Týmy mohou během sezóny odebírat motory jen od jednoho výrobce.
Moc nechybělo a Lotusu v IndyCar zbyl jediný zákazník, stáj Lotus HVM Racing a vůz řízený Simonou de Silvestro. Po dezerci stájí Dreyer & Reinbold Racing (dnes opustila název „Lotus DRR“ a vrátila se k původnímu názvu) a Team Barracuda – BHA, chtěl Lotus opustit i Jay Penske a jeho stáj Dragon Racing. Penskemu by se to asi nepovedlo před Indy500, ale od června Honda a Chevrolet zvládnou rozšířit své řady. Nicméně Penske to nebude mít tak snadné, jako předtím Robbie Buhl a Dennis Reinbold (Dreyer & Reinbold Racing) a Bryan Herta a Steve Newey (Team Barracuda – BHA).
INDYCAR totiž s platností od 30. dubna pozměnila pravidla, konkrétně zavedla dodatek k pravidlu 3.8, který říká, že týmy mohou během sezóny odebírat motory pouze od jednoho výrobce, pokud ke změně nedá souhlas INDYCAR. Do teď stačilo, aby se tým s dosavadním dodavatelem dohodl na rozvázání kontraktu.
„Záměrem tohoto pravidla je snažit se pomoci v budování partnerství mezi týmy a jejich dodavateli motorů,“ řekl Trevor Knowles, ředitel INDYCAR pro vývoj motoru. „Když máte dlouhodobý závazek, pomáhá to snížit obavy ze sdílení tajných informací mezi výrobci a jejich týmy. Zabraňuje to také výrobcům zbavit se týmu, pokud tým prochází těžkým obdobím. Bez toho se můžeme dočkat přesunů týmů s nejlepšími výsledky k výrobcům s nejlepšími výsledky a to by ve startovním poli vytvořilo nerovnováhu.“
„Ale musíme být pragmatičtí a pochopit, že tu byly a budou situace, kdy tým a výrobce se rozhodnout jít rozdílnými cestami k jejich vzájemnému prospěchu. Tahle změna umožní, aby k tomu mohlo dojít, ale tento proces byl pod kontrolou.“
Změna pravidla neznamená, že Dragon Racing zůstane do konce sezóny zákazníkem Lotusu. Ale INDYCAR čeká jedno nepěkné rozhodnutí. Lotus asi z představy, že v INDYCAR bude mít jediného zákazníka, nebude oplývat nadšením. Stejně tak nepotěší Jaye Penskeho a jeho jezdce Sébastiena Bourdaise a Katherine Legge představa, že celou sezónu absolvují s o vteřinu pomalejším motorem.
Reportér SpeedTV.com Marshall Pruett přinesl také informaci, že většina týmů má s výrobci jen jednoletý kontrakt, takže po závodě v kalifornské Fontaně se můžeme těšit na přechody týmů mezi výrobci.