Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Newey frustrovaný novými technickými restrikcemi

Newey frustrovaný novými technickými restrikcemi

"Nenabízejí nové příležitosti, jen zavírají dveře."

Technický ředitel Red Bullu Adrian Newey si postěžoval, že omezování technických pravidel neustále svazuje návrhářům nových vozů ruce a neposkytuje jim příliš volného prostoru pro vlastní kreativitu.

Newey musel při stavbě letošního RB8 výrazně přepracovat loňský koncept, protože od letošní sezóny jsou zakázány foukané difuzory, na kterých tým z Milton Keynesu loni tolik vydělával.

"Omezení regulí jako ten ztracený výfuk jsou vpravdě trochu frustrující, protože jsou přesně to, jsou to omezení, nenabízejí nové možnosti, jenom zavírají dveře," řekl.

"Změny pravidel si užívám, nad omezeními pravidel spíše běduji.

Přišli jsme o technologii s výfuky kvůli restrikcím pozice jejich koncovek, což jsme byli v několika posledních letech schopni vyvinout a možná byli před ostatními, přes zimu to vedlo k velkému zamyšlení.

Zda nás to ovlivní víc než ostatní, to je samozřejmě těžké vědět. RB7, loňské auto, jsme navrhli okolo té pozice výfuků a byli jsme možná jediní, kdo tak učinil. Takže to možná je tak, že jsme kvůli tomu ztratili víc než jiní. Až čas ukáže, ale bude dobré vyjet k nějakým testům a uvidíme, kam se dostaneme."

Newey potvrdil, že koncept RB8 je kvůli zákazu foukaných difuzorů hodně odlišný od toho loňského. Změna umístění výfuků, které musí končit v předepsané oblasti pod stanoveným úhlem, způsobí, že nový vůz už nebude mít v zadní části tak velkou světlou výšku jako loňský monopost.

"RB7 bylo postavené okolo výfuků. Letos, když víme, že loňská pozice není možná, jsme se museli vrátit a podívat se, jak jsme vyvíjeli auto v posledním roce nebo dvou s použitím bočních vývodů.

Jednou z klíčových věcí je zadní světlá výška. Loňský výfuk nám umožňoval mít vzadu světlou výšku velkou. Bez něj je mnohem těžší tak velkou světlou výšku zachovat, takže jsme museli jít zpátky dolů a přepracovat auto okolo té menší světlé výšky."