to změnu pro všechny, ale nemyslím si, že to pro nás bude větší změna než pro ostatní. Je to stejné pro nás pro všechny, všechny týmy.
Nemyslím si, že přede mnou (tým) něco skrývá, nemáme žádné tajnosti. Loni bylo pár momentů, kdy si lidé mysleli, že máme v autě nějakou páku, ukázalo se, že ne. Podle toho, co vím, vás mohu ujistit, že se mezi sobotou a nedělí neodehrává nic zvláštního.
Já mohu soudit jen to, co děláme, někdy jsme měli dobrou sobotu a v neděli jsme se trápili. Měli jsme několik přímočarých závodů, kde jsme měli velmi dobré závodní tempo, a jiné závody, po kterých jsme hned řekli, že naše rychlost nenaplnila očekávání, takže jsme ve zpětném ohledu zajeli hůře, než na co jsme měli.
Myslím, že je třeba se dívat na každý závod zvlášť. Kanada byla značně ovlivněna počasím. Co se Monaka týče, myslím, že jsme měli ze začátku velice dobré závodní tempo a pak velice odlišnou strategii, kvůli které je těžké poznat skutečnou rychlost.
Při zpětném ohledu máme zatím všude velice dobré auto v kvalifikaci a v závodních podmínkách a proto si tady celkem věříme. Kanada nám popravdě neměla moc sedět, měli jsme ale velice dobrý den a dostali auto na pole position, takže uvidíme, co se nám povede tady."
Vettelův týmový kolega Mark Webber také zastává názor, že změna pravidel nebude pro Red Bull příliš velkým problémem.
"Nemyslím si, že bude auto díky ním rychlejší," řekl Australan o pravidlech. "Budou stejná pro všechny. Musíme se tomu znovu přizpůsobit a zvyknout si na to.
Náš tým je zvyklý na přizpůsobování se změnám v regulích. Nemyslím si, že to obrátí pole vzhůru nohama, ale všichni budou ve slušné formě. My jsme rychlí."
Webber také podotkl, že takové změny pravidel uprostřed sezóny stojí týmy spoustu peněz.
"V našem sportu se vždycky něco mění. Pochopitelně by bylo finančně velice výhodné vědět tohle předtím, než sezóna začala, jelikož tohle všichni sledují na konci roku.
Není to banalita hodit to na týmy v polovině sezóny, ony se ale přizpůsobí. Všichni jsme na stejné lodi. Je to stejné pro všechny. Není to pro nás tak velká starost. Není to levné, dělat takové změny."
Australan však tvrdí, že fanoušky tyto změny příliš zajímat nebudou, pro ně bude stále na prvním místě zábavné závodění.
"Myslím, že většinu fanoušků to nezajímá, ti chtějí vidět, co letos zatím viděli, dobré automobilové závody. Ti vědí tak 10-15% toho, co se děje v zákulisí, pak tu máte skalní fanoušky, kteří vědí trochu víc, ale fandové chtějí vidět dobrý automobilový závod."