Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Dragon Racing chtěl utéct Lotusu, INDYCAR změnila pravidla

Dragon Racing chtěl utéct Lotusu, INDYCAR změnila pravidla

Týmy mohou během sezóny odebírat motory jen od jednoho výrobce.

Moc nechybělo a Lotusu v IndyCar zbyl jediný zákazník, stáj Lotus HVM Racing a vůz řízený Simonou de Silvestro. Po dezerci stájí Dreyer & Reinbold Racing (dnes opustila název „Lotus DRR“ a vrátila se k původnímu názvu) a Team Barracuda – BHA, chtěl Lotus opustit i Jay Penske a jeho stáj Dragon Racing. Penskemu by se to asi nepovedlo před Indy500, ale od června Honda a Chevrolet zvládnou rozšířit své řady. Nicméně Penske to nebude mít tak snadné, jako předtím Robbie Buhl a Dennis Reinbold (Dreyer & Reinbold Racing) a Bryan Herta a Steve Newey (Team Barracuda – BHA).
INDYCAR totiž s platností od 30. dubna pozměnila pravidla, konkrétně zavedla dodatek k pravidlu 3.8, který říká, že týmy mohou během sezóny odebírat motory pouze od jednoho výrobce, pokud ke změně nedá souhlas INDYCAR. Do teď stačilo, aby se tým s dosavadním dodavatelem dohodl na rozvázání kontraktu.
„Záměrem tohoto pravidla je snažit se pomoci v budování partnerství mezi týmy a jejich dodavateli motorů,“ řekl Trevor Knowles, ředitel INDYCAR pro vývoj motoru. „Když máte dlouhodobý závazek, pomáhá to snížit obavy ze sdílení tajných informací mezi výrobci a jejich týmy. Zabraňuje to také výrobcům zbavit se týmu, pokud tým prochází těžkým obdobím. Bez toho se můžeme dočkat přesunů týmů s nejlepšími výsledky k výrobcům s nejlepšími výsledky a to by ve startovním poli vytvořilo nerovnováhu.“
„Ale musíme být pragmatičtí a pochopit, že tu byly a budou situace, kdy tým a výrobce se rozhodnout jít rozdílnými cestami k jejich vzájemnému prospěchu. Tahle změna umožní, aby k tomu mohlo dojít, ale tento proces byl pod kontrolou.“

Změna pravidla neznamená, že Dragon Racing zůstane do konce sezóny zákazníkem Lotusu. Ale INDYCAR čeká jedno nepěkné rozhodnutí. Lotus asi z představy, že v INDYCAR bude mít jediného zákazníka, nebude oplývat nadšením. Stejně tak nepotěší Jaye Penskeho a jeho jezdce Sébastiena Bourdaise a Katherine Legge představa, že celou sezónu absolvují s o vteřinu pomalejším motorem.

Reportér SpeedTV.com Marshall Pruett přinesl také informaci, že většina týmů má s výrobci jen jednoletý kontrakt, takže po závodě v kalifornské Fontaně se můžeme těšit na přechody týmů mezi výrobci.