Luhr s Krummem - mistři světa GT1 2011
Po selhání pronásledovatelů jim stačilo druhé místo v závodě.
Rošt kvalifikačního závodu se seřadil podle výsledků kvalifikace, které naleznete zobrazeny na tomto odkazu Zde.
Senzační výhra nových jezdců v GT1. Luhr s Krummem si zajistili druhým místem titul. Udržet vedení stáje Young Driver v týmové klasifikaci zůstalo pouze na bedrech Engeho a Müllera.
Ve dvou případech došlo ke změně na startovním roštu oproti výsledkům z kvalifikace. Výměny motorů posunuly o pět míst níže jak pátou posádku Westbrook/Dumbreck, tak čtrnáctého Martina s Clairayem. Nepříjemnou zprávou byla absence posádky Turner/Mücke, jenž jako jediná mohla ohrozit vedoucí dvojici a zároveň bojovat o potřebné body do hodnocení stájí. Příčinou bylo poškození vozu po kontaktu Mückeho se zdí v druhém tréninku.
Na Krumma, uchazeče o titul jedoucí z první pozice, si vyšlápl nováček Buurman a po startu se ujal vedení v závodě. Dusno bylo uprostřed pole v šesté zatáčce. Domácí Risatti se dostal do kolize s Dumbreckem a výsledkem bylo poškození obou vozů. Argentinec přišel o kapotu svého fordu a stejně jako druhý účastník kolize s poškozeným zavěšením pravého zadního zamířil předčasně do boxů.
V okamžiku, kdy bylo vedením závodu sděleno vyšetřování tohoto incidentu, došlo k další kolizi. Haase poškodil své lamborghini po nárazu do aston martinu Picciniho. Italského pilota pronásledovala smůla i nadále, protože o pět kol později poškozená přední pravá pneumatika jej přinutila zpomalit.
O chvíli později bylo možné navštívit boxy, kde se problémy s maticí pravého zadního kola nevyhnuly dvojici Brabham/Campbell-Walter. Hladce proběhla výměna u vedoucích posádek, takže Pastorelli (střídal Buurmana) s corvettou se vrátil před Luhrem (místo Krumma).
Müller (místo Engeho) byl úspěšnější v souboji dvojice vozů z britského Gaydonu. Posunul se na páté místo před vůz posádky Piccione/Dusseldorp.
Větší drama se začalo odehrávat na čele. Luhr se přibližoval k vedoucímu Pastorellimu a až do konce závodu jel v závěsu za červenou Corvette C6. V 26. kole si mohl Holanďan oddechnout, protože mávání šachovnicového praporu znamenalo mimořádně úspěšné dokončení závodu.
Ani Luhr nemusel být smutný, protože šest bodů za druhé místo znamenalo zisk mistrovského titulu.
p.
|
Posádka | Tým |
Čas/Ztráta
|
1.
|
F.Pastorelli/Y.Buurman | Exim Bank Team China |
1:00:31.011
|
2.
|
L.Luhr/M.Krumm | JR Motorsports |
+ 0.316
|
3.
|
D.Schwager/N.Pastorelli | All-Inkl.com Münnich MS |
+ 17.054
|
4.
|
E.Bernoldi/N.Catsburg | Sumo Power GT |
+ 17.406
|
5.
|
A.Müller/T.Enge | Young Driver AMR |
+ 20.311
|
6.
|
M.Winkelhock/M.Basseng | All-Inkl.com Münnich MS |
+ 21.751
|
7.
|
D.Brabham/J.Campbell-Walter | Sumo Power GT |
+ 22.919
|
8.
|
C.Piccione/S.Dusseldorp | Hexis AMR |
+ 24.404
|
9.
|
M.Lauck/C.Haase | DKR www-discount.de |
+ 43.562
|
10.
|
M.Palttala/A.Leclerc | Belgian Racing |
+ 50.890
|
11.
|
M.Rossi/N.Verdonck | Exim Bank Team China |
+ 57.282
|
12.
|
J.Hirschi/C.Nygaard | Belgian Racing |
+ 1:14.414
|
13.
|
J.Kennard/C.Brück | DKR www-discount.de |
+ 1:30.364
|
14.
|
C.Hohenadel/A.Piccini | Hexis AMR |
+ 2 kola
|
15.
|
M.Martin/Y.Clairay | Marc VDS Racing Team |
+ 5 kol
|
16.
|
R.Westbrook/P.Dumbreck | JR Motorsports |
+ 17 kol
|
17.
|
B.Leinders/R.Risatti | Marc VDS Racing Team |
+ 25 kol
|
Změny sestav.
Změna sestav se výrazněji projevila u dvojice stájí z Gosselies. Makowiecki se nakonec nezúčastní ani posledního víkendu, protože dal znovu přednost závodu v sérii ILMC. Tentokráte jeho místo zaujme pilot sesterského Belgian Racingu Yann Clairay, který bude kolegou Maxime Martina.
Také druhý vůz stáje Marc VDS sdílí jiná dvojice. Letos nepojede poprvé Bas Leinders s Marcem Hennericim. Německého pilota nahradí domácí pilot Ricardo Risatti, jenž si připomene loňskou zkušenost z řízení vozu GT. S Marcem Bassengem tehdy dovezl vůz na šestém místě v hlavním klání. Letos vymění Lamborghini Murciélago za Ford GT a v dalším voze snů si zpestří všední kariéru účastníka argentinského šampionátu cestovních vozů.
Uvolněné místo v Belgian Racingu zaujme letos podruhé Markus Palttala. Zkušený Fin si během jediného víkendu připsal čtyři body na své konto za osmé místo v hlavním závodě. Stejně jako v britském Silverstone bude jeho kolegou Antoine Leclerc.
Corvette stáje Exim Bank s číslem 11 bude pilotovat dvojice nováčků ze země tulipánů. Prvním z nich je formulový závodník Yelmer Buurman. Rodák z Ubbergenu to dotáhl nejdále do GP2 anebo série Superleague Formula. Právě zde dosáhl v roce 2008 v barvách klubu PSV Eindhoven svého nejlepšího výsledku v kariéře druhým místem v hodnocení jezdců. V uzavřeném voze se jedná o jeho první zkušenost.
Jeho kolegou bude krajan Francesco Pastorelli. Ten má již za sebou kromě účasti ve formulových šampionátech pilotování vozů třídy GT. Začínal před pěti roky v holandském mistrovství vytrvalostních závodů. Dostal se až do ALMS, kde okusil řízení Porsche kategorie GT2.
Významnou posilou lucemburské stáje DKR Engineering je Christopher Haase. Německý pilot se pyšní titulem mistra GT3 z roku 2009. První krůčky v gétéčkách přitom absolvoval o rok dříve v německém šampionátu ADAC GT Masters a v GT4 po přechodu z Dacia Logan Cupu. Zisk titulu v GT3 mu umožnil jet loni v MS GT1, kde se mohl důkladně seznámit s vozem Lamborghini týmu Reiter Engineering. Se zkušeným Peterem Koxem nasbírali 39 bodů, které stačily na 18. místo celkového hodnocení jezdců. Německý tým se letos nepřihlásil a tak se mladý pilot vrátil do ADAC GT Masters.
Boj o další trofeje pokračuje.
Závěrečný hlavní závod bude tradičně vysílán na tomto odkazu Zde. Přímý přenos začíná v 17,30 středoevropského času, start do zaváděcího kola o deset minut později.