Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Ganassi nevyužil opci, Rahal si hledá nové angažmá

Ganassi nevyužil opci, Rahal si hledá nové angažmá

V IndyCar se začíná rozjíždět přestupový kolotoč.

Graham Rahal dnes deníku IndyStar potvrdil, že na příští sezónu je zatím bez jistého místa. Tým Chipa Ganassiho, za který poslední dva roky talentovaný Američan závodí, totiž nevyužil opci na další Rahalovy služby. Termín byl přitom 1. srpna. Chip Ganassi potvrdil, že pro Rahalův vůz číslo 38 nemá pohromadě sponzory, i když by rád pokračoval se čtyřmi vozy, Rahala možná u Ganassiho týmu vystřídá někdo, kdo týmu přinese nějaký sponzorský příspěvek. Rahal má volné ruce k tomu, aby mezitím jednal s jinými týmy. Dostal sice od Ganassiho nabídku, že může zůstat u týmu, ale Ganassi nebyl schopný garantovat, že Rahal před sezónou neskončí bez místa, jak se mu stalo v roce 2010, když před sezónou přišel o místo u týmu Newman/Haas Racing.
„Nepovedlo se jim zajistit financování,“ přiznal Rahal pro IndyStar. „Na mém místě, jako každý jiný, nemůžu sedět a čekat. Je to škoda, to určitě, ale co můžu dělat jiného?“
Pokud se s Ganassim nedomluví, bude Rahal zřejmě nejžhavějším zbožím na přestupovém trhu. Vedle něj by nové místo mohl hledat také Ryan Briscoe z týmu Rogera Penskeho. Briscoe letos výrazně zaostává za stájovými kolegy, kteří bojují s Hunter-Reayem o titul. I když se Penske přiklání k pokračování se třemi vozy, pro Briscoea by v žádném z nich nemuselo být místo. V souvislosti s tím je zajímavé, že ačkoliv lídr šampionátu Hunter-Reay jedná s Andrettim o prodloužení kontraktu, ve hře je údajně ještě jeden prominentní tým.
Na nové smlouvy čekají i další špičkoví jezdci – Justin Wilson, Oriol Servia a Sébastien Bourdais. Pokud nepřijde nabídka od některého z top týmů, zůstanou nejspíš Wilson a Servia u současných týmů. Na Bourdaise má Jay Penske z týmu Dragon Racing opci, záleží ale na financích a také na dostupnosti motorů Chevrolet.
Pokud jde o ostatní jezdce. Dixon a Castroneves finalizují nové smlouvy se svými týmy. Podepsané by je měli mít jejich stájoví kolegové, tedy Franchitti a Kimball u Ganassiho a Power u Penskeho. Andretti Autosport jedná s Hunter-Reayem, Hinchcliffe by měl mít smlouvu a u Andrettiho se nedá očekávat, že by přestoupil jinam. Pokračovat se stávajícími týmy by měli i mladí Američané Newgarden (Sarah Fisher Hartman Racing) a Hildebrand (Panther Racing) a obě ženy ve startovním poli, tedy Simona de Silvestro (HVM Racing) a Katherine Legge (Dragon Racing). V jednom voze týmu Sama Schmidta a Daveyho Hamiltona bude Simon Pagenaud, druhý vůz není vyloučený.
KV Racing počítá s Tonym Kanaanem. EJ Viso je na konci svého kontraktu, ale pokud nesežene lepší místo (třeba u Ganassiho nebo Andrettiho), tak u KV asi zůstane. Rubens Barrichello měl jednoletou smlouvu a o své budoucnosti v IndyCar se rozhodne po sezóně. Smlouvu na rok měl i Takuma Sató, jeho možnosti limituje partnerství s Hondou, takže určitě bude v jednom z týmů, kterým japonský výrobce dodává motory. Ed Carpenter se z vlastního týmu také asi nevyhodí, a protože smlouva se sponzorem je víceletá, bude i příští rok pokračovat. Otazník visí nad Jamesem Jakesem. Pokud činnost neobnoví Conquest Racing, tak asi v IndyCar jiné místo nenajde a těžko si představit, že by Coyne našel jiného lépe financovaného jezdce.