Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Jelo se letos v Texasu naposledy?

Jelo se letos v Texasu naposledy?

INDYCAR a TMS jednají o nové smlouvě.

Budoucnost závodů IZOD IndyCar Series na Texas Motor Speedway je nejistá. Smlouva končí letos a obě strany jednají o jejím možném prodloužení. Jak ale Randy Bernard připouští, jednání to jsou složitá a s nejistým výsledkem. INDYCAR totiž chce převzít roli promotéra závodu. Bernarda k tomu vedou pozitivní zkušenosti s pořádáním loňského závodu na Las Vegas Motor Speedway. I když INDYCAR prodala jen 20 000 lístků (rozdávaly se jinak zadarmo při účasti na ostatních závodech sezóny), závod si na sebe vydělal díky prodeji skyboxů korporátním zákazníkům.
„Miluju práci promotéra závodu,“ řekl pro IndyStar.com Randy Bernard. „Kdyby mi Eddie Gossage (prezident Texas Motor Speedway) dovolil mít stejnou smlouvu jako loni ve Vegas, tak bychom měli velký zájem, ale to on nedovolí.“
Kromě toho se INDYCAR a TMS hádají o výši poplatku za pořádání závodu, také Gossage chce, aby závod v Texasu byl prvním pro Indianapolis 500, což letos narušil Detroit, který nebylo kam jinam zařadit. Navíc lze předpokládat, že se v otázce prvního závodu po Indy500 ozve také Michael Andretti, protože jím pořádaný závod na Milwaukee Mile roli prvního závodu po Indianapolisu plnil tradičně. Navíc Gossageovi se moc nezamlouvá příchod IndyCar do texaského Houstonu a také možný příchod na Circuit of Americas v Austinu.
Eddie Gossage vyslal včera INDYCAR prostřednictvím sportovního kanálu ESPN jasnou zprávu: Dohodneme se do dvou týdnů, nebo se nedohodneme vůbec.
„Jestli tu chtějí závodit, tak pojďme závodit,“ řekl Gossage v pondělí pro EPSN. „Jestli nechtějí, tak je to v pořádku. Můžeme to klidně zítra oznámit, žádný problém. Ale chci mít uzavřenou dohodu během pár týdnů. Nebudeme se handrkovat jako vloni. Chtěl bych, aby tu IndyCar zůstala, ale máme plány pro obě varianty.“
IndyCar nemá v kalendáři zrovna přebytek oválů. Kromě Indianapolisu má své místo jisté snad akorát Iowa. U Milwaukee Mile bude záležet, zda uspěje nový promotér. Úspěch návratu na Auto Club Speedway také není úplně jistý. Do kalendáře by se příští rok měla vrátit Las Vegas Motor Speedway, protože má platnou smlouvu, ale INDYCAR se z ní může vyplatit tak jako letos.
Eddie Gossage si neodpustil rýpnutí do jezdců, kteří před závodem kritizovali možná bezpečnostní rizika závodu na Texas Motor Speedway:
„Překvapilo mě, jak jezdci říkali, že jsme konečně měli v Texasu dobrý a bezpečný závod. To jsme měli vždycky. Nehodlám dopustit to, co se stalo loni, se všemi těmi negativními komentáři. Všechen ten pláč není správný. Máme tady skvělou historii, pokud jde o bezpečnost. Lepší než na Indianapolis Motor Speedway. Ale jestli tu někteří jezdci nechtějí závodit, tak ať sedí na tribuně. Nevím, proč do nás šijí. Nevím, jak tohle dát do smlouvy, ale chci, aby se k nám chovali s respektem, slušností a úctou.“
Pokud by Texas vypadl, a že se odborníci shodují na tom, že k tomu nejspíš dojde, bude Randy Bernard muset hledat další ovály, které by byly ochotné hostit závody IZOD IndyCar Series. Diskuze se vedou s majiteli okruhů Pocono Raceway, Phoenix International Raceway a Richmond International Raceway.