Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Alabamská „horská dráha“ potřetí hostí závod IndyCar

Alabamská „horská dráha“ potřetí hostí závod IndyCar

Honda Indy Grand Prix of Alabama – před závodem

Potřetí přivítá okruh Barber Motorsports Park nedaleko města Birmingham ve státě Alabama závod IZOD IndyCar Series. Poprvé se nové vozy DW-12 představí na přírodním okruhu. Ty je čekají v kalendáři ještě dva, v ohijském Lexingtonu a kalifornské Sonomě. Letištní okruh v kanadském Edmontonu je potom takovým hybridem mezi městským okruhem a přírodním okruhem. Na jednu stranu část okruhu nabízí široké travnaté únikové zóny, ale jinde zase vozy jezdí těsně podle bariéry.
Virtuální kolo – Barber Motorsports Park


Alabamský okruh nesoucí jméno George Barbera se dočkal otevření teprve v roce 2003 a je výrazně mladší, než ostatní přírodní okruhy v kalendáři IndyCar. Dráhu navrhnul Allan Wilson, mezi jeho díla patří i další pěkný moderní okruh Miller Motorsports Park v Utahu. IndyCar Barber Motorsports Park přilákal poprvé v roce 2007 na testy, které přilákaly takovou návštěvu, že by se za to některé závody nemusely stydět. Svého závodu se Alabama dočkala poprvé v roce 2010. IndyCar s majitelem okruhu podepsala tříletý kontrakt, který tedy letos končí. Ale vzhledem k úspěšnosti závodu určitě bude prodloužen. Na jezdce čeká 17 zatáček a především velké převýšení, pro které se okruhu přezdívá horská dráha.
První závod IndyCar v roce 2010 vyhrál po taktické bitvě Hélio Castroneves. Vloni Will Power vedl celý závod a stylem start – cíl zvítězil. Power stál v obou sezónách na pole position. Zajímavé je, že druhé místo v obou závodech připadlo Dixonovi a třetí Franchittimu.

Závodní okruh není jediným cílem návštěvníků komplexu. Jeho součástí je totiž i muzeum založené Georgem Barberem. Barber nejprve sbíral historické motocykly, ale potom do sbírky přidal i sportovní vozy. Žádné muzeum na světě nemá takovou sbírku motocyklů. To samé platí také o sbírce sportovních vozů Lotus. Největší kolekci Lotusů také najdeme v Alabamě, což pro britskou automobilku, která od letoška do IndyCar dodává motory, činí závod prakticky domácím.

Plánek okruhu. Zdroj: Barber Motorsports Park 

Teprve druhý závod v sezóně, ale už čtyři jezdci se představí v jiných barvách, než v jakých se představili minulý týden v St. Petersburgu. Ryan Briscoe mírně obmění své zbarvení, aby reflektovalo, že hlavním sponzorem není IZOD, ale Hitachi. Vítěz ze St. Petersburgu Castroneves vymění žlutočervený vůz v barvách Shell za bílomodrý monopost AAA. Podle očekávání bude barvy měnit i Franchitti. Místo tradičných bíločervených barev sponzora Target tým auto přebarvil do modrých barev. Bílé terčíky Target na voze zůstanou, ale hlavním sponzorem bude společnost Clorox. A v neděli uvidíme také jen jeden vůz v barvách John Player Special Lotus a to ten Bourdaisův. Tým Lotus DRR přebarvil Serviův vůz do modrozelené kombinace sponzora Charter.

Barevná schémata všech vozů najdete na tomto odkazu
Honda Indy Grand Prix of Alabama
Délka trati: 2,38 míle (3,83 km)
Délka závodu: 90 kol/214,2 mil
Počet zatáček: 17
První závod IndyCar: 2010
Předchozí vítězové
Rok
 Vítěz  Tým
Pole
Rychlost (míle/h)
2010
 H.Castroneves  Team Penske
 W.Power
118.057
2011
 W.Power  Team Penske
 W.Power
115.253

Rekordy dráhy:
Závod –
Hélio Castroneves, Team Penske, 2010 – 1:56:41.3928
Kvalifikace –
Will Power, Team Penske, 2010 – 1:10.1356
Nejrychlejší kolo v závodě –
Justin Wilson, Dreyer & Reinbold Racing, 2010 – 1:12.7853
Časový harmonogram (SELČ):
Pátek – 30. března
19:30 – 20:30 – 1. trénink
22:30 – 23:30 – 2. trénink
Sobota – 31. března
15:00 – 15:20 – 3. trénink
16:40 – 17:55 – Kvalifikace
Neděle – 1. dubna
15:40 – 16:10 – Warm up
20:45 – Start závodu Honda Indy Grand Prix of Alabama
Přenos na Sport 5 začíná v 20:30