Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Honda může vyměnit turbo u svých motorů

Honda může vyměnit turbo u svých motorů

Protest Chevroletu dnes panel tří odborníků zamítl.

Před závodem v Long Beach se Honda rozhodla u svých motorů vyměnit turbo. Rozhodnutí se nesetkalo s pochopením u konkurenčního Chevroletu. Technický ředitel IndyCar Will Phillips nakonec před závodem své rozhodnutí schválit Hondě výměnu odvolal a posunul rozhodnutí na týden po závodě v Long Beach. Honda musela nasadit původní turbo. Po závodě znovu Phillips Hondě výměnu povolil, ale Chevrolet (respektive majitel Chevroletu General Motors) podal oficiální prostest.
INDYCAR rozhodla, že konečný verdikt vynese ve čtvrtek tříčlenný panel, do nějž jednoho zástupce dodá Chevrolet, jednoho Honda a na třetím se vzájemně dohodnou. Chevrolet (GM) nominoval Hanse Petera Koliera, Honda právníka Jima Voylese, a protože se oba výrobci na třetím muži nebyli schopni dohodnout, INDYCAR vybrala člena rady Indianapolis Motor Speedway Jacka Snydera.
Panel po osmihodinovém jednání schválil původní rozhodnutí Willa Phillipse a INDYCAR. Honda může nové turbo nasadit už v Sao Paulu. Podle expertů výměna kompresoru zajistí vozům s motorem japonského výrobce zvýšení výkonu o 10-15 koňských sil.
Honda vydala následující komentář:
„Jsme potěšeni, že nezávislý panel podpořil rozhodnutí INDYCAR z 18. dubna 2012, které schválilo použití 0.74 A/R kompresorového krytu pro nás motor s jedním turbodmychadlem soutěžící v letošním ročníku IZOD IndyCar Series. INDYCAR projevila dávno před sezónu 2012 IZOD IndyCar Series odhodlání připravit pravidla pro motory se zájmem o paritu mezi soupeřícími výrobci a tento závazek hrál velkou roli v našem rozhodnutí použít jedno turbodmychadlo pro náš nový motor HI12RT Honda Indy V-6.“
„Nový kryt kompresoru pomůže snížit nevýhodu motorů s jedním turbem oproti motorům se dvěma turby. Těšíme se, že změna optimalizuje výkon motoru Honda Indy V-6 v našem souboji s cennými protivníky z Lotusu a General Motors.“