Novinky

  • 14.04.2025 Bad Hülkenberg byl diskvalifikován z VC Bahrajnu kvůli sedřené spodní desce

  • 13.04.2025 Bad Russell a Antonelli přišli o 1 místo na startu VC Bahrajnu

  • 07.04.2025 Bad Japonec Šigeaki Hattori, účastník Indy 500, zahynul při dopravní nehodě ve věku 61 let.

Facebook Instagram

Mercedes na Silverstonu vyzkoušel svůj letošní vůz

Mercedes na Silverstonu vyzkoušel svůj letošní vůz

Stáj z Brackley využila svých volných 100 kilometrů.

Mercedes absolvoval první jízdy se svým novým monopostem pro letošní sezónu, který nese označení W03, když se oba jeho jezdci, Nico Rosberg i Michael Schumacher, svezli na krátké verzi okruhu Silverstone.

Tým využil svých 100 kilometrů, které má každá stáj k dispozici pro filmovací jízdy, přičemž smí používat jen demonstrační pneumatiky Pirelli, které neposkytují takovou přilnavost, jako ostré gumy pro víkendy velkých cen.

Viceprezident oddělení motorsportu u Mercedesu Norbert Haug doufá, že nový vůz týmu pomůže dostat se do dobré formy už ve druhé sérii testů, která se pojede příští týden v Barceloně.

"Hodnotit výkonnost po prvním dni jízd je velice těžké, protože se jezdí na demonstračních pneumatikách a bylo to na krátkém okruhu, ale auto dělalo všechno, co mělo," řekl Haug.

"Máme limit 100 kilometrů, Nico jich ráno odjel padesát a odpoledne se pak vystřídal s Michaelem. Nesetkali jsme se s žádnými dětskými nemocemi a teď míříme do Barcelony."

K novému W03 zatím není známo příliš mnoho detailů, rozhodně by se však neměl přidat k McLarenu coby zatím jedinému vozu bez netradičního "schodu" na nose.

"Nos je tou nejdiskutovanější záležitostí," pokračoval Haug. "Máme schodovitý nos, jak už někteří viděli. Je to opravdu velice hezké a velice dynamické řešení."

Haug dodal, že deset dní, které tým oproti svým rivalům strávil déle na vývoji nového vozu namísto jeho účasti na prvních testech v Jerezu, se povedlo dobře využít.

Tým navíc v Jerezu posbíral cenná data o letošních pneumatikách Pirelli, když je zkoušel na loňském W02 stále ještě využívajícím foukaného difuzoru, díky němuž bylo porovnání s loňským obutím přesnější.

"Zvládli jsme několik velice dobrý simulací a kalkulací a hodně jsme pracovali v továrně. Měli jsme auto na testovací stolici dříve, než bylo plánováno, a nějakou dobu jsme simulovali s využitím motoru, převodovky a KERSu. Jsme tedy optimističtí a cílem je hned se (v Barceloně) dostat do dobré formy.

Co se týče nových pneumatik, něco jsme se naučili se starým vozem a schválně jsme používali foukaný difuzor, protože srovnatelná data se starými pneumatikami byla nasbírána za stejných podmínek.

Hodně jsme toho poznali a snad se nám povede převést, co jsme zjistili, na nový vůz."