Lotus možná po sezóně opustí IndyCar

Tuto variantu už nevylučují ani zástupci Lotusu.
Po pouhé jedné sezóně nejspíš skončí neslavně angažmá Lotusu v IZOD IndyCar Series. Britská automobilka, která se zavázala dodávat motory až 40% startovního pole minimálně do roku 2016, zvažuje odchod ze série po pouhém prvním roce kontraktu. Lotusu, jehož motor výrazně zaostával za konkurenčními motory od Hondy a Chevroletu, totiž až na tým HVM utekli všichni zákazníci. A i když automobilka investovala do úprav výkonu a Simoně de Silvestro se daří s Lotusem zajíždět alespoň podobné časy, jako nejpomalejším pilotům s jinými motory, dalšího vývoje motoru se možná nedočkáme, Lotus totiž zvažuje, jestli má vůbec cenu v IndyCar pokračovat.
U příležitosti závodu v Edmontonu se Olivier Picquenot, který program motoru Lotus měl na starost, rozpovídal americkému serveru Speed.com a britskému Autosportu:
„Osobně, neumím na to odpovědět,“ řekl Speed.com. „Lotus se určitě pokusí zůstat, jak dlouho to jen půjde, abychom dosáhli nějakého úspěchu a v budoucnu měli více týmů. Nemůžeme samozřejmě pokračovat jen s jedním autem. Ale teď opravdu nemohu říct, jestli budeme pokračovat nebo ne.“
„Zatím jsme zavázáni zůstat do konce sezóny,“ dodal pro Autosport. „Naši noví majitelé (DRB-Hicom) se na konci roku podívají na každé oddělení – na motorsport, na výrobu, na všechno. Je těžké říct, jestli se rozhodnout zůstat další čtyři roky.“
Ačkoliv podle Picquenota bude záviset také na vývoji motoru a jeho výkonům ve srovnání s Hondou a Chevroletem, vše bude nejspíš ležet pouze na bedrech Simony de Silvestro. Ačkoliv po odchodu čtyř vozů se Lotus dušoval, že jedná o dalším voze (nejspíše u HVM), teď to Picquenot vylučuje:
„Určitě letos nebude žádný druhý vůz. Potřebujete na to závazky – najít jezdce, najít mechaniky a tři nebo čtyři závody před koncem sezóny je na to příliš pozdě. Budeme se soustředit především na to, abychom pro HVM pracovali, jak nejlépe dovedeme.“
Z odchodu jednoho z dodavatelů motorů není nadšeno ani vedení série. Pro Speed.com výkonný ředitel Randy Bernard upozorňoval, že Lotus má platnou pětiletou smlouvu a jestli na tom chce něco měnit, což se zatím nestalo, tak jedině po jednání s INDYCAR a je jasné, že zadarmo by se z toho Lotus nevyvlékl.