Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Magická záře pětice trofejí láká piloty a týmy GT1

Magická záře pětice trofejí láká piloty a týmy GT1

Rozhodnutí padlo včera pouze v boji o zlato v hodnocení jezdců.

Po chybě Stefana Mückeho v druhém tréninku, jejímž výsledkem bylo poškození vozu neodstranitelné v místě konání, měla vedoucí dvojice cestu k titulu značně usnadněnou. Německá dvojice Luhr/Krumm rozhodla neponechat nic náhodě a vyhrála kvalifikaci. Přestože o první místo přišel Krumm v úvodu kvalifikačního závodu, druhé místo v cíli stačilo na zhatění byť jen teoretických šancí ostatních uchazečů o titul.

Nicméně ve hře jsou další dvě vzácnými kovy oplývající trofeje, na jejichž získání mají šance posádky sedmi vozů. V klasifikaci týmů může získat titul i čtvrtý tým v pořadí a vzhledem k situaci na startu zítřejšího závodu se nemusí jednat o nesplnitelný úkol.

V následujícím článku budete seznámeni s kandidáty na zisk zbývajících trofejí, startovní pozicí do rozhodujícího závodu, identifikačními znaky vozů a případnou hmotností závaží. Dalším údajem bude počet výher anebo druhých míst, jenž rozhoduje v případě rovnosti bodů. Dle pravidel se nerozlišují výsledky v kvalifikačních a hlavních závodech, tj. mají stejnou váhu navzdory výrazným rozdílům v bodovém ohodnocení.

Klasifikace jezdců.

Mistři MS GT 2011 (137 bodů, 4 vítězství):

Michael Krumm  /Lucas Luhr  

Start z 2. místa, Nissan GT-R č. 23 týmu JR Motorsport, + 30 kilogramů.

2. místo (120 bodů, 1 vítězství, tři 2. místa):

Darren Turner  /Stefan Mücke  

Poškození vozu neumožňuje účast v závodě.

Přestože měl vézt Aston Martin DBR9 posádky Turner/Mücke 55 kilogramů závaží navíc, poškození vozu při tréninku znamenalo konec nadějí při pokusu útočit na titul. Což znamenalo po dojetí kvalifikačního závodu korunovaci posádky Luhr/Krumm, protože ostatní pronásledovatelé německou dvojici nemohou předstihnout. Jediná posádka v dosahu nemá k rozhodujícím bojům k dispozici vůz. Navíc se britsko-německá dvojice musí obávat následujících pronásledovatelů, aniž by mohla své konečné umístění ovlivnit.

3. místo (102 bodů, 3 vítězství, jedno 2. místo):

Marc Basseng  /Markus Winkelhock  

Start z 6. místa, Lamborghini Murciélago č. 38 týmu All-Inkl.com Münnich Motorsport, bez závaží.

GT1 na Sachsenringu

Foto: Tomáš Krejčík

4. místo (102 bodů, 2 vítězství, tři 2. místa):

Tomáš Enge  /Alex Müller  

Start z 5. místa, Aston Martin DBR9 č. 7 týmu Young Driver AMR, + 30 kilogramů.

Závodní víkend Tomáše Engeho v Goldenportu

Foto: DPPI

Obě posádky ztrácí na druhé místo 18 bodů. Výhra znamená jistotu stříbrné příčky, druhé místo díky většímu počtu výher pouze v případě, že nebude vítězným vozem jeden z probíraných soupeřů anebo další kandidáti na 5. a 6. místě celkového hodnocení s minimálními rozestupy, ale s horšími startovními pozicemi.

5. místo (101 bodů, 1 vítězství, jedno 2. místo):

Christian Hohenadel  /Andrea Piccini  

Start ze14. příčky, Aston Martin DBR9 č. 4 týmu Hexis AMR, bez závaží.

Foto: Tomáš Krejčík

6. místo (98 bodů, 4 vítězství, žádné druhé místo):

Maxime Martin  

Start z 13. místa, Ford GT č. 41 stáje Marc VDS, + 35 kilogramů.

MS FIA GT1 Sachsenring 2011

Foto: Martin Ševčík

Ztráta 19, respektive 22 bodů na druhé místo znamená jediné – zvítězit. Vzhledem k umístění obou vozů na startovním roštu a lepší výchozí pozici soupeřů se jedná o takřka o nadlidský úkol. Přestože včera doplatili jezdci obou vozů na poškození při vzájemné kolizi. Nicméně šance na celkové třetí místo jsou vzhledem k minimální ztrátě pořád možné.

