Účastníci MS GT 2012: 9. díl
(Sunred).
Jestliže byl v nejednom případě čínský projekt označován jako tajemný, nyní má zdatného konkurenta. Největším překvapením 12. března odhalené startovní listiny je právě tým Sunred, o němž předtím nekolovaly žádné zvěsti. Navíc by mělo jednat o servisní společnost pro zatím neznámé indické zájemce.
Bývalý inženýr sportovního oddělení automobilky Seat Joan Orús založil v roce 2005 společnost Sunred (někdy též Sun-Red anebo Sunred Engineering). Název představuje zkratku úplného názvu Sun Race Engineering Development). Zabývá se návrhem a výrobou dílů pro závodní vozy, výcvikem a také závoděním.
Foto: Martin Ševčík
Zde začínala v domácím mistrovství vozů GT s netradičním vozem SEAT Cupra GT, jenž vznikl z prototypu představeného v roce 2003 a vyrobeného v omezené sérii. Když v roce 2006 stejná pořadatelská společnost založila mezinárodní International GT Open, španělský tým se jí začal zúčastňovat s vlastními speciály Sunred. Od roku 2008 se firma sídlící v městě Martorell na předměstí Barcelony zaměřila také na závody cestovních vozů s vrcholem ve světovém mistrovství WTCC.
Posádka vozu č. 10: Miloš Pavlović / Andy Soucek
Rodák z Bělehradu se většinou věnoval nižším formulovým sériím. Dostal se až k předstupni do F1, do šampionátu GP2. Má za sebou dva víkendy ve voze Ford GT v úvodu loňské sezony. S Matzkem se výrazněji neprosadili a srbský pilot stáj Belgian Racing opustil po dvou podnicích.
Rodák z Madridu si mohl vybrat mezi španělskou a rakouskou národní příslušností (podle jeho otce), vybral si zemi ležící na Pyrenejském poloostrově. Má za sebou prozatím kariéru v řadě formulových šampionátů, nejdále se dostal do GP2 anebo formule Superleague. Pokud ovšem nepočítáme řadu testovacích jízd ve stájích F1. Andy se na svých stránkách chlubí i dalšími činnostmi jimž se věnuje. Kromě souvisejících činností mj. při vedení závodníků, testům pro motoristická media anebo komentování motorsportu se ukazuje ve světě módy.
Posádka vozu č. 11: Matteo Cressoni /Emmanuel Moncini
Rodák z Mantui vystřídal různé druhy vozidel v okruhových šampionátech. Mezi ně patřila gétéčka ve FIA GT (třída GT2) v roce 2007 anebo GT Open. Pilotoval také prototyp Audi v asijské sérii LMS v roce 2009.
Jeho kolega začínal v roce 1999 závodit ve vytrvalostních kláních s prototypy, do nového století však vjel ve voze třídy GT. Jeho účasti jsou nepravidelné, působil především v domácím šampionátu. Loni závodil v International GT Open.
Foto: Martin Ševčík
Protože šampionát je určen pro upravené silniční vozy, nasadí Sunred nikoliv své speciály, ale Ford GT. (více o voze Zde).
Web: www.sun-red.com
Zdroj: GT1, Sunred, GT Open, Linkedin, Wikipedia, Formule