Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

3. den v Sebringu: Dixon zajel zatím nejrychlejší čas

3. den v Sebringu: Dixon zajel zatím nejrychlejší čas

Oficiální testy IndyCar, Sebring – 3. den

Po jednodenní pauze, kdy dráhu v Sebringu převzali jezdci Indy Lights a jezdci IndyCar se přesunuli k plnění mediálních povinností do St. Petersburgu, se vozy IndyCar vrátily na dráhu vytyčenou na sebringském letišti. Až na jeden vůz se kompletně obměnili účastníci. Tím jedním vozem byl monopost Jamese Hinchcliffea, který pro jednodenní test převzala Ana Beatriz.
Scott Dixon byl po celý den nejrychlejší a jeho časy byly výrazně rychlejší, než jaké zajel v pondělí a v úterý nejrychlejší jezdec z první skupiny Helio Castroneves. Honda ve čtvrtek Chevrolet poměrně přesvědčivě porážela, ale dlužno dodat, že ke konfrontaci nejlepších stájí nedošlo, neboť nejsilnější týmy s Chevroletem, Andretti a Penske, testovali v pondělí a v úterý a na dráze se nestřetly s jezdci Chipa Ganassiho.
Velmi dobrou formu zatím ukazuje Mike Conway a především jeho stáj A. J. Foyt Enterprises. Foytův tým jsme v uplynulých letech byli zvyklí vídat v lepším případě uprostřed pole, ale zdá se, že přechod na nový vůz texaské stáji vyhovuje. Conway byl ráno druhý, byť skoro o vteřinu pomalejší, než Dixon. Odpoledne mu patřila čtvrtá příčka.

Své kvality potvrzuje Rubens Barrichello, který dopoledne i odpoledne byl nejrychlejším pilotem KV Racing, ráno to stačilo na šesté místo (velmi těsně za Hildebrandem jako 2. nejlepší jezdec s motorem Chevrolet), odpoledne byl dokonce celkově třetí a z pilotů s Chevroletem nejrychlejší.

Takto bude vypadat vůz Alexe Taglianiho. Foto: Team Barracuda - BHA 

Úřadující šampion Dario Franchitti přišel o většinu dopolední poloviny testů, stihl zajet jen 5 kol, protože tým předělával jeho vůz. Franchitti je zvyklý na brzdění používat pravou nohu. Dallara původně vyvíjela nový vůz tak, že piloti musí brzdit levou nohou, třeba Helio Castroneves musel svůj styl změnit, ale teď uvolnila „upgrade“ určený pro piloty brzdící pravou nohou. Tým jej Franchittimu většinu dopoledne montoval do vozu. Odpoledne byl již skotský jezdec druhý, hned za svým stájovým kolegou Dixonem.

Alespoň částečně se podařilo Jayi Penskemu vyřešit problémy s kontraktem na pronájem motorů. Podle reportérů, kteří jsou přímo v Sebringu, neměl až do pondělí čím za motor zaplatit. Nyní se podařilo složit zálohu alespoň na jednu pohonnou jednotku, Lotus ji nechal přepravit z Anglie na Floridu a během noci ze středy na čtvrtek a čtvrtečního dopoledne jej tým namontoval alespoň do jednoho z monopostů. Přednost dostala Katherine Legge, neboť více než rok nezávodila. I když s novým vozem má alespoň nějaké zkušenosti, v Sonomě řídila testovací vůz Lotusu.

 Oriol Servia při testech v Sebringu. Foto: Lotus DRR 

Ed Carpenter a Josef Newgarden se ve čtvrtek poprvé seznámili s novým vozem. Poprvé nastartoval i vůz stáje Team Barracuda – BHA, ale Tagliani už řídit testovací monopost, který má Lotus na vývoj motoru. Odpoledne jej postihl zatím neurčený problém a o testy přišel. U Newgardena zase není dostupný čas z dopoledního testu, protože se na jeho voze rozbilo spojení s časomírou. Odpolední časy už zaznamenat šlo.

INDYCAR tentokrát nezveřejnila souhrnnou tabulku jako u první skupiny, ale časy zvlášť pro dopolední a odpolední část testů. Také se zprovoznění dočkal live timing, takže průběh posledního dne testů můžete zítra mezi 15:00 a 23:00 (s pauzou na oběd mezi 18:00 a 19:00) sledovat ZDE

Dopolední časy:

p.
 Jezdec  Tým
M
Kol
Čas
Odstup
1.
 S.Dixon  Chip Ganassi Racing
H
24
00:51.7932
 
2.
 M.Conway  A.J. Foyt Enterprises
H
42
00:52.6101
+ 0.817
3.
 G.Rahal  Chip Ganassi Racing
H
43
00:52.6745
+ 0.882
4.
 T.Sato  RLL Racing
H
34
00:52.6871
+ 0.894
5.
 JR Hildebrand  Panther Racing
Ch
36
00:52.8745
+ 1.082
6.
 R.Barrichello  KV Racing Technology
Ch
16
00:52.8789
+ 1.086
7.
 C.Kimball  Chip Ganassi Racing
H
43
00:53.3153
+ 1.522
8.
 E.Viso  KV Racing Technology
Ch
13
00:53.4920
+ 1.699
9.
 D.Franchitti  Chip Ganassi Racing
H
5
00:53.5343
+ 1.741
10.
 T.Kanaan  KV Racing Technology
Ch
16
00:53.6243
+ 1.831
11.
 O.Servia  Lotus DRR
L
43
00:54.0925
+ 2.300
12.
 A.Tagliani  Team Barracuda - BHA
L
37
00:54.4135
+ 2.621
13.
 A.Beatriz  Andretti Autosport
Ch
45
00:54.4621
+ 2.669
14.
 E.Carpenter  Ed Carpenter Racing
Ch
10
00:58.0828
+ 6.290
15.
 J.Newgarden  Sarah Fisher Hartman
H
2
Není čas
 

Odpolední časy:

p.
 Jezdec  Tým
M
Kol
Čas
Odstup
1.
 S.Dixon  Chip Ganassi Racing
H
29
00:51.9674
 
2.
 D.Franchitti  Chip Ganassi Racing
H
32
00:52.1401
+ 0.173
3.
 R.Barrichello  KV Racing Technology
Ch
59
00:52.2228
+ 0.256
4.
 M.Conway  A.J. Foyt Enterprises
H
56
00:52.2230
+ 0.256
5.
 T.Sato  RLL Racing
H
50
00:52.4111
+ 0.444
6.
 G.Rahal  Chip Ganassi Racing
H
38
00:52.4956
+ 0.529
7.
 E.Viso  KV Racing Technology
Ch
50
00:52.6317
+ 0.665
8.
 JR Hildebrand  Panther Racing
Ch
47
00:52.6868
+ 0.720
9.
 C.Kimball  Chip Ganassi Racing
H
30
00:52.9339
+ 0.967
10.
 T.Kanaan  KV Racing Technology
Ch
49
00:53.2012
+ 1.234
11.
 J.Newgarden  Sarah Fisher Hartman
H
41
00:53.2013
+ 1.234
12.
 O.Servia  Lotus DRR
L
52
00:53.3479
+ 1.381
13.
 A.Beatriz  Andretti Autosport
Ch
41
00:54.1478
+ 2.181
14.
 K.Legge  Lotus Dragon Racing
L
66
00:54.5918
+ 2.625
15.
 E.Carpenter  Ed Carpenter Racing
Ch
39
00:54.6490
+ 2.682
16.
 A.Tagliani  Team Barracuda - BHA
L
1
00:56.0766
+ 4.110