Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Hunter-Reay a Andretti Autosport pokračují na vítězné vlně

Hunter-Reay a Andretti Autosport pokračují na vítězné vlně

Iowa Corn Indy 250 – Průběh a výsledky závodu

Ryan Hunter-Reay vyhrál druhá závod IZOD IndyCar Series v řadě, když po triumfu v Milwaukee zvítězil také na krátkém oválu v Iowě. Všichni tři jezdci Andretti Autosport měli v Iowě vítěznou formu. Hinchcliffe dlouho závod vedl a vzhledem k výpadku Willa Powera mířil k převzetí vedení v šampionátu, jenže i on havaroval. Marco Andretti dokončil závod na druhém místě, ale dlouho to vypadalo, že právě on vyzve v závěru vedoucího Dixona k souboji o vítězství. Jenže než se před Dixona dostal, přehnal se kolem něj jeho stájový kolega Hunter-Reay. V závěru měl Andretti odstup od Hunter-Reaye necelou vteřinu, ale souboj o vítězství v posledních kolech překazila tři kola před cílem vyvěšená žlutá vlajka po nehodě Katherine Legge. Závod byl dojet za pace carem. Vítěz kvalifikace Dario Franchitti vůbec do závodu neodstartoval, protože v zaváděcím voze vypověděl službu motor Honda.
Iowa Corn Indy 250 – Iowa Speedway
250 kol – 218,75 míle
6 žlutých fází – celkem 64 kol
8 jezdců ve vedení – celkem 10 změn ve vedení
Nejvíce kol ve vedení: Hélio Castroneves – celkem 133 kol
Nejrychlejší kolo: Ed Carpenter – 17.7343 v 213. kole
Protože odpoledne zkropil okruh v Iowě déšť, celý program se trochu posunul a start závodu byl odložen o přibližně tři čtvrtě hodiny. V zaváděcím kole měl problémy Alex Tagliani, který se opět nemohl rozjet a hlavně z pole position startující Dario Franchitti. Z jeho vozu se začal linout bílý dým a Franchitti měl po závodě. Start z první pozice tak připadl Castronevesovi.
Odstartováno bylo oficiálně v 11. kole, protože kola za pace carem způsobená Franchittiho poruchou, byla započítávána. Dobře odstartoval Briscoe, který se dostal před dva jezdce Andrettiho týmu na druhé místo za svého stájového kolegu Castronevese. Newgarden získal pět míst a postoupil na čtvrtou příčku. Ve 24. kole Hildebrand narazil do zadního nárazníku Hunter-Reayova vozu a poškodil o něj své přední přítlačné křídlo, do boxů musel pro nové. Tony Kanaan v 35. kole „smazal“ penalizaci 10 míst na startovním roštu, když se dostal na devátou příčku, ze které měl původně startovat. Dopředu se probojovával také Justin Wilson, který postoupil až na čtvrtou příčku.
Pro lídra šampionátu závod skončil poměrně záhy. V 68. kole se EJ Viso dostal do bodu, kdy jej Power neměl možnost vidět v zrcátkách, Powerův spotter svého jezdce neinformoval a Australan svého venezuelského kolegu zavřel. Co se stalo, se Power dozvěděl až při rozhovoru pro televizi NBC Sports Network, když mu reportér přehrál záznam. Do té doby si myslel, že prostě ztratil kontrolu nad vozem a Visa sestřelil. Ačkoliv mechanici na poškozeném Powerově voze pracovali, už se do závodu nevrátil.
V boxech Wilson ztratil tři pozice, naopak Dixon stejný počet míst získal. Restart mohl proběhnout v 85. kole a pořadí v první desítce bylo Castroneves, Hinchcliffe, Hunter-Reay, Dixon, Andretti, Kanaan, Wilson, Servia a Briscoe. James Jakes udělal školáckou chybu, předjel pace car, za což si vysloužil penalizaci 40 vteřin stop-and-go.
Dlouho se nezávodilo. V 98. kole Hildebrand políbil zeď a poškozené zavěšení pravého předního kola pro něj znamenalo konec v závodě. Někteří jezdci začali taktizovat. V Boxech se objevili mimo jiné Briscoe, Dixon či Tagliani. Briscoe zastavil ještě jednou těsně před restartem. Rozjela se zajímavá strategická hra. Jezdci, kteří nestavěli, a těch byla většina, potřebovali k dokončení závodu dvě zastávky v boxech, jezdcům nyní tankujícím teoreticky při pomoci pace caru stačila jen jedna zastávka.
Restart proběhl v pořadí: Castroneves, Hinchcliffe, Hunter-Reay, Andretti, Kanaan, Wilson, Barrichello a Newgarden ve 112. okle. Andretti se dostal na druhé místo. Castroneves měl potíže při předjíždění pomalejších pilotů a tak se na něj Hinchcliffe i Andretti dotáhli. Andretti ale musel svádět souboje s Hunter-Reayem. Jezdci Andretti Autosport si během této fáze závodu vyměňovali pozice prakticky neustále.
To se ale už blížilo další kolo pit stopů, které odstartoval ve 155. kole Andretti. Vedoucí čtyřka si pit stopy pěkně rovnoměrně rozvrhla, každý stavěl v jednom kole. Do vedení se dostala trojice pilotů Dixon, Briscoe a Tagliani, na alternativní strategii, ale s více než kolem náskoku na zbytek jezdců. Jenže tito piloti museli šetřit palivo a tak se Briscoe pohyboval o pět mil pomaleji, než ostatní jezdci, Tagliani až o 10 mil pomaleji.
Dixon stavěl v 176. kole, Tagliani vydržel další dvě kola. Briscoe se chystal ke svému pit stopu v kole 179., ale nedomluvil se s Newgardenem. Když zamířil do boxů, tak měl Newgardena na vnitřní straně a podobně jako předtím Power Visa, tak i Briscoe Newgardena trefil.
Žlutá fáze znamenala, že teď již mohou ostatní jezdci zastavit a vydržet s palivem až do konce. Do boxů zamířili všichni kromě Dixona a také Taglianiho, který mimochodem předtím přišel o svůj náskok na jezdce na hlavní strategii. Šetřil palivo tak vehementně, že se před něj dostali, i když byli o kolo zpět.
Restart proběhl 55 kol před koncem. Vedoucího Dixona od Andrettiho a dalších pronásledovatelů bezpečně dělili tři jezdci pohybující se o kolo zpět. Za vedoucí dvojicí bylo pořadí Castroneves, Hunter-Reay, Kanaan, Hinchcliffe, Pagenaud, Wison, Barrichello a Rahal. Ale hned kolo po restartu ztratil Hinchcliffe kontrolu nad vozem a skončil ve zdi. Kdyby závod dokončil tak, jak jej měl rozjetý, měl šanci převzít vedení v šampionátu. Takhle mohl být rád za obrovské štěstí, že jej netaranoval Justin Wilson, před jehož vozem se Hinchcliffeova formule roztočila.
Restart proběhl 46 kol před koncem. Jezdce na první a druhé pozici oddělovat o kolo zpět jedoucí Tagliani, ale ten si tam dlouho nepobyl, protože dopadl identicky, jako na začátku závodu Franchitti. Hunter-Reay se propracoval na třetí místo. Andretti dotahoval vedoucího Dixona. 24 kol před koncem ztratil Castroneves dvě příčky. Na čele se rozhořela bitva tří jezdců o vítězství. Hunter-Reay totiž rychle zlikvidoval více než dvouvteřinovou ztrátu a zapojil se do souboje Dixona a Andrettiho. Za nimi Kanaan a Pagenaud bojovali o čtvrté místo.
Třináct kol před koncem se Hunter-Reay dostal na první místo. Před Dixona se záhy přehnal i Andretti. Novozélanďan měl přeci jen asi o 6 kol starší pneumatiky a náhle to bylo znát, protože jej předjeli i Pagenaud a Kanaan. Kanaan se před francouzského nováčka pět kol před cílem dostal. O dvě kola později poslala Katherine Legge svůj vůz do zdi, na trať musel znovu pace car a ten přivedl jezdce až pod šachovnicovou vlajku.
Hunter-Reay vyhrál druhý závod v řadě a výrazně zabodoval v šampionátu a také v oválovém mistrovství A.J. Foyta, kde je na prvním místě se stejným počtem bodů, jako má Tony Kanaan. Will Power a Dario Franchitti ztratili, Hinchcliffe možnosti převzít vedení šampionátu také nevyužil a tak nejspokojenější mohli být Hunter-Reay a Dixon, protože jsou stále ve hře o titul.
p.
 Jezdec  Tým
Motor
Odstup
1.
 R.Hunter-Reay  Andretti Autosport
Chevrolet
 
