Slovenská bukolika v podání vozů GT3
Komentované obrazové ohlédnutí za závody FIA GT3 na Slovensku.
Bylo nebylo. V Orechové Potoni před rokem vyrostl na slovenském venkově uprostřed polí a drátů vysokého napětí závodní okruh, kterému se hned ve druhém roce své existence podařilo přilákat na své motoristické pastviny velký mezinárodní závod - evropský šampionát vozů GT3 pod patronátem FIA. Aston Martin, Ferrari, Lamborghini... To, co se mnohým může zdát jako pohádka, berou 30 kilometrů za Bratislavou již jako realitu.
Série GT3 je stejně jako její slavnější sestra GT1 soubojem prestižních značek. Továrny se však nesmí šampionátu přímo účastnit a se zákaznickými vozy je tak reprezentují soukromé týmy.
Na rozpálený slovenský asfalt vyjel jen jeden vůz Aston Martin. Druhý stroj týmu LMP Motorsport zůstal během víkendu v garáži.
Začíná být i Ford GT ohroženým druhem? V záplavě nových Mercedesů SLS a Audi R8 LMS se objevily pouze dva exempláře amerického supercaru.
Zmrazená superrychlá a superblízká zatáčka č. 2.
Antonín Charouz dohlížel na své svěřence v mercedesech. I on měl zásluhu na tom, že letos "gétéčka" zavítala na Slovensko.
Sobotní slunce pomalu padá dolů a mechaniky týmu Faster Racing čeká lehký repas jejich BMW Z4 před nedělním závodem.
Start nedělní bitvy. Napětí dole na zemi převyšuje napětí v elektrické síti vedoucí nad dráhou. Janišův mercedes (takřka uprostřed) vyráží do druhého závodu s náhradním nenalakovaným čumákem. Ten původní byl poškozen během sobotního závodu.
Vzhledem k několika incidentům je letos u závodů GT vozů věnován velký důraz na bezpečnost fotografů, z nichž se každý musel povinně účastnit bezpečnostního brífinku.
Jezdci mercedesu si po víkendu mohli mnout ruce. Vozy trojcípé hvězdy získaly v sobotu premiérové vítězství v šampionátu GT3 a v neděli si je zopakovali.
Optický klam. Širokoúhlý objektiv vytváří dojem prostorné pitlane. Opak je však na Slovakia Ringu pravdou.
Ačkoliv jsou vozy kategorie GT3 stavbou hodně blízké svým silničním předlohám, velká část dílů je z tradičního závodního materiálu - karbonu.
"Sunny, hot." Tak shrnuli počasí organizátoři v zápisu ze závodů. Pravdou je, že slunce bylo po celý víkend neúprosné a mraky by člověk spočítal na prstech jedné ruky.
Když se moc nedaří... Leonid Machitski, spolujezdec Jarka Janiše, během ne příliš povedené první části kvalifikace.
Když se vůbec nedaří... Leonid Machitski, spolujezdec Jarka Janiše, během svého ne příliš povedeného stintu v sobotním závodě.
Při dvou průjezdech mercedes týmu Gravity-Charouz lehce zaplaval. Při tom třetím už šel do hodin.
Od závodů na Slovensku už byl Michelin výhradním dodavatelem obutí pro celé pole GT3. Týmy, které doposud obouvaly pneumatiky Dunlop, se rozhodly přeběhnout k Francouzům.
Budova s garážemi má na Slovakia Ringu jen jedno podlaží. Diváci na střeše boxů jsou proto dění na pitlane mnohem blíže než např. v Brně.
Mocný osmiválec Fordu GT. Jeho zvuk (na fotografii mimo záběr) je nezaměnitelný.
Nejen jezdci vyhledávali během čekání na rozpáleném startovním roštu stinná zákoutí.
Claudia Hürtgen, jediná dáma v sestavě "gététrojek" . Ze Slovenska si ve svém BMW Z4 odvezla dvě třetí místa.
O fotogeničnost se na jinak plochém areálu Slovakia Ringu starají zejména uměle vytvořené horizonty.
Některé mechaniky čekala po sobotním závodě skutečně dlouhá směna, která začala vysypáváním štěrku z ůtrob vozů.
Slečna čekající na "gétéčka".
Štefan Rosina měl v neděli našlápnuto k velkému úspěchu. Po startu z pole position si ve vedení vybudoval solidní náskok, domácí senzaci však uťal defekt levé zadní pneumatiky. Pozoruhodné na tom bylo, že naprosto stejný osud potkal v sobotu sesterský vůz s princem Albertem von Thurn und Taxis za volantem.
To, co vypadá jako dospělý robotický medvěd v dětské kleci, je ve skutečnosti Mikko Eskelinen ve Fordu GT. V kokpitu amerického bouráku není mnoho místa, obzvláště pak pro statnější chlapíky.
Někteří jezdci měli plné ruce práce.
Bibendum dostalo ochutnat své vlastní medicíny - soupeři se ho snažili vygumovat.
Pozávodní šrámy na Audi R8 LMS.
Mechanik týmu Fischer Racing postupně rozebírá celou přední část Fordu GT a vybírá z ní kusy slovenského venkova.
"Ten není moc dobrý, ten je hodně špatný..." Inženýr od Aston Martinu ukazuje mechanikům týmu LMP Motorsport, které z dvanácti válců nepracují na jejich motoru správně.
Hodně nízký záběr hodně nízkého Fordu GT.
Už je to dlouho, co si Jarek Janiš v "gétéčkách" zastříkal šampaňským. Oslava druhého místa, nejlepšího výsledku týmu Gravity-Charouz, tomu odpovídala.