Pokud to půjde, zůstanou boxy během žluté otevřeny
IndyCar na okruzích upravuje pravidla při výjezdu Pace caru.
Při závodě v Alabamě skončil v únikové zóně vůz Katherine Legge. V tu dobu probíhalo poslední kolo zastávek v boxech. Většina jezdců už je měla za sebou, zbývali Castroneves a Rahal. Kdyby nový sportovní ředitel Beaux Barfield vyvěsil žluté vlajky, museli by Castroneves a Rahal čekat, až se za nimi seřadí celé pole a pak zastavit. Propadli by se na konec pole. Barfield počkal, až budou na pit lane a až tehdy na dráhu poslal pace car. Teď se pravidla mění tak, aby výjezd zpomalovacího vozu zasáhl do vývoje závodu co nejméně.
Pokud bude na městských a přírodních okruzích vyžadován výjezd zpomalovacího vozu, tak v případě, že to situace nebude vyžadovat (například z důvodu ošetření jezdce), zůstanou boxy otevřené. Jezdci nebudou muset čekat, až se celé pole seřadí za pace carem, ale do boxů budou moci zamířit hned. Kromě menšího ovlivnění závodu si od toho Barfield slibuje, že délka žlutých fází se zkrátí až na dvě kola.
„Boxy bývaly tradičně uzavřené během žluté fáze, abychom se ujistili, že nejenže máme pole pod kontrolou, ale také v pořadí, než otevřeme boxy,“ říká Barfield. „To ale vede k tomu, že je v boxech nával, když tam zamíří všech 26 aut najednou. To sice může být vzrušující, ale je to určitě faktor, který přispěl k některým incidentům na pit lane, které jsme v minulosti měli.“
Není nutné chodit daleko do minulosti. Vloni v Long Beach při žluté fázi poslal tým Marca Andrettiho přímo do dráhy Sebastiena Bourdaise.
„Odložil jsem vyhlášení žluté fáze během prvních pár závodů, měl jsem na vědomí, kde je lídr závodu a jaká je možnost, že to znevýhodní lídra a ostatní auta, která mají legitimní náskok na ostatní vozy za nimi, pokud je žlutá vyvěšena brzy,“ dodává Barfield. „Zaprvé a hlavně, může to být takto řešeno jen v nekritických situacích, kdy jezdec není v bezprostředním nebezpečí, a vy můžete počkat půl kola, abyste se ujistili, že všichni mají šanci zastavit, než vyhlásíte žlutou fázi.“
Kromě toho, při restartech, které proběhnou 20 a méně kol před koncem závodu, bude jezdcům, kteří se budou v poli pohybovat se ztrátou jednoho a více kol, nařízeno při restartu zajet do boxů, projet s omezovačem pit lane, a zařadit se na konec pole. Ostatně tohle Barfield také vyzkoušel při posledním restartu v Alabamě.