Šest vteřin ke zlatu
Hlavní slovenský závod MS GT1 slovem a obrazem. Výsledky.
Pořadí na roštu hlavního klání určil sobotní kvalifikační závod (více Zde). Jeho podobu neovlivnila žádna penalizace. Přesto k jedné změně došlo, když bylo již tak prořídlé pole ochuzeno o včerejší smolaře, Zubera a Lariche. Jejich porsche se po včerejším brzkém výpadku po technických problémech na roštu neobjevilo.
Zatažené nebe nad slovenským okruhem naznačovalo možnost deště, stejně jako během včerejšího odpoledne. K němu však nyní nedošlo, nepočítáme-li kapky šampaňského, jimiž o více jak hodinu později z podia kropila trojice nejšťastnějších posádek své okolí.
Start dne proběhl v řádném čase a zpomalovací vůz nyní na dráze zůstal po nezbytně vymezenou dobu. Příjemnou skutečností byla první řada obsazená českými piloty, bohužel tento stav dlouho nevydržel.
Salaquarda si první pozici pohlídal, když včas popohnal svého rudého koníka. Engeho bílý býk zvládá starty hůře, přesto se Tomášovi dařilo chvíli držet druhou pozici. V první zatáčce však nedokázal odolat nejen za ním startujícímu Winkelhockovi s mercedesem, ale ani ďábelsky rychlému Pavlovićovi s fordem (ze sedmého místa).
Podobně dopadl i třetí Buurman v bmw (propad o tři místa), naopak dopředu se dral odvážně Makowiecki se svým mclarenem.
Rosina se po startu z třináctého místa posunul o čtyři pozice výše. Navíc o jednu z vybojovaných pozic přišel po souboji s Ortellim, jenž využil lehkého kontaktu slovenského pilota a předjížděného Ideho s ferrari.
Přestože se pořadí přelévalo i v hloubi pole, podařilo se všem jezdcům prokličkovat okruhem bez větších kolizí.
K jedné z klíčových došlo o kolo později mezi dvojicí bílých vozů: Enge úspěšně zaútočil na vrcholu druhého oblouku a i do následující zatáčky již jel před Pavlovićem. Ten jej však po kontaktu na pravou zadní část poslal do hodin. I když Engeho vůz vypadal zdánlivě nepoškozený, český jezdec zamířil k mechanikům. Zlomené zavěšení učinilo brzký konec všem nadějím na návrat na okruh. Zde se objevil i srbský pilot, ten se ovšem na dráhu vrátil, byť se ztrátou.
Kolize zároveň rozdělila pole na dvě skupinky. V první jel na čele Salaquarda, k němuž se rychle přibližoval Makowiecki s mclarenem. Ten si předtím snadno poradil s Winkelhockem při průjezdu první zatáčkou. Čtvrtý byl Buurman. Ferrari pražského jezdce začala trápit nedotáčivost kvůli opotřebeným pneumatikám. V šestém kole podlehl nejprve bojovnému Makowieckému a následně Buurmanovi. Za svými zády dokázal udržet pouze Winkelhocka.
Druhou vedl také červený vůz, ale jednalo se o porsche čínské stáje pilotované Hallidayem. Na něj dotíral Ortelli v závěsu s Rosinou, Idem, Jägerem, Stipplerem a Laudou. Zaváhání monackého jezdce využil jak rodák z Púchova, tak belgický jezdec ferrari Ide.
Rosina se dotáhl na porsche novozélandského jezdce a této dvojici se podařilo vybudovat mírný náskok.
Defekt levé přední pneumatiky u lamborghini slovenského jezdce zastavil jeho snahu dobýt pátou příčku Hallidaye. Další nepříjemností byla skutečnost, že do povinného časového úseku na návštěvu boxů zbývaly jen čtyři minuty. Což znamenalo brzký návrat před garáž týmu Reiter.
Ještě před výměnami se nelítostně utkala dvojice týmových kolegů s vozy audi, Ortelli se Stipplerem. Zde se jednalo o souboj v polovině pole, právě zastávky rozhodly boj o vítězství. Výměna Buurmana za Bartelse a vynikající práce mechaniků posunula do vedení posádku bmw týmu Vita4One. U konkurentů z francouzské stáje vše probíhalo hladce do okamžiku, kdy dráhu střídajícího Dusseldorpa křížil v době odjezdu Halliday s porsche. Vše se obešlo bez kontaktu, ale v boxech strávila posádka mclarenu o šest vteřin více.
Závody po přestávkách probíhaly v poklidnější atmosféře. Zpestřením se stala Vanthoorova snaha (místo Ortelliho) předjet bmw pilotované Mayr-Melnhofem (místo Laudy). A O´Young (místo Rosiny) si dělal zálusk na skalp Cressoniho s jeho fordem. Ital však během této hodiny již potřetí nasměroval ford španělské stáje do boxové uličky.
Suchá dráha a plné závodní tempo po celou dobu závodu přinesly o bezmála 24 kilometrů delší závod. Na jeho konci se po ujetí 29 kol radovala dvojice Buurman/Bartels. Na čtvrtém místě dovezl ferrari Salaquardův kolega Vilander. Šachovnicový praporek dnes viděla i dvojice O´Young/Rosina na jedenácté nebodované pozici.
p.
|
Posádka | Tým |
Čas/Ztráta
|
1.
|
Y.Buurman/M.Bartels | Vita4One Racing Team |
1:01:24.886
|
2.
|
F.Makowiecki/S.Dusseldorp | Hexis Racing |
+ 2.951
|
3.
|
M.Winkelhock/ M.Basseng | All-Inkl.com Münnich MS |
+ 5.600
|
4.
|
F.Salaquarda/T. Vilander | AF Corse |
+ 17.260
|
5.
|
F.Stippler/O.Jarvis | Belgian Audi Club WRT |
+ 30.511
|
6.
|
S.Ortelli/L.Vanthoor | Belgian Audi Club WRT |
+ 33.464
|
7.
|
M.Lauda/N.Mayr-Melnhof | Vita4One Racing Team |
+ 38.514
|
8.
|
M.Halliday/M.Parisy | Exim Bank Team China |
+ 47.568
|
9.
|
E.Ide/F.Castellacci | AF Corse |
+ 50.789
|
10.
|
T.Jäger/N.Pastorelli | All-Inkl.com Münnich MS |
+ 1:24.629
|
11.
|
Š.Rosina/D.O´Young | Reiter Engineering |
+ 1:33.829
|
12.
|
M.Pavlović/M.Cressoni | Sunred |
+ 1 kolo
|
13.
|
G.Demoustier/A.Parente | Hexis Racing |
+ 10 kol
|
14.
|
T.Enge/A.von Thurn und Taxis | Reiter Engineering |
+ 27 kol
|
Pořadí jezdců po čtvrtém závodním víkendu naleznete Zde.
Pořadí týmů po čtvrtém závodním víkendu naleznete Zde.
Po necelý měsíc trvající přestávce se 7. a 8. července stane dějištěm pátého víkendu portugalské Algarve.
Doplňující informace o GT
Formule.cz Zde
Odkaz na článek se souhrnem základních informací o MS GT. Jeho součástí je kalendář šampionátu, účastníci a jejich technika a jezdecké obsazení. Dále zde naleznete odkazy k článkům s doplňujícími údaji, zpravodajskými souhrny anebo technikou uveřejněných na zdejších stránkách. Jsou zde také odkazy na jiné zajímavé stránky zabývající se závody třídy GT.