Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Pravidla o večerce potřebují upřesnit, míní Red Bull

Pravidla o večerce potřebují upřesnit, míní Red Bull

Tým byl v Singapuru potrestán za přítomnost obchodního pracovníka.

Pravidla týkající se nočního klidu během závodních víkendů potřebují objasnit, míní vedení týmu Red Bull Racing. Ten ve Velké ceně Singapuru dočasně přišel o jednoho ze svých "žolíků" kvůli přítomnosti marketingového pracovníka.

Od letošní sezóny ve Formuli 1 platí pravidlo stanovující noční klid, zavedené kvůli omezenému počtu členů pracujících na vozech a snaze tyto zaměstnance nepřetížit. Každý tým má přitom na sezónu čtyři možnosti pravidlo beztrestně porušit.

V Singapuru však týmy Red Bull, Mercedes a Virgin o jednoho ze svých žolíků přišly, neboť se kvůli posunutému harmonogramu celého víkendu v inkriminované době na okruhu nacházeli jejich marketingoví pracovníci.

Zmíněné týmy proti odebrání svých žolíků protestovaly, neboť pravidlo zakazuje přítomnost členů "jakkoliv spojených s provozem vozů", což lidé starající se o obchodní stránku týmů podle nich nejsou. FIA po diskuzi s týmy tento argument uznala a žolíky jim vrátila. Red Bull však stále tvrdí, že je třeba pravidlo upravit, aby v budoucnu k podobným nedorozuměním nedocházelo.

"Byl jsem spíš překvapený než naštvaný," řekl pro Autosport šéf týmu Red Bull Christian Horner. "Nakonec zvítězil zdravý rozum, sportovní komisaři pochopili, že dočasná vstupní průkazka, které bylo použito, nebyla pod kontrolou týmu nebo používána jeho členem, takže ten žolík byl vrácen.

Je to něco, co je třeba ve sportovních regulích vyřešit. Je jasné, čeho se regule snaží dosáhnout, je však nemožné mít zodpovědnost za každého, kdo má průkazku.

Myslím, že cíl je jasný a má dobrý záměr a zatím to funguje dobře, ale v kombinaci se zvláštním harmonogramem v Singapuru nemůžeme hlídat, co lidé od sponzorů, marketingu nebo agentur dělají."