Týmy odhlasovaly, že v příští sezóně nechtějí aerokity
INDYCAR se ale jejich názorem řídit nemusí.
Když výkonný ředitel INDYCAR Randy Bernard hasil požár, který se rozhořel po pětistovce v Indianapolisu, když se jej podle jeho vlastních slov někteří majitelé týmů chtěli zbavit, začalo hořet někde jinde. Majitelé stájí se totiž sešli a společně se dohodli, že si nepřejí zavedení aerokitů od příští sezóny.
Aerokity představila INDYCAR v roce 2010 společně s koncepcí nového vozu. Jedná se o aerodynamické prvky vozů, které týmy měly mít již letos možnost odebírat od jiných dodavatelů, než je dodavatel podvozků italská Dallara. Jenže už loni si z důvodu rostoucích nákladů týmy vylobbovaly, že se aerokity o rok odloží, teď chtějí další odklad nebo úplné zrušení konceptu. Pokud by jej INDYCAR odepsala, mohly by výrobci motorů, kteří se už zavázali dodávat i aerokity, snížit ceny za pronájem motorů.
Důvod, proč se týmy postavily proti aerokitům, spočívá ve finanční stránce. INDYCAR původně s Dallarou mluvili o ceně 385 000 dolarů za nové šasi, ale týmy za vozy zaplatily něco mezi 500 000 a 600 000 dolary, teď by měly investovat další peníze do aerokitů z nichž jeden by stál 75 000 dolarů. Třeba tým Chipa Ganassiho by za aerokity ke svým deseti podvozkům zaplatil přes milion dolarů.
„Dohodli jsme se, že nikdo nechce příští rok nové aerokity, protože je teď opravdu nepotřebujeme,“ řekl pro Speed.com Dennis Reinbold, jeden ze dvou majiteů stáje Dreyer & Reinbold Racing. „Máme teď opravdu dobré auto a úroveň soupeření je dobrá, takže je to jen další náklad, který nepotřebujeme.“
Rozhodnutí týmů ale není nikterak závazné pro INDYCAR. Randy Bernard je může i přes odpor týmů zavést, pak se uvidí, jak jednotné týmy jsou, jestli potáhnou za jeden provaz a nechají na svých vozech současný aerokit od Dallary.