Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Dokáže se už opravdu Houston vrátit do kalendáře?

Dokáže se už opravdu Houston vrátit do kalendáře?

Podle místního tisku dojde k podpisu smlouvy už ve středu!

Už je to takový folklór při sestavování každého dalšího kalendáře IZOD IndyCar Series počínaje toho na sezónu 2009. Vždycky do něj „určitě“ má přibýt závod v ulicích texaského Houstonu a vždycky to nakonec nevyjde, protože chybí sponzor, ale „určitě“ se to povede další rok. Jenže teď to vypadá vážně. Na středu zástupci promotéra svolali tiskovou konferenci na téma budoucnost závodu, které se zúčastní i Roger Penske a Hélio Castroneves. A ti pravděpodobně necestují do Texasu, aby oznámili, že v Reliant Parku už nikdy nebudou závodit. Promotér nejspíše konečně sehnal sponzora závodu a protože do Houstonu letí Castroneves, šíří se padokem zvěsti, že má jít o Shell.
Reliant Park, nebo chcete-li JAGFlo Speedway at Reliant Park, hostil závody CART a Champ Cars čtyři roky po sobě v letech 1998 až 2001 a potom znovu v letech 2006 a 2007. V roce 2006 dokonce hostil noční závod, první noční závod v ulicích města v historii Champ Cars. Samotný okruh vede po silnicích a parkovištích kolem stadionů Reliant Stadium, Reliant Arena a Reliant Astrodome. Poslední závod Champ Car přilákal za závodní víkend přes 160 000 diváků a počet se oproti předchozí sezóně zvýšil skoro o třetinu.
Promotérem závodu je společnost Mi-Jack Mikea Lanigana a jeho opětovné zapojení do IndyCar, tentokrát coby spoluvlastníka Rahal Letterman Lanigan Racing nahrává návratu závodu do kalendáře. Do roku 2010 byl Lanigan vlastníkem části týmu Newman/Haas, ale pak se s Caarlem Haasem rozešel.
Novináři se během závodu v St. Petersburgu na návrat Houstonu ptali i výkonného ředitele INDYCAR Randyho Bernarda. Bernard byl v neděli ještě zdrženlivý:
„Jednáme o kalendáři pro rok 2013. Mezi naše hlavní cíle a priority patří ukazovat náš sport na hlavních trzích, což pomáhá naším sponzorům, týmům a televizím, které jsou tak důležité pro úspěch našeho sportu. Houston se na to hodí velmi dobře,“ říká Bernard na adresu čtvrtého největšího města v USA.
„Říct, že ve středu uděláme oznámení, je předčasné, protože je tu ještě jeden hlavní krok, který chybí a to podepsaná smlouva. Ale udělali jsme velký pokrok na schůzce dnes ráno, ovšem máme ještě hodně práce před nějakým oznámením.“
Rozšíření o Houston by nebylo na úkor závodu na Texas Motor Speedway, pokud jej nevyřadí obavy o bezpečnost, mohly by oba závody koexistovat. „Jsou to různé demografické skupiny,“ dodává Bernard maje zřejmě na mysli, že ovály přitahují více „venkovské“ diváky jinak také sledující NASCAR a městským závodům dává přednost více kosmopolitní, městské a mezinárodní publikum, jak před pár měsíci odhalil jeden výzkum pro IndyCar. „Myslím, že ve smlouvě je akorát podmínka, že mezi závody musí být 120 mil a 90 dní.“
Texas by se mohl dokonce dočkat závodů tří, tak jako v letošní sezóně Kalifornie, protože kromě oválu v aglomeraci Dallas-Fort Worth, městského závodu v Houstonu, má o IndyCar podle televize SPEED zájem i nový přírodní okruh Circuit of the Americas u Austinu, na němž letos bude debutovat Formule 1 a v příští sezóně se připojí MotoGP a V8 Supercars. Kalifornie se také těší z toho, že má závod na městském okruhu (Long Beach), přírodním okruhu (Sonoma) a oválu (Auto Club Speedway).
Letošní sezóna má 16 podniků, což je minimum, ke kterému IndyCar zavazuje smlouva s titulárním sponzorem IZOD. Ta další snad přinese více závodů. Ve stádiu příprav se nachází projekt na závod v ulicích (nebo na letišti) Fort Lauderdale na Floridě na konci sezóny. Se zájmem o závod IndyCar se přihlásily na historickém přírodním okruhu ve Watkins Glen. Mezi priority IndyCar patří návrat na další nádherný přírodní okruh Road America ve Wisconsinu. IndyCar opravdu potřebuje také zpět do chicagské aglomerace a to buď na Chicagoland Speedway, byť ten není pro formule moc vhodný (platí o něm to samé jako o Texasu či Las Vegas), nebo na nějaký okruh v ulicích města. Reálně můžeme uvažovat o možném znovuzařazení tradičního oválu ve Phoenixu. Smlouvu má Las Vegas Motor Speedway, kam se ale IndyCar po tragické smrti Dana Wheldona nechce. IndyCar pokukuje i po expanzi mimo USA a to hlavně do Mexika. Jednání probíhají i na téma druhého závodu v Brazílii, který by vzhledem k angažmá Rubense Barrichella měl potenciál být úspěšný. No a konečně touhu přitáhnout zpět IndyCar projevila i opravdová perla na jižní polokouli, jeden z nejlepších městských okruhů – australské Surfers´ Paradise!