Představení účastníků IZOD IndyCar Series – 2. díl
Poznejte své oblíbené jezdce v přenosech na Sport 5.
Veezuelský závodník vstupuje do své páté sezóny v IndyCar Series, z toho třetí u KV Racing. Ale nejlepší dojem zatím zanechal ve své první sezóně po spojení Champ Cars a IndyCar, ve které se nejvícekrát dostal do první desítky. Američtí novináři, kteří jej pozorovali při zimních testech, se ale shodli, že jeho přístup se mění a šestadvacetiletý Ernesto José působí mnohem dospěleji, než v předešlých letech.
Před přechodem do IndyCar závodil v Evropě. V GP2 odjel celé dvě sezóny a připsal si dvě vítězství. Závodil také v britské Formuli Renault, v Eurocupu Formule Renault a v britské F3. Při výšce 157 je jedním z nejmenších jezdců ve startovním poli.
„Nikdy neříkej nikdy“ neplatí jen pro Jamese Bonda, ale také pro Rubense Barrichella. Sice kdysi řekl, že nikdy nebude závodit na amerických oválech, ale nakonec se Rubensovi a jeho dětem podařilo přesvědčit manželku Sivanu, aby dala svůj souhlas. Po devatenácti sezónách ve Formuli 1 se jezdec, který v ní startoval vícekrát než kdokoliv jiný, stěhuje do USA a má před sebou nové výzvy.
S Tonym Kanaanem jej pojí životní přátelství, říkají o sobě, že jsou bratři a vzájemně jsou kmotry svých dětí. Teď se poprvé v kariéře dočkají, že budou také stájoví kolegové. Od Barrichella se v IndyCar hodně očekává. Při testech v Sebringu rozhodně nezklamal, byl čtvrtý nejrychlejší za Dixonem, Franchittim a Castronevesem. Ale kromě kalifornské Sonomy pro něj každý okruh v letošním kalendáři bude nový. Protože není považován za nováčka, nemá nárok na extra čas na dráze při prvním tréninku.
Jeden z nejpopulárnějších jezdců v IZOD IndyCar Series se zatím s novým vozem plně nesžil. Testy v Sebringu neproběhly tak, jak by si Kanaan představoval a sedmatřicetiletý Brazilec byl z celé trojice pilotů KV Racing nejpomalejší. Odepisovat jej by ovšem bylo pošetilé. Po propuštění od Andretti Autosport v roce 2010 získal před začátkem loňské sezóny místo až 5 dní před startem St. petersburského závodu a i přes to dokázal dojet na stupních vítězů.
Můžeme se těšit na tři různá zbarvení Kanaanova vozu, podle toho, jak se budou střídat sponzoři GEICO, Mouser Electronics a pivovar Itaipava.
Rodák z Kalifornie vloni nestačil na Hinchcliffea v souboji o nejlepšího nováčka, přesto měl velmi dobrou první sezónu v IndyCar Series. Druhé místo z Indianapolisu a vedení v dalších dvou závodech jsou jistě přesvědčivé výkony na nováčka. Před loňským úvodním závodem v St. Petersburgu už ale s IndyCar zkušenosti měl. V roce 2010 zaskakoval ve dvou závodech u Dreyer & Reinbold Racing. Hildebrand je šampionem Indy Lights z roku 2009.
Hildebrand, přezdívaný podle akčního hrdiny Captain America, je velkým fanouškem týmu amerického fotbalu San Francisco 49ers a trenér 49ers Jim Harbaugh je jedním z vlastníků Panter Racing. Podařilo se mu složit přijímací zkoušky na prestižní Massachusetts Institute of Technology, ale nástup do školy zatím odložil, aby se mohl věnovat závodní kariéře. Tak jako v loňském ročníku i letos bude v IndyCar reprezentovat americkou Národní gardu.
Conway je jedním z plejády jezdců, kteří závodění v předchozím modelu Dallary odnesli zlomeným obratlem. Conway těžce havaroval v roce 2010 v Indianapolisu. Hunter-Reayovi došlo palivo, Conway najel na jeho vůz, odlepil se od dráhy a vletěl do plotu. Ale naštěstí po uzdravení neztratil nic ze své rychlosti. Že dovede vyhrávat, potvrdil loni v Long Beach. Jenže jeho výkony v loňské sezóně byly nevyrovnané. V Long Beach a Sao Paulu zazářil, ale v Indianapolisu zklamal a nekvalifikoval se do závodu. Těžko si představit, co by udělal A. J. Foyt, kdyby se jeho jezdec do nejdůležitějšího závodu nedostal.
Conway předváděl velmi slibné výkony v evropských juniorských sériích. Je šampionem britské Formule Renault a britské F3. V GP2 odjel dvě celé sezóny a ve sprintu v Monaku se dočkal jediného vítězství. Byl testovacím jezdcem Hondy ve Formuli 1. I letos bude s Hondou spolupracovat, protože japonská automobilka dodává motory Foytově týmu.
Další z pilotů se zkušenostmi z Formule 1 se může těšit na svojí třetí sezónu v IndyCar Series. Před dvěma lety jej do Ameriky přivedl Jimmy Vasser, ale jak již bylo zmíněno, KV Racing letos přechází na motory Chevrolet a Sató je sponzorovaný Hondou. Pětatřicetiletý Japonec ukázal v předchozích sezónách, že je velmi rychlý, ale také se připletl do spousty nehod, často vlastní vinou, ale často byl jen obětí chyby někoho jiného.
Floridské testy ukázaly, že se Satóem musíme i letos počítat. Přestože prvně na oválu závodil až v roce 2010, ukázal, že si na tento typ dráhy brzy zvykl a loni v Iowě dokonce vyhrál kvalifikaci. Pokud se k němu letos konečně přikloní štěstí a pokud se vyvaruje zbytečných chyb, mohl by se dočkat svého prvního vítězství v IndyCar.
Photo credit: INDYCAR/LAT USA