Dixon a De Silvestro využijí v Edmontonu už šestý motor
Oba jezdce čeká penalizace posun o 10 míst na roštu.
Scott Dixon a Simona de Silvestro nemají v této sezóně štěstí na motory. Dixonovi odešel už několikrát motor Honda přímo během závodu, naposledy v neděli v Edmontonu, a protože to byl pátý, a tím pádem poslední povolený, motor v letošním ročníku, čeká jej posun o 10 míst na startovním roštu v příštím závodě v Edmontonu. Až během sezóny využije další motor, dostane znovu penalizaci. Simona de Silvestro také využívá šestý motor, protože Lotus minulý týden do Toronta přivezl vylepšený agregát.
Pro Dixona je situace o to nepříjemnější, že má stále šanci na zisk svého třetího mistrovského titulu. Na vedoucího Hunter-Reaye ztrácí 54 bodů (za závodní víkend lze získat celkem 53 bodů, 50 za vítězství v závodě, 2 za vedení největšího počtu kol v závodě a 1 za vítězství v kvalifikaci) a patří mu čtvrtá příčka v průběžném pořadí. A jeho soupeři na tom jsou, pokud jde o dostupné motory, mnohem lépe. Lídr šampionátu Hunter-Reay využívá teprve třetí a jakmile přesáhne předepsanou životnost 1 850 mil, může jej bez postihu vyměnit za nový. Will Power (2. místo) a Hélio Castroneves (3. místo) využívají čtvrtý motor.
Na druhou stranu, Dixon má také trochu štěstí v neštěstí, protože ze zbývajících okruhů, kromě oválu ve Fontaně, se na letištním okruhu v Edmontonu asi nejlépe předjíždí. Penalizace v Ohiu nebo v Sonomě by mohla mít mnohem horší následky.
Deník IndyStar.com se zeptal ředitele sekce motorů INDYCAR Trevora Knowlese, jestli se chystají nějaké změny ohledně postihů za výměny motorů v následujícím ročníku. I v příštím roce jezdci dostanou k dispozici 5 motorů na sezónu, ale předepsaná výdrž motoru se zvýší na rovných 2 000 mil.