Rubens Barrichello nebude v IndyCar považován za nováčka
S výjimkou Indianapolisu, a musí projít vstupním testem na oválu.
Josef Newgarden, Simon Pagenaud a Katherine Legge si oddychli. Ze souboje o titul Nejlepšího nováčka (a příslušnou finanční odměnu) jim odpadl nejvážnější konkurent. Sportovní ředitel INDYCAR Beaux Barfield ve čtvrtek oznámil, že ze zatím potvrzených jezdců jen tito tři budou sérií považováni za nováčky, ačkoliv Pagenaud a Legge na rozdíl od Barrichella mají s americkými formulemi, a Pagenaud přímo s IndyCar Series, docela bohaté zkušenosti.
Pagenaud odjel 14 závodů v Champ Cars v roce 2007 a loni v IndyCar tři závody. Legge závodila v Champ Cars dva roky a odjela dohromady 28 závodů. Oba mají i zkušenosti s juniorskou sérií Champ Cars Atlantic v níž jeden rok závodili. Opravdovým nováčkem je tedy pouze Josef Newgarden.
„Prosté a jednoduché, Rubens má příliš mnoho zkušeností,“ vysvětluje Barfield. „Pořád bude muset podstoupit test na oválu, ale to nebude problém. Není to jen o zkušenostech, ale (jako nováček) by dostal další výhody. Mají k dispozici více času v prvním tréninku a extra sadu pneumatik, což bychom museli řešit. Tohle (Legge, Pagenaud a Newgarden) je skupina nováčků s níž jsem spokojen, a řídí se precedentem z dob, než jsem přišel do IndyCar.“
Barfield odkazuje například na rok 2008. Při spojení Champ Cars a IndyCar musel tehdejší sportovní ředitel IndyCar Brian Barnhart řešit podobnou situaci. Status nováčků získali z jezdců přicházejících z Champ Cars Will Power (po dvou sezónách v Champ Cars), Justin Wilson (čtyři sezóny v Champ Cars), Graham Rahal (jedna sezóna v Champ Cars) a Mario Dominguez (šest sezón v CART/Champ Cars), který ale odjel jen část sezóny. Oriol Servia (8 sezón v CART/Champ Cars a 1 start v IndyCar), Bruno Junqueira (7 sezón v Champ Cars a 4 starty v IndyCar) a Alex Tagliani (8 sezón v CART/Champ Cars) za nováčky považováni nebyli. Power, Wilson, Rahal a Dominguez za nováčky IRL považovala především kvůli prakticky nulovým zkušenostem s ovály, tehdy ještě v kalendáři převládali a jezdci z Champ Cars museli startovat na desítce oválů.
Podobně v roce 2003 se Scott Dixon nestal nejlepším nováčkem roku, tento titul získal Dan Wheldon, ačkoliv Dixon v IndyCar startoval poprvé v životě a hned šampionát vyhrál. Na druhou stranu, když v roce 1993 přestoupil Nigel Mansell z Formule 1 do CART, získal kromě titulu šampiona série i titul nejlepšího nováčka, a to byl úřadující mistr světa Formule 1. Za nováčka CART označil v roce 1984 i Emersona Fittipaldiho a IndyCar před dvěma lety Takumu Satóa
Stejně jako jezdci přestupující z Champ Cars ani Barrichello nemá s ovály žádné zkušenosti, ale letos jich v kalendáři najdeme jen pět. Navíc bude mít více než dostatek času a prostoru se s nimi sžít. Nejprve absolvuje povinné testy na oválu v Texasu (považován za nejnebezpečnější) a prvním závodem je až pětistovka v Indianapolisu, které předchází několik týdnů testů. Barrichello do Indy500 nastoupí jako nováček, takže bude muset před začátkem testů projít nováčkovským programem, při němž jsou jezdci povinni prokázat, že vůz perfektně ovládají pří různých rychlostech.
Pokud by získali místo v IndyCar, budou za nováčky považováni i jezdci, kteří v loňské sezóně odjeli tři a méně závodů (jako Pagenaud). Do této kategorie spadají Martin Plowman, Giorgio Pantano, Wade Cunningham, Pippa Mann, Joao de Oliviera a Ho-Pin Tung. Pippa Mann jako jediná loni startovala v Indianapolisu, tudíž tam letos za nováčka považována nebude.