Renault věří, že jej změna pravidel nebude tolik bolet
Díky jeho řešení výfuků by jeho vůz nemusel utrpět tolik.
Technický ředitel Renaultu James Allison doufá, že změna pravidel týkající se foukání difuzorů, která vstoupí v platnost od nadcházející Velké ceny Velké Británie, nesrazí jeho tým tolik jako některé jeho soupeře.
FIA jakožto součást objasnění pravidel o difuzorech od Silverstonu zakázala používání speciálních map motorů, které udržují tok výfukových plynů konstantní i v době, kdy jezdec nemá sešlápnutý plynový pedál.
Týmy totiž výfukových plynů využívají k foukání různých aerodynamických částí svých vozů, především difuzorů a podlah, přičemž zmíněná mapa motoru zajistí stejný efekt po celé kolo.
Allison přitom věří, že řešení Renaultu, který má výfuky vyvedené na přední straně bočnic, nebude pro tým znamenat příliš velký výkonnostní propad.
"Není jednoduché posoudit efekt této změny na naši konkurenceschopnost," říká Allison.
"Ztráta u každého vozu s foukanou podlahou vzejde ze dvou nezávislých důsledků, kolik přítlaku se ztratí a také jak moc tato ztráta přítlaku naruší vyvážení vozu. Všechny vozy s foukanou podlahou důsledkem těchto nových omezení ztratí přítlak při brzdění. Některé týmy ztratí víc a některé týmy méně, je těžké přesně odhadnout, jakou relativní ztrátu Lotus Renault GP utrpí.
Nicméně, je možné, že po stránce vyvážení ztratíme méně, protože naše dopředu vyvedené výfuky vytváří svůj efekt docela blízko středu vozu. To znamená, že jak množství výfukových plynů roste a klesá, ve skutečnosti to aerodynamické vyvážení vozu nenarušuje tolik.
S foukáním směrem dozadu je veškerý přítlak z výfuků generován na zadní nápravě.
Jelikož nová pravidla redukují efekt foukání spíše v nájezdu do zatáčky než na jejím výjezdu, je možné, že ty vozy, které foukají směrem dozadu, budou mít jako následek těch nových omezení tendenci pociťovat větší nervozitu při brzdění a větší nedotáčivost na výjezdu. Uvidíme na Silverstonu!"
Šéf týmu Eric Boullier sice neví, jak si po změně pravidel bude Renault mezi konkurencí stát, je si však jistý, že francouzská stáj udělala vše pro to, aby se s omezením vyrovnala co nejlépe.
"Je to komplikovaná záležitost a je těžké tvrdit něco o jejich přesném dopadu už teď," řekl Boullier. "Jisté je, že musíme být na tyto změny pravidel připraveni co nejlépe.
Rozhodně to ovlivní úplně každý tým a je na nás a našich inženýrech, abychom se s těmi změnami vypořádali lépe než naše konkurence."