Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Renault bude v Německu testovat klasicky vedené výfuky

Renault bude v Německu testovat klasicky vedené výfuky

Tým ve snaze získat ztracenou formu provádí velké změny.

Renault bude ve volných trénincích před Velkou cenou Německa testovat klasicky řešené výfuky, tedy vedené dozadu, v rámci chystaných změn zaměřených na znovuzískání ztracené formy.

Tým z Enstonu již nějakou dobu uvažuje o tom, že upustí od svého radikálního řešení výfuků vyvedených na přední straně bočnic, to totiž nepřináší požadované výsledky a tým se po zisku dvou pódiových umístění na začátku trápí se zhoršenou výkonností.

Šéf týmu Eric Boullier prozradil, že na Nürburgringu bude tým ověřovat první verzi svého nového konceptu.

"Je potvrzené, že to vyzkoušíme v pátečních trénincích," řekl Boullier. "Říkám to pořád, ale víme, proč se trápíme a proč nedokážeme vyvíjet auto tak rychle jako ostatní.

Teď tedy možná budeme muset trochu změnit svou strategii, protože se nám nedaří, takže to zahrnuje změnu konfigurace výfuků, kterou vyzkoušíme teď v Německu.

Stále čekáme solidní výkonnostní skok. Potřebuji prozkoumat každou oblast, ve které ztrácíme, a také proč nevyužíváme některých příležitostí."

Boullier řekl, že Renault provedl detailní průzkum toho, proč se mu letos ve vývoji tolik nedaří, některé otázky přitom byly zodpovězeny.

Má se za to, že částečně byl výkonnostní propad týmu po prvních dvou závodech způsoben kvůli pomalému vývoji v aerodynamickém tunelu. Situaci navíc moc nepomohl ani fakt, že tunel Renaultu byl v květnu na 12 dní zavřen kvůli úpravě z obsluhy 50% modelu na 60% model.

Na druhou stranu, díky této úpravě může nyní Renault pracovat efektivněji, což by se v následujících velkých cenách mělo začít pozitivně projevovat.

Zprávy od některých zdrojů hovoří o třech desetinách sekundy, které by Renault měl díky novinkám chystaným pro VC Německa získat.

Boullier dodal: "Někdy jsou investice dobré, ale někdy vám neumožní vyvíjet se tak rychle, jak si přejete.

Například co se týče vylepšení aerodynamického tunelu, museli jsme ten tunel na několik dní zavřít a v těchto dnech se tam nepracovalo.

Také jsme měli možnost přejít na 'obvyklý' výfukový systém a vyvinout ho bohužel chvíli trvá. A přestože bychom už v následujícím závodě měli vidět celkem dobrý pokrok, bude tenhle vývoj probíhat letos a také v příštím roce."

Boullier také řekl, že jej těší restrukturalizace týmu, v jejímž rámci byl šéf návrhů Tim Densham nahrazen Martinem Tollidayem, technický ředitel James Allison tak má stále k ruce vysoce kvalitní zaměstnance.

"Když jsme loni začali, museli jsme pochopit, co bylo špatně a součástí toho bylo buď zabít polovinu zaměstnanců, nebo tomu pochopit více strategicky.

Proběhla restrukturalizace. Když máte pod sebou 500 lidí, každý měsíc někdo odchází a někdo přichází, takže jsme museli přerozdělit zodpovědnosti společnosti, což jsme s Jamesem Allisonem udělali.

Nepotřebujeme ale velké jméno nebo velkou hvězdu nebo velký pokrok, my zkrátka potřebujeme posílit klíčové sektory společnosti."