IndyCar se v roce 2013 vratí do Houstonu
Závod konečně našel sponzora, budou jím Shell a Pennzoil.
Texaský Houston se po pětileté pauze dočká závodu amerických formulí. Trať, která se v roce 2006 vrátila do kalendáře Champ Cars, jen aby z něj hned záhy vypadla, protože série se na začátku roku 2008 sloučila s IndyCar Series, bude v říjnu 2013 hostit sedmou Grand Prix. V Houstonu se jelo v letech 1998 až 2001 a pak znovu v letech 2006 a 2007. Příští rok se pojede první víkend v říjnu (4. – 6. října), stejně jako v roce 1998, když CART do Houstonu zavítal prvně.
Závod, jehož promotérem je spolumajitel týmu Rahal Letterman Lanigan Racing Mike Lanigan, chtěl do kalendáře IndyCar okamžitě od spojení s Champ Cars, ale dlouho se nedařilo najít sponzora, který by na pořádání závodu přispěl. Před více jak deseti lety pomohla CART do Houstonu přivést naftařská společnost Texaco. A jiný ropný koncern, nizozemský Shell a jeho americká pobočka Pennzoil, mimochodem sídlící kde jinde než v Houstonu, hrál klíčovou roli v návratu Houstonu do kalendáře pro sezónu 2013.
„Jsme nadšení, že se vracíme do Houstonu,“ liboval si Mike Lanigan, staronový promotér závodu. „Grand Prix byla velmi úspěšná v letech 2006 a 2007, velké davy sledovaly v Reliant Parku sledující vzrušující třídenní festival rychlosti. V roce 2013 to bude ještě lepší.“
Závody byly úspěšné také ekonomicky. Odhaduje se, že každý rok městu Houston a okresu Harris County přinesly 35 milionů dolarů. Proto čtvrté největší město v USA velmi stálo o to, dostat formule zpátky na okruh vybudovaný kolem sportovních stadionů.
Plánek okruhu v Houstonu. Zdroj: wikipedia.
Tiskové konference se kromě Lanigana, výkonného ředitele INDYCAR Randyho Bernarda, prezidenta pro operace a strategii INDYCAR Briana Barnharta, zástupců Shellu a představitelů města, zúčastnili i Roger Penske a Hélio Castroneves. Právě vítěz nedělního závodu z St. Petersburgu Castroneves vozí na svém voze barvy Shellu.
„Je pro IndyCar důležité jít na hlavní trhy, aby nejen expandovala sérii, ale hlavně získala nové fanoušky,“ říká Roger Penske. „Formulové závody mají v centru Houstonu a v Reliant parku tradici, takže je to skvělá možnost přivést městské závody do čtvrtého největšího města ve Spojených státech.“
Castroneves dodává: „Je to vždycky zábava předvést skvělou show před velkými davy. A Houston je brána do Střední a Latinské Ameriky. Takže pro sérii je důležité, že pro latinskoamerické publikum poskytne možnost zažít tyto městské festivaly, které jsou vždy zábavné a mají úžasnou atmosféru.“
Zařazení okruhu do kalendáře si pochvaluje i výkonný ředitel INDYCAR Randy Bernard, který o Houstonu řekl: „Když zkoumáme jak rozšířit náš kalendář, jedním z našich hlavních cílů je ukázat náš sport v hlavních amerických městech. Což pomáhá naším sponzorům, stájím a televizím. A to je klíčem k úspěchu. Jakožto čtvrté největší město, Houston bude IndyCar skvěle sedět. A Reliant Park bude skvělý podnik.“