Jednašedesát bodů dělí před závodem na přírodní trati u města Lexington ve státě Ohio čtvrtého muže průběžného pořadí IZOD IndyCar Series Scotta Dixona od vedoucího Hunter-Reaye. Do konce sezóny zbývají čtyři závody. Ohio ale Dixonovi velmi svědčí a proto fanoušci předpokládají, že by novozélandský závodník z týmu Chipa Ganassiho mohl ještě do boje o titul promluvit. Na této trati z pěti podniků, které zde IZOD IndyCar Series od roku 2007 uspořádala, dokázal třikrát vyhrát. V celé historii formulových závodů na Mid-Ohio Sports Car Course tak vloni vyrovnal Emersona Fittipaldiho a Briana Redmana. Prvnímu jmenovanému se to podařilo na přelomu osmdesátých a devadesátých let v CART, Redman vyhrál tři podniky po sobě v polovině sedmdesátých let ve Formuli 5000.
Právě Formule 5000 byla první sérií, která v roce 1970 na ohijský okruh zavítala. Trať přitom byla otevřena už v roce 1962 díky skupině místních podnikatelů vedené Lesem Grieblingem. Hlavní rozvoj přišel až v 80. a 90. letech po odprodeji Jimu Treumanovi v roce 1981. Treuman nechal vstavět nové tribuny, press centrum, padok i garáže. O lepší bezpečnost se na počátku 90. let postarala nová svodidla a nový povrch, v zatáčkách betonový. Před vlásenkou Keyhole přibyla šikana a trať od té doby měla dvě konfigurace. Třetí konfigurace přibyla v roce 2006. Pro závody motocyklů byl okruh zkrácen a vznikla nová zatáčka propojující zatáčku jedna s nejdelší rovinkou na okruhu.
První závod CART se u Lexingtonu jel v roce 1980. Pravidelně zde CART začal závodit od roku 1983. V roce 1989 získal Teo Fabi pro Porsche coby dodavatele motorů jediné vítězství v CART při neúspěšném pokusu atakovat americké formule. Poslední závod zde CART jel v roce 2003 a vyhrál jej Paul Tracy. Od té doby už nedokázaly dva závody v Ohiu (závodilo se také na letišti v Clevelandu) existovat vedle sebe, hlavní tahák pro místní diváky, Bobby Rahal, odešel do důchodu.
Mid-Ohio Sports Car Course – virtuální kolo:
Formule se na okruh vrátily až v roce 2007 a to série IndyCar. Jak jsme zmínili výše, tři podniky vyhrál Dixon. Kromě něj se podařilo triumfovat jednou Franchittimu a Briscoeovi. Z aktivních jezdců má na svém kontě vítězství v Ohiu ještě Hélio Castroneves, který zde vyhrál v CART v letech 2000 a 2001. Castroneves se po vítězství v Edmontonu posunul na druhé místo tři body před stájového kolegu Powera. Ale ačkoliv zde nikdy nevyhrál, tak vzhledem ke svému mistrovství na přírodních a městských okruzích zůstává Power favoritem nedělního závodu.
81427
Právě tady loni poprvé Dan wheldon a Dallara předvedli na dráze nový vůz IR-12 (dnes DW-12)
Z pětadvaceti závodníků si několik připravilo na neděli netradiční zbarvení. Jezdci týmu Penske až na Powera střídají barvy poměrně často, takže pro pořádek, Briscoe v Ohiu odstartuje v bílomodročerném voze sponzorovaném PPG. Castroneves má žlutobílý vůz Penske Truck Rental. Modrofialové barvy GE Reveal nanesl tým Ganassi na vůz Daria Franchittiho. Vůz lídra šampionátu Hunter-Reaye ponese kombinaci bílé a světle zelené barvy. A jak jsme v týdnu informovali, vůz Charlieho Kimballa by sice měl zůstat modrooranžový, ale nebude v něm sedět Kimball, nýbrž Giorgio Pantano.
Mid-Ohio Sports Car Course
Délka trati: 2,258 míle, 13 zatáček
Délka závodu: 191,93 míle, 85 kol
Loňský vítěz: Scott Dixon (Target Chip Ganassi Racing)
Loňské pole position: Scott Dixon (Target Chip Ganassi Racing) - 1:08.0776
Časový harmonogram (SELČ): Pátek – 3. srpna
20:00 – 21:30 – 1. trénink
