Vita4One navázal na červnový úspěch na Slovakiaringu
Dvojité vítězství německé stáje v kvalifikačním závodě.
Předchozí vystoupení vozů GT1 na Slovensku proběhlo bez ruské stáje Valmon a jejich vozů Aston Martin. Zmiňované přezbrojení na novější typ Vantage se prozatím nekonalo. Zajímavou skutečností je vábení ruských pořadatelů právě na ruský tým při premiéře poblíž Moskvy, která proběhne již za dva týdny.
Během letních měsíců světové mistrovství přišlo o další podobný projekt. Krátce po zrušení dvou závodů v nejlidnatější zemi ukončila svoji podporu čínská Exim Bank. Provozovatel rudých porsche, belgický tým Mühlner Motorsport, se na Slovensko podle očekávání nedostavil.
V druhé polovině sezóny je ve startovním poli pouze 13 vozů, které se utkaly o pořadí na startu podvečerního kvalifikačního závodu. Výsledky dopolední kvalifikace naleznete zobrazeny na tomto odkazu Zde V její první části těžce poškodil vůz Rosinův kolega, Albert von Thurn und Taxis.
Na startovním roštu se objevilo pouze dvanáct vozidel. Chyběl jeden z bílých vozů, nejednalo se však o poškozené lamborghini stáje Reiter. Německý tým narychlo sehnal jiný svůj vůz z německého mistrovství a alespoň na chvostu startovního pole se objevil. Dalším důsledkem nehody byl očekávaný trest kvůli použití jiného vozu.
Smůla se letos lepí na paty rakouského jezdce Andrease Zubera, který se ani tentokrát na Slovensku příliš nepředvedl. Nyní v kokpitu fordu, který sdílí s Pavlovićem, se jednalo o zmiňovaný chybějící vůz.
Dostatečná šířka dráhy, hrozba uvíznutí v kačírku, ale také řídké startovní pole znamenaly poměrně poklidný průjezd nejen první zatáčkou. Ještě před ní získal dvě místa Rosina v lamborghini. Nevedlo se příliš Vanthoorovi, jehož audi se ze čtvrté pozice propadlo na osmé místo.
Ve vedení jel Bartels s bmw následovaný Winkelhockem v mercedesu. Vedoucí pilot až na jedno zaváhání za třetím hrbolem dokázal ustát počáteční tlak svého krajana a později si začal budovat náskok.
Za Bartelsem bylo chvílemi rušno, nicméně ve skupince Winkelhock (Mercedes), Lauda (BMW), Jarvis (Audi) a Jäger (Mercedes) se pořadí neměnilo. Prvních pět jezdců si vytvářelo náskok na zbývající část pole. V ní se postupně probíjel vzhůru Vanthoor.
V sedmém kole si Rosina odpykal zmiňovaný trest Stop and Go. Do boxů se v tu dobu ploužilo Jarvisovo audi s defektem levého zadního kola. S poškozenou pneumatikou čekalo na britského jezdce okolo pěti kilometrů jízdy slovenským okruhem. Po příjezdu ke svým mechanikům Jarvis vůz opustil.
O pět kol později nastal čas očekávaných návštěv mechaniků. V nejednom případě však došlo ke ztrátě cenných vteřin. Pozdní rozjezd Makowieckeho (místo Dusseldorpa) mclarenu anebo Mayr-Melnhofova bmw (místo Laudy) šel na vrub jezdců. Problém s utahovací pistolí zdržel mechaniky zbývajícího vozu Audi týmu WRT (Ortelli střídal Vanthoora).
Po zastávkách se na čele pořadí nezměnilo: vedení si jistil Buurman (místo Bartelse) před Bassengem (místo Winkelhocka). Nevydařená zastávka u druhého vozu stáje Vita4One byla za propadem na čtvrté místo navzdory předcházejícím rychlým kolům Laudy. Mayr-Melnhof však brzy odčinil své zaváhání v boxech a předjel chybujícího Pastorelliho (místo Jägera). O několik kol později zdolal i nepříliš rychlého Bassenga v mercedesu.
Přes dvojici mclarenů se postupně dostal Vilander s ferrari (střídal Salaquardu). Ve stíhací jízdě pokračoval i pátý Ortelli (místo Vanthoora), ale neúprosný časový limit mu již neposkytl šanci na dotažení útoku na vyšší pozice.
Po ujetí 29 kol se mohla z vítězství radovat dvojice Bartels a Buurman. Výborný výkon německé stáje podtrhl druhým místem Mayr-Melnhof s Laudou. Salaquardův kolega dovezl vůz těsně za body a von Thurn und Taxis nejen díky penalizaci neprolomil zatím nepříliš vydařená vystoupení svého kolegy Štefana Rosiny.
p.
|
Posádka | Tým |
Čas/Ztráta
|
1.
|
Y.Buurman/M.Bartels | Vita4One Racing Team |
1:00:32.986
|
2.
|
N.Mayr-Melnhof/M.Lauda | Vita4One Racing Team |
+ 3.214
|
3.
|
M.Basseng/M.Winkelhock | All-Inkl.com Münnich MS |
+ 12.730
|
4.
|
N.Pastorelli/T.Jäger | All-Inkl.com Münnich MS |
+ 13.713
|
5.
|
S.Ortelli/L.Vanthoor | Belgian Audi Club WRT |
+ 13.996
|
6.
|
P.Kox/D.O´Young | Reiter Engineering |
+ 24.534
|
7.
|
T. Vilander/F.Salaquarda | AF Corse |
+ 42.046
|
8.
|
F.Makowiecki/S.Dusseldorp | Hexis Racing |
+ 43.285
|
9.
|
G.Demoustier/A.Parente | Hexis Racing |
+ 51.693
|
10.
|
E.Ide/F.Castellacci | AF Corse |
+ 56.829
|
11.
|
A.von Thurn Taxis/S.Rosina | Reiter Engineering |
+ 1:59.542
|
12.
|
F.Stippler/O.Jarvis | Belgian Audi Club WRT |
+ 22 kol
|
Změny sestav
Pomineme-li nepřítomnost čínské stáje, jedinou změnou je nahrazení Mattea Cressoniho v týmu Sunred. Jeho místo zaujme rakouský jezdec Andreas Zuber. Ten začínal v ruském týmu Valmon, při jeho neúčasti se poprvé na Slovensku představil právě v čínském projektu Exim Bank. Stáj s vozy Porsche po odstoupení čínských partnerů na Slovensko nedorazila a tak Rakušan vzal zavděk se španělským týmem s jediným vozem Ford.
Hlavní závod
Zahájení přímého přenosu hlavního závodu můžete sledovat Zde od 13,00 středoevropského času. Start do zahřívacího kola proběhne v 13,10.
Doplňující informace o GT
Formule.cz Zde
Odkaz na článek se souhrnem základních informací o MS GT. Jeho součástí je kalendář šampionátu, účastníci a jejich technika a jezdecké obsazení. Dále zde naleznete odkazy k článkům s doplňujícími údaji, zpravodajskými souhrny anebo technikou uveřejněných na zdejších stránkách. Jsou zde také odkazy na jiné zajímavé stránky zabývající se závody třídy GT.