FIA znovu potvrdila legalitu zadního křídla Mercedesu
Některé týmy se s tím však nadále nehodlají smířit.
Mezinárodní automobilová federace (FIA) znovu potvrdila, že F-duct ovládaný skrze systém DRS na vozech Mercedesu je legální a odmítla tak stížnosti stájí Red Bull a Lotus.
Zmíněné dva týmy požadovaly vyjasnění záležitosti před startem Velké ceny Malajsie. Svorně přitom tvrdí, že průduchy vedoucí ze zadního křídla Mercedesu na předek vozu, kde umožňují odtrhávat proudění a dosahovat tak vyšších rychlostí na rovinkách, porušují pravidla o aerodynamických zařízeních aktivovaných pilotem.
Diskuze FIA s týmy proběhla ve čtvrtek a řídící orgán na svém názoru nic nezměnil, systém Mercedesu je podle něj legální, neboť je pasivní a v současnosti neexistuje pravidlo, které by zakazovalo systém, který bude aktivován pouhým pohybem DRS.
"(Systém) je zcela pasivní, nejsou zde žádné pohyblivé části," nechal se slyšet technický delegát FIA Charlie Whiting. "Nereaguje se zavěšením, ani s řízením, ani ničím jiným. Tudíž nevidím žádné pravidlo, které by ho zakazovalo."
Šéf Red Bullu Christian Horner nicméně tvrdí, že záležitost stále není u konce a týmy budou vyžadovat další hovory ohledně legality systému Mercedesu.
"Pravděpodobně ne," odpověděl Horner na dotaz, zda si myslí, že je věc nyní uzavřena. "Nejsem jediný, i ostatní (šéfové týmů) chtějí mít jasno. Je to akceptovatelné jakožto chytrá inovace a klobouk dolů vůči Mercedesu, nebo je to něco, co není přípustné? Právě tohle rozhodnout je nejdůležitější a bylo by dobré, kdyby po tomto víkendu bylo jasno."
Horner však připustil, že stanovisko FIA pravděpodobně zůstane neměnné, neboť Mercedes již prošel dvěma technickými přejímkami, v Austrálii i zde v Malajsii.
"Ohledně Mercedesu probíhá debata," uvedl. "Vzhledem k tomu, že vůz prošel přejímkou, lze předpokládat, že FIA je s konfigurací jejich vozu spokojena."