Magická záře pětice trofejí láká piloty a týmy GT1
Rozhodnutí padlo včera pouze v boji o zlato v hodnocení jezdců.
Po chybě Stefana Mückeho v druhém tréninku, jejímž výsledkem bylo poškození vozu neodstranitelné v místě konání, měla vedoucí dvojice cestu k titulu značně usnadněnou. Německá dvojice Luhr/Krumm rozhodla neponechat nic náhodě a vyhrála kvalifikaci. Přestože o první místo přišel Krumm v úvodu kvalifikačního závodu, druhé místo v cíli stačilo na zhatění byť jen teoretických šancí ostatních uchazečů o titul.
Nicméně ve hře jsou další dvě vzácnými kovy oplývající trofeje, na jejichž získání mají šance posádky sedmi vozů. V klasifikaci týmů může získat titul i čtvrtý tým v pořadí a vzhledem k situaci na startu zítřejšího závodu se nemusí jednat o nesplnitelný úkol.
V následujícím článku budete seznámeni s kandidáty na zisk zbývajících trofejí, startovní pozicí do rozhodujícího závodu, identifikačními znaky vozů a případnou hmotností závaží. Dalším údajem bude počet výher anebo druhých míst, jenž rozhoduje v případě rovnosti bodů. Dle pravidel se nerozlišují výsledky v kvalifikačních a hlavních závodech, tj. mají stejnou váhu navzdory výrazným rozdílům v bodovém ohodnocení.
Klasifikace jezdců.
Mistři MS GT 2011 (137 bodů, 4 vítězství):
Michael Krumm /Lucas Luhr
Start z 2. místa, Nissan GT-R č. 23 týmu JR Motorsport, + 30 kilogramů.
2. místo (120 bodů, 1 vítězství, tři 2. místa):
Darren Turner /Stefan Mücke
Poškození vozu neumožňuje účast v závodě.
Přestože měl vézt Aston Martin DBR9 posádky Turner/Mücke 55 kilogramů závaží navíc, poškození vozu při tréninku znamenalo konec nadějí při pokusu útočit na titul. Což znamenalo po dojetí kvalifikačního závodu korunovaci posádky Luhr/Krumm, protože ostatní pronásledovatelé německou dvojici nemohou předstihnout. Jediná posádka v dosahu nemá k rozhodujícím bojům k dispozici vůz. Navíc se britsko-německá dvojice musí obávat následujících pronásledovatelů, aniž by mohla své konečné umístění ovlivnit.
3. místo (102 bodů, 3 vítězství, jedno 2. místo):
Marc Basseng /Markus Winkelhock
Start z 6. místa, Lamborghini Murciélago č. 38 týmu All-Inkl.com Münnich Motorsport, bez závaží.
Foto: Tomáš Krejčík
4. místo (102 bodů, 2 vítězství, tři 2. místa):
Tomáš Enge /Alex Müller
Start z 5. místa, Aston Martin DBR9 č. 7 týmu Young Driver AMR, + 30 kilogramů.
Foto: DPPI
Obě posádky ztrácí na druhé místo 18 bodů. Výhra znamená jistotu stříbrné příčky, druhé místo díky většímu počtu výher pouze v případě, že nebude vítězným vozem jeden z probíraných soupeřů anebo další kandidáti na 5. a 6. místě celkového hodnocení s minimálními rozestupy, ale s horšími startovními pozicemi.
5. místo (101 bodů, 1 vítězství, jedno 2. místo):
Christian Hohenadel /Andrea Piccini
Start ze14. příčky, Aston Martin DBR9 č. 4 týmu Hexis AMR, bez závaží.
Foto: Tomáš Krejčík
6. místo (98 bodů, 4 vítězství, žádné druhé místo):
Maxime Martin
Start z 13. místa, Ford GT č. 41 stáje Marc VDS, + 35 kilogramů.
Foto: Martin Ševčík
Ztráta 19, respektive 22 bodů na druhé místo znamená jediné – zvítězit. Vzhledem k umístění obou vozů na startovním roštu a lepší výchozí pozici soupeřů se jedná o takřka o nadlidský úkol. Přestože včera doplatili jezdci obou vozů na poškození při vzájemné kolizi. Nicméně šance na celkové třetí místo jsou vzhledem k minimální ztrátě pořád možné.
7. místo (80 bodů, 1 vítězství, dvě 2. místa):
Nicky Pastorelli /Dominik Schwager
Start z 3. místa, Lamborghini Murciélago č. 37 týmu All-Inkl.com Münnich Motorsport, bez závaží.
8. místo (80 bodů, 1 vítězství, jedno 2. místo):
Stef Dusseldorp /Clivio Piccione
Start z 8. příčky, Aston Martin DBR9 č. 3 týmu Hexis AMR, bez závaží.
Na zbývající dvě dvojice zbývá pouze v případě výhry a minimálním úspěchům čtveřice výše umístěných soupeřů možnost dobýt třetí příčku celkového pořadí. V případě rovnosti bodů s výjimkou celkově páté dvojice Hohenadel/Piccini mají tyto dvě posádky horší bilanci výher, případně druhých míst.
Hodnocení týmů.
1. místo (227 bodů, 3 vítězství, pět 2. míst):
Young Driver AMR , Aston Martin DBR9.
Start z 5. místa (č. 7, + 30 kilogramů).
Foto: DPPI
2. místo (224 bodů, 5 vítězství, sedm 2. míst):
JR Motorsport , Nissan GT-R.
Start z 2. místa (č. 23, + 30 kilogramů), start z 16. místa (č. 22, + 15 kilogramů).
Foto: Tomáš Krejčík
Young Driver AMR se ocitl ve velmi nepříjemné situaci po odpisu jednoho ze svých vozů. Veškerá tíha odpovědnosti leží na bedrech dvojice Enge/Müller startující z nadějné páté příčky.
Jenže neméně ostřílená dvojice britské stáje má o tři příčky lepší startovní pozici. Navíc se nemusí obávat ani případného propadu za česko-německou dvojici. Britové oproti Němcům mohou doufat v postup druhého vozu na bodované příčky, včerejší výsledek ovlivnila nehoda po startu. Druhým trumfem je větší počet výher, který se bude hodit v případě rovnosti bodů.
Přestože před dalšími dvěma soupeři mají oba týmy větší náskok, vzhledem k možnému přídělu až 43 bodů mohou přijít o své postavení na čele.
3. místo (195 bodů, 2 vítězství, dvě 2. místa):
Hexis AMR , Aston Martin DBR9.
Start z 8. místa (č. 3, bez závaží), start z 14. místa (č. 4, bez závaží).
Foto: Tomáš Krejčík
4. místo (190 bodů, 4 vítězství, tři 2. místa):
All-Inkl.com Münnich Motorsport , Lamborghini Murciélago.
Start z 3. místa (č. 37, bez závaží), start z 6. místa (č. 38, bez závaží).
Foto: Tomáš Krejčík
Francouzi museli v Pekingu spolknout hořkou pilulku, když přišli o možnost zúčastnit se bitvy o titul v jezdcích. Přestože se chtěli soustředit alespoň na zisk týmového titulu, jejich šance zmenšuje val dalších uchazečů před nejlepším z vozů.
Pro zisk titulu by se museli probojovat do čela, doufat v neúspěch soupeřů a druhý vůz by měl dojet nejhůře šestý. V případě pouze druhého místa by musela druhá posádka dojet nejhůře třetí. Na druhé místo stáje JR Motorsport by si mohli dovolit u druhého vozu navíc pohoršení pouze o jednu pozici v obou případech.
V ohrožení je jejich současné třetí místo. Dvojice výhodně umístěných lamborghini německého týmu může snadno smazat pět bodů náskoku, přičemž Němci se mohou dovolit i rovnost bodů. Navíc nejsou bez šancí zaútočit na vyšší příčky. Kromě neúspěchu stáje Young Driver a JR Motorsport by jediná cesta k titulu vedla přes vítězství a až čtvrté místo druhého vozu, na druhé místo celkového hodnocení by stačilo i páté místo.
Sledujte počínání Tomáš Engeho a dalších kandidátů!
Napínavou bitvu v rozhodujícím závodě lze zhlédnout dnes od 17,00 na televizním kanálu Sport 5 anebo na stránkách pořadatele ( Zde, volba Live GT, pokud je čas přenosu).
Přímý přenos hlavního závodu začíná v 17,30. Do zahřívacího kola vyrazí jezdci o deset minut později, po němž zdivočelé stádo gétéček prožene přes startovní čáru. Poté začíná odpočet šedesáti minut, v nichž se rozhodne o zbývajících držitelích cenných trofejí.
Naše republika má v tomto boji také své želízko v ohni v podobě Tomáše Engeho s reálnými možnostmi získat bronzový pohár.