Dramatický závěr v Texasu přinesl nečekaného vítěze
Firestone 550 – Průběh a výsledky závodu
Justin Wilson přivezl týmu Dale Coyne Racing druhé vítězství v IndyCar a první na oválu. Pomohla mu k tomu chyba Grahama Rahala ve čtvrté zatáčce 3 kola před koncem. Do té doby vedoucí Rahal nezvládl výjezd a svůj vůz otřel o vnější zeď. Ačkoliv se Wilson dotahoval, tak Rahal před ním měl náskok 1,5 vteřiny a mířil ke svému druhému vítězství v IZOD IndyCar Series. V první polovině závodu dominantní Scott Dixon skončil v 174. kole po nárazu do zdi. Jeho stájového kolegu Daria Franchittiho od počátku závodu trápily technické problémy a závod dokončil se ztrátou několika kol. Lídr šampionátu Will Power směřoval k vítězství, ale jeho šance se rozplynuly 34 kol před koncem, když dostal penalizaci za blokování Tonyho Kanaana při posledním restartu. V tu dobu to vypadalo na kompletní stupně vítězů pro tým Penske, ale na ty se nakonec dostal jen v cíli třetí Ryan Briscoe.
Firestone 550 – Texas Motor Speedway
228 kol – 550 kilometrů
4 žluté fáze – cekem 32 kol
7 jezdců ve vedení – celkem 9 změn ve vedení
Nejvíce kol ve vedení: Scott Dixon – celkem 133 kol
Nejrychlejší kolo: Ryan Briscoe – 0:24.5170 v 141. kole
228 kol – 550 kilometrů
4 žluté fáze – cekem 32 kol
7 jezdců ve vedení – celkem 9 změn ve vedení
Nejvíce kol ve vedení: Scott Dixon – celkem 133 kol
Nejrychlejší kolo: Ryan Briscoe – 0:24.5170 v 141. kole
Do závodu vůbec neodstartovali Rubens Barrichello a Simona de Silvestro, jejichž vozy se týmům vůbec nepodařilo nastartovat. Alex Tagliani po startu z pole position udržel vedení, ale Scott Dixon se propracoval hned na druhé místo před stájového kolegu Franchittiho. Jeho vůz začaly trápit problémy s ovládáním kolem 15. kola, ve čtvrté zatáčce měl vůbec problém svojí dallaru udržet na dráze. V kole 16 ztratil dvě příčky ve prospěch Rahala a Powera, v dalším kole jej předjeli Andretti, Hunter-Reay a Hinchcliffe, proto už ve 20. kole poprvé zamířil ke svým mechanikům. Když byl Franchitti v boxu, dostal se Dixon před Taglianiho na první místo. Tagliani se na opotřebovaných pneumatikách začal trápit a ztrácel také jednu pozici za druhou.
Ve 30. kole na stejném místě jako měl předtím potíže Franchitti nezvládl svůj vůz Charlie Kimball, poslal jej do zdi a vynutil si první výjezd zpomalovacího vozu.
Havárie Charlieho Kimballa:
V boxech měli problémy Power a Kanaan, u druhého jmenovaného nefungoval airjack a vůz mechanici museli zvednout manuálně, navíc měnili přední křídlo. Power si musel zastávku o kolo později zopakovat a ze třetího místa se propadl na místo 21. Simon Pagenaud v boxech trefil pneumatiku a dostal penalizaci průjezd boxy. Mechanici pracovali také na špatně ovladatelném voze Daria Franchittiho a ten po zastávkách ztrácel již dvě kola.
Restart proběhl v 41. kole v pořadí Dxon, rahal, HInchcliffe, Andretti a Briscoe. Nejvíce si v boxech polepšil Ed Carpenter, který získal 5. míst. Dopředu se propracovával Takuma Sató, z 15. místa při restartu dokázal postoupit až na šestou příčku, pak ovšem na protilehlé rovince v 65. kole havaroval.
Žluté fáze všichni využili k zastávce v boxech. Hildebrand získal 3 pozice a postoupil na 4. místo, naopak Briscoe v boxech ztratil a vyjel až jedenáctý. Všichni jezdci se dostali do stejného kola jako lídr závodu, tedy až na Franchittiho, který ztrácel dvě kola. Při restartu v 72. kole bylo pořadí v první desítce Dixon, Rahal, Hinchcliffe, Hildebrand, Carpenter, Andretti, Castroneves, Servia, Tagliani a Wilson. Střední fáze závodu příliš akcí neoplývala. Andretti se po restartu propadal, naopak Castroneves dokázal postoupit až na čtvrtou pozici. V 98. kole Hinchcliffe získal druhou příčku, ve 103. kole se na třetí místo dostal Wilson a o šest kol později už byl druhý.
Další kolo zastávek v boxech proběhlo mezi 111. a 125. kolem pod zelenou vlajkou. Problémy měl Marco Andretti, jehož vůz při výjezdu z boxů hořel. Wilson v boxech ztratil a z druhého místa se propadl na páté. Krátce po pit stopech nevydržel nejspíš motor ve voze EJ Visa, a ten jej odstavil na trávě v prostoru mezi dráhou a boxy. Na trať musel znovu zpomalovací vůz. Dixon, Power, Castroneves, Kanaan a Briscoe toho využili k dalšímu pit stopu. Do Castronevesova stání omylem zajel o kolo zpět jedoucí Newgarden, který pod umělým osvětlením zaměnil mechaniky týmu Penske za své. Proto při restartu bylo pořadí Hinchcliffe, Carpenter, Wilson, Dixon a Power. Ale Dixon se během pěti kol vrátil do vedení, čerstvé pneumatiky byly při podobném množství paliva v nádržích znát a v 148. kole už při žluté fázi stavějící jezdci ovládali první čtyři příčky.
Kolem 170. kola se zhoršovala ovladatelnost Dixonova vozu. Nejprve jej předjel Power a převzal vedení v závodě a o tři kola později poslal ve čtvrté zatáčce Dixon svůj vůz do zdi. Na trať znovu vyrazil zaváděcí vůz a poskytl jezdcům ideální příležitost k poslednímu kolu pit stopů.
Havárie Scotta Dixona:
Power a Briscoe drželi první dvě příčky, za nimi jel Kanaan a Castroneves. Wilson byl pátý. Kanaan se při restartu pokusil dostat před oba vozy týmu Rogera Penskeho, ale na protilehlé rovince mu Power vjel do cesty a Kanaan o kryt Powerova zadního kola nalomil své přední křídlo. S takovým poškozením musel do boxů, kde mu tým nasadil křídlo nové, vzhledem k tomu, že už jej během závodu měnil podruhé, tak musel tým použít křídlo připravené pro Rubense Barrichella.
Na trati se jezdci týmu Penske dostali na první tři příčky v pořadí Power, Briscoe, Castroneves. Rahal, jediný zástupce týmu Chipa Ganassiho ve stejném kole jako lídr závodu (Kimball a Dixon byli mimo hru, Franchitti několik kol ztrácel), se probil na čtvrté místo před Wilsona. V 194. kole udělil Beaux Barfield Powerovi penalizaci za blokování Kanaana. Power se vrátil na osmém místě těsně za lídry závodu, tedy se ztrátou jednoho kola.
Postupně se zhoršovala ovladatelnost Castronevesova i Briscoeova vozu. astroneves začal padat pořadím v 196. kole a nakonec dokončil závod se ztrátou jednoho kola. Briscoe ve 200. kole přišel o vedení, které převzal Rahal. V 216. kole se na druhou příčku dostal Wilson, jehož vůz v závěru fungoval nejlépe. Ačkoliv měl na čele Rahal náskok přes 2,5 vteřiny, Wilson jej rychle stahoval. Když zbývala tři kola do konce, ve čtvrté zatáčce udělal chybu a dotkl se zdi. Musel prudce zpomalit a Wilson neměl problém se před něj dostat.
Dramatický závěr závodu v Texasu:
Druhé místo nakonec Rahal před Briscoem udržel a i když to bylo jeho nejlepší výsledek v sezóně, netajil se, že je jím zklamaný. Pro Justina Wilsona to bylo první vítězství na oválu v kariéře a první vítězství v IndyCar od závodu na Watkins Glen v roce 2009. Tam také vyhrál v kokpitu vozu Dale Coyne Racing, tehdy to pro tým bylo vůbec první vítězství v čtvrt století dlouhé historii týmu. V Texasu se Coyne dočkal prvního triumfu na oválu.
p.
|
Jezdec | Tým |
M
|
Odstup
|
1.
|
J.Wilson | Dale Coyne Racing |
Honda
|
|
2.
|
G.Rahal | Chip Ganassi Racing |
Honda
|
+ 3.9202
|
3.
|
R.Briscoe | Team Penske |
Chevrolet
|
+ 5.8619
|
4.
|
J.Hinchcliffe | Andretti Autosport |
Chevrolet
|
+ 10.4511
|
5.
|
JR Hildebrand | Panther Racing |
Chevrolet
|
+ 18.7749
|
6.
|
S.Pagenaud | Schmidt/Hamilton Motorsports |
Honda
|
+ 21.3883
|
7.
|
H.Castroneves | Team Penske |
Chevrolet
|
+ 1 kolo
|
8.
|
W.Power | Team Penske |
Chevrolet
|
+ 1 kolo
|
9.
|
A.Tagliani | Team Barracuda - BHA |
Honda
|
+ 1 kolo
|
10.
|
J.Jakes | Dale Coyne Racing |
Honda
|
+ 1 kolo
|
11.
|
T.Kanaan | KV Racing Technology |
Chevrolet
|
+ 1 kolo
|
12.
|
E.Carpenter | Ed Carpenter Racing |
Chevrolet
|
+ 1 kolo
|
13.
|
J.Newgarden | Sarah Fisher Hartman Racing |
Honda
|
+ 2 kola
|
14.
|
D.Franchitti | Target Chip Ganassi Racing |
Honda
|
+ 3 kola
|
15.
|
K.Legge | Dragon Racing |
Chevrolet
|
+ 4 kola
|
16.
|
M.Conway | A.J. Foyt Enterprises |
Honda
|
+ 4 kola
|
17.
|
M.Andretti | Andretti Autosport |
Chevrolet
|
+ 6 kol
|
18.
|
S.Dixon | Target Chip Ganassi Racing |
Honda
|
Havárie
|
19.
|
E.Viso | KV Racing Technology |
Chevrolet
|
Porucha
|
20.
|
O.Servia | Dreyer & Reinbold/Panther |
Chevrolet
|
Porucha
|
21.
|
R.Hunter-Reay | Andretti Autosport |
Chevrolet
|
Porucha
|
22.
|
T.Sato | Rahal Letterman Lanigan Racing |
Honda
|
Havárie
|
23.
|
C.Kimball | Chip Ganassi Racing |
Honda
|
Havárie
|
24.
|
R.Barrichello | KV Racing Technology |
Honda
|
DNS
|
25.
|
S.de Silvestro | Lotus HVM Racing |
Lotus
|
DNS
|