7. místo (80 bodů, 1 vítězství, dvě 2. místa):

Nicky Pastorelli  /Dominik Schwager  

Start z 3. místa, Lamborghini Murciélago č. 37 týmu All-Inkl.com Münnich Motorsport, bez závaží.

8. místo (80 bodů, 1 vítězství, jedno 2. místo):

Stef Dusseldorp  /Clivio Piccione  

Start z 8. příčky, Aston Martin DBR9 č. 3 týmu Hexis AMR, bez závaží.

Na zbývající dvě dvojice zbývá pouze v případě výhry a minimálním úspěchům čtveřice výše umístěných soupeřů možnost dobýt třetí příčku celkového pořadí. V případě rovnosti bodů s výjimkou celkově páté dvojice Hohenadel/Piccini mají tyto dvě posádky horší bilanci výher, případně druhých míst.

Hodnocení týmů.

1. místo (227 bodů, 3 vítězství, pět 2. míst):

Young Driver AMR  , Aston Martin DBR9.

Start z 5. místa (č. 7, + 30 kilogramů).

Engeho vystoupení v Číně v MS GT1

Foto: DPPI

2. místo (224 bodů, 5 vítězství, sedm 2. míst):

JR Motorsport  , Nissan GT-R.

Start z 2. místa (č. 23, + 30 kilogramů), start z 16. místa (č. 22, + 15 kilogramů).

GT1 na Sachsenringu

Foto: Tomáš Krejčík

Young Driver AMR se ocitl ve velmi nepříjemné situaci po odpisu jednoho ze svých vozů. Veškerá tíha odpovědnosti leží na bedrech dvojice Enge/Müller startující z nadějné páté příčky.

Jenže neméně ostřílená dvojice britské stáje má o tři příčky lepší startovní pozici. Navíc se nemusí obávat ani případného propadu za česko-německou dvojici. Britové oproti Němcům mohou doufat v postup druhého vozu na bodované příčky, včerejší výsledek ovlivnila nehoda po startu. Druhým trumfem je větší počet výher, který se bude hodit v případě rovnosti bodů.

Přestože před dalšími dvěma soupeři mají oba týmy větší náskok, vzhledem k možnému přídělu až 43 bodů mohou přijít o své postavení na čele.

3. místo (195 bodů, 2 vítězství, dvě 2. místa):

Hexis AMR  , Aston Martin DBR9.

Start z 8. místa (č. 3, bez závaží), start z 14. místa (č. 4, bez závaží).

GT1 na Sachsenringu

Foto: Tomáš Krejčík

 4. místo (190 bodů, 4 vítězství, tři 2. místa):

All-Inkl.com Münnich Motorsport  , Lamborghini Murciélago.

Start z 3. místa (č. 37, bez závaží), start z 6. místa (č. 38, bez závaží).

GT1 na Sachsenringu

Foto: Tomáš Krejčík 

Francouzi museli v Pekingu spolknout hořkou pilulku, když přišli o možnost zúčastnit se bitvy o titul v jezdcích. Přestože se chtěli soustředit alespoň na zisk týmového titulu, jejich šance zmenšuje val dalších uchazečů před nejlepším z vozů.

Pro zisk titulu by se museli probojovat do čela, doufat v neúspěch soupeřů a druhý vůz by měl dojet nejhůře šestý. V případě pouze druhého místa by musela druhá posádka dojet nejhůře třetí. Na druhé místo stáje JR Motorsport by si mohli dovolit u druhého vozu navíc pohoršení pouze o jednu pozici v obou případech.

V ohrožení je jejich současné třetí místo. Dvojice výhodně umístěných lamborghini německého týmu může snadno smazat pět bodů náskoku, přičemž Němci se mohou dovolit i rovnost bodů. Navíc nejsou bez šancí zaútočit na vyšší příčky. Kromě neúspěchu stáje Young Driver a JR Motorsport by jediná cesta k titulu vedla přes vítězství a až čtvrté místo druhého vozu, na druhé místo celkového hodnocení by stačilo i páté místo.

Sledujte počínání Tomáš Engeho a dalších kandidátů!

Napínavou bitvu v rozhodujícím závodě lze zhlédnout dnes od 17,00 na televizním kanálu Sport 5 anebo na stránkách pořadatele ( Zde, volba Live GT, pokud je čas přenosu).

Přímý přenos hlavního závodu začíná v 17,30. Do zahřívacího kola vyrazí jezdci o deset minut později, po němž zdivočelé stádo gétéček prožene přes startovní čáru. Poté začíná odpočet šedesáti minut, v nichž se rozhodne o zbývajících držitelích cenných trofejí.

Naše republika má v tomto boji také své želízko v ohni v podobě Tomáše Engeho s reálnými možnostmi získat bronzový pohár.