Castronevesův nejlepší vstup do sezóny pokračuje i v Alabamě
Honda Indy Grand Prix of Alabama – kvalifikace
Hélio Castroneves po více než roce získal zase pole position, naposledy se mu to povedlo v Motegi v roce 2010. Na městském či přírodním okruhu kvalifikaci vyhrál naposledy dokonce srpnu 2008 v Sonomě. Cestu k pole position v dramatické kvalifikaci Castronevesovi usnadnily problémy největšího favorita kvalifikace Powera, který přišel o možnost bojovat o postup do finálové části kvalifikace, když Ryan Hunter-Reay způsobil předčasné ukončení prostřední části kvalifikace zrovna ve chvíli, kdy měl Power rozjeté rychlé kolo.
Výsledky tréninku způsobily, že druhá kvalifikační skupina byla výrazně silnější než první a postup z ní byl mnohem těžší. Překvapivě v první skupině ale uvízl Josef Newgarden, který celý víkend předváděl skvělé výsledky. Postoupili Conway, Rahal, Castroneves, Pagenaud, Viso a Hildebrand. Zůstali v ní Andretti, Bourdais, Newgarden, Wilson, Tagliani, De Silvestro a Legge. Ve druhé skupině ovšem museli zůstat minimálně tři jezdci, jejichž jména bychom očekávali spíše ve Fast Six, než od třináctého místa na roštu dále. Nakonec společně s Serviou, Carpenterem, Kimballem a Jakesem nepostoupil obhájce titulu Franchitti (odstartuje až z osmnáctého místa), vítěz druhého tréninku Sató a Rubens Barrichello, kterého z postupové příčky vyšoupl v závěru Tony Kanaan. Kanaan byl posledním postupujícím, s ním se do další fáze dostali Briscoe, Hunter-Reay, Hinchcliffe, Dixon a Power, poslední tři jmenovaní v čase lepším, než byl dosavadní rekord okruhu.
V semifinále nevyšla Briscoeovi a Powerovi taktika. Oba čekali až na konec segmentu. Jenže Hunter-Reay havaroval v deváté zatáčce a způsobil vyvěšení červených vlajek. Protože časomíra se v takovém případě nezastavuje, neměli už Power a Briscoe čas na to, aby se kvalifikovali. Powerův čas byl neuznán, protože jej zajel ve chvíli, kdy v úseku, v němž havaroval Hunter-Reay, už vlály žluté vlajky. Briscoe ani měřené kolo nezajel. Hunter-Reay coby viník přerušení kvalifikace o své dva nejlepší časy přišel.
V závěrečném souboji o pole position zajel nejlepší čas Castroneves. Do první řady se postaví vedle něj Hinchcliffe, který na tomto okruhu přesně před rokem debutoval v IndyCar. Scottu Dixonovi patřil třetí nejlepší čas. Čtvrté místo na startu čeká na Conwaye, což jen potvrzuje dobrou formu Foytova týmu v letošní sezóně. Ze třetí řady odstartují Hildebrand a Kanaan
p.
|
Jezdec | Tým |
M
|
Čas
|
Odstup
|
1.
|
H.Castroneves | Team Penske |
C
|
1:10.4768
|
|
2.
|
J.Hinchcliffe | Andretti Autosport |
H
|
1:10.5222
|
+ 0.045
|
3.
|
S.Dixon | Target Chip Ganassi |
H
|
1:10.5291
|
+ 0.052
|
4.
|
M.Conway | A.J. Foyt Enterprises |
H
|
1:10.8791
|
+ 0.402
|
5.
|
JR Hildebrand | Panther Racing |
C
|
1:11.0759
|
+ 0.599
|
6.
|
T.Kanaan | KV Racing Technology |
C
|
1:11.3740
|
+ 0.897
|
7.
|
E.Viso | KV Racing Technology |
C
|
1:11.5257
|
Semifinále
|
8.
|
G.Rahal | Chip Ganassi Racing |
H
|
1:11.5841
|
Semifinále
|
9.
|
W.Power | Team Penske |
C
|
1:12.0098
|
Semifinále
|
10.
|
S.Pagenaud | Schmidt/Hamilton |
H
|
1:14.2839
|
Semifinále
|
11.
|
R.Hunter-Reay | Andretti Autosport |
C
|
Žádný čas
|
Semifinále
|
12.
|
R.Briscoe | Team Penske |
C
|
Žádný čas
|
Semifinále
|
13.
|
M.Andretti | Andretti Autosport |
C
|
1:10.6512
|
1. skupina
|
14.
|
R.Barrichello | KV Racing Technology |
C
|
1:10.5664
|
2. skupina
|
15.
|
J.Newgarden | Sarah Fisher Hartman |
H
|
1:10.6851
|
1. skupina
|
16.
|
T.Sato | Rahal Letterman Lanigan |
H
|
1:10.6111
|
2. skupina
|
17.
|
S.Bourdais | Lotus Dragon Racing |
L
|
1:10.7255
|
1. skupina
|
18.
|
D.Franchitti | Target Chip Ganassi |
H
|
1:10.6749
|
2. skupina
|
19.
|
J.Wilson | Dale Coyne Racing |
H
|
1:11.5524
|
1. skupina
|
20.
|
J.Jakes | Dale Coyne Racing |
H
|
1:10.7526
|
2. skupina
|
21.
|
S.de Silvestro | Lotus HVM Racing |
L
|
1:11.5721
|
1. skupina
|
22.
|
C.Kimball | Chip Ganassi Racing |
H
|
1:11.3594
|
2. skupina
|
23.
|
A.Tagliani | Team Barracuda - BHA |
L
|
1:12.5778
|
1. skupina
|
24.
|
E.Carpenter | Ed Carpenter Racing |
C
|
1:11.8672
|
2. skupina
|
25.
|
K.Legge | Lotus Dragon Racing |
L
|
1:13.6457
|
1. skupina
|
26.
|
O.Servia | Lotus DRR |
L
|
1:13.3349
|
2. skupina
|
M = motor, C = Chevrolet, H = Honda, L = Lotus