2.
 M.Andretti  Andretti Autosport
Chevrolet
+ 0.1103
3.
 T.Kanaan  KV Racing Technology
Chevrolet
+ 2.7245
4.
 S.Dixon  Target Chip Ganassi Racing
Honda
+ 3.0075
5.
 S.Pagenaud  Schmidt/Hamilton Motorsports
Honda
+ 3.8468
6.
 H.Castroneves  Team Penske
Chevrolet
+ 5.3061
7.
 R.Barrichello  KV Racing Technology
Chevrolet
+ 5.9890
8.
 E.Carpenter  Ed Carpenter Racing
Chevrolet
+ 6.9856
9.
 G.Rahal  Chip Ganassi Racing
Honda
+ 7.1607
10.
 J.Wilson  Dale Coyne Racing
Honda
+ 1 kolo
11.
 C.Kimball  Chip Ganassi Racing
Honda
+ 2 kola
12.
 T.Sato  Rahal Letterman Lanigan Racing
Honda
+ 3 kola
13.
 J.Jakes  Dale Coyne Racing
Honda
+ 5 kol
14.
 S.de Silvestro  Lotus HVM Racing
Lotus
+ 6 kol
15.
 K.Legge  Dragon Racing
Chevrolet
+ 7 kol
16.
 A.Tagliani  Team Barracuda - BHA
Honda
Porucha
17.
 J.Hinchcliffe  Andretti Autosport
Chevrolet
Havárie
18.
 R.Briscoe  Team Penske
Chevrolet
Havárie
19.
 J.Newgarden  Sarah Fisher Hartman Racing
Honda
Havárie
20.
 M.Conway  A.J. Foyt Enterprises
Honda
Porucha
21.
 O.Servia  Dreyer & Reinbold/Panther
Chevrolet
Porucha
22.
 JR Hildebrand  Panther Racing
Chevrolet
Havárie
23.
 W.Power  Team Penske
Chevrolet
Havárie
24.
 E.Viso  KV Racing Technology
Chevrolet
Havárie
25.
 D.Franchitti  Target Chip Ganassi Racing
Honda
Porucha