Týmy Hondy a Chevroletu testovaly v Indianapolisu
IndyCar, Indianapolis Motor Speedway – test
Necelé dva měsíce před pětistovkou v Indianapolisu dostaly týmy možnost otestovat nový vůz s upraveným aerokitem pro superspeedway (Indianapolis Motor Speedway a Auto Club Speedway) na trati. Původně INDYCAR na 4. dubna naplánovala testy pro výrobce motorů, ale nakonec povolila týmům přivést jeden vůz. Což nebylo dopřáno týmům využívajícím motor Lotus, jelikož britská automobilka oznámila, že není schopná dodat tento týden motor na testy a příští víkend na závod v Long Beach, Lotus tak tedy v Indianapolisu zcela chyběl. Testů se zúčastnilo devět jezdců, pět s motorem Chevrolet a čtyři s motorem Honda.
Chevrolety testovali Hélio Castroneves (Team Penske), JR Hildebrand (Panther Racing), Tony Kanaan (KV Racing Technology), Ed Carpenter (Ed Carpenter Racing) a Marco Andretti (Andretti Autosport). Honda byla zastoupena Scottem Dixonem (Target Chip Ganassi Racing), Mikem Conwayem (A.J. Foyt Enterprises), Justinem Wilsonem (Dale Coyne Racing) a Takumou Satóem (Rahal Letterman Lanigan Racing). Kromě Lotusů chyběly i Ganassiho juniorský tým, tým Schmidt/Hamilton Motorsports a Sarah Fisher Hartman Racing – všichni využívající motor Honda. Poslední dva zmiňované týmy se nemohly zúčastnit, protože test nebyl přístupný nováčkům.
Před středečními testy viceprezident pro technologie INDYCAR Will Phillips stanovil následující cíl: „Byl bych zklamaný, kdybychom se nedostali na úroveň 220-222 mil v hodině a ještě trochu se to zlepší, až týmy budou pracovat s vozy během týdne před Indy, kde 225 (mil v hodině) je náš cíl.“
Phillips zřejmě zklamaný bude. Nejvyšší průměrnou rychlost za kolo měl Marco Andretti, který na 2,5 mílovém oválu jel rychlostí 218,625 mil v hodině. Tedy o skoro deset mil v hodině pomaleji, než jaký byl rychlostní průměr za čtyři kola, se kterým se loni kvalifikoval Alex Tagliani na pole position (227,472 mil v hodině). Neoficiální rychlostní rekord na jedno kolo potom drží od roku 1996 Arie Luyendyk, který v tréninku zajel kolo průměrnou rychlostí 239,260 mil v hodině (385,052 km/h). Pro srovnání jeho čas byl 37,616 sekund. Andretti ve středu potřeboval na objetí okruhu čas 41,1664 sekund.
Přesto jezdci byli po prvním testu v Indianapolisu poměrně spokojení. Tony Kanaan už měl možnost v Indianapolisu testovat vloni a tak mohl srovnávat: „Cítil jsem, že to bylo rychlejší, než poslední test tady. Vyjel jsem z boxů a hned jsem jel na plný plyn, takže můžu říct, že aerokit je určitě lepší. Bylo to více vyvážené než vloni. Jde to správným směrem a vůz se zlepšuje. My jsme jezdci a vždycky si budeme na něco stěžovat, ale určitě to je lepší.“
Týmy měly možnost experimentovat s nastavením zadního křídla, které mohly nastavovat od 0° do -10°. Zadní přítlačné křídlo nemá žádné bočnice, ty nahrazují kryty zadních kol. Aerokit má také jiné přední křídlo, navržené speciálně pro Indy500, na ostatních oválech bude použita jiná konfigurace.
p.
|
Jezdec | Tým |
M
|
Kol
|
Čas
|
Rychlost
|
Odstup
|
1.
|
M.Andretti | Andretti Autosport |
C
|
51
|
00:41.1664
|
218.625
|
|
2.
|
T.Kanaan | KV Racing |
C
|
68
|
00:41.2014
|
218.439
|
+ 0.035
|
3.
|
S.Dixon | Chip Ganassi |
H
|
56
|
00:41.2666
|
218.094
|
+ 0.101
|
4.
|
H.Castroneves | Team Penske |
C
|
56
|
00:41.4857
|
216.942
|
+ 0.320
|
5.
|
JR Hildebrand | Panther Racing |
C
|
45
|
00:41.5434
|
216.641
|
+ 0.377
|
6.
|
J.Wilson | Dale Coyne Racing |
H
|
64
|
00:42.1046
|
213.753
|
+ 0.939
|
7.
|
M.Conway | A.J. Foyt |
H
|
65
|
00:42.2997
|
212.767
|
+ 1.134
|
8.
|
T.Sato | RLL Racing |
H
|
57
|
00:42.3384
|
212.573
|
+ 1.172
|
9.
|
E.Carpenter | Carpenter Racing |
C
|
33
|
00:43.3697
|
207.518
|
+ 2.204
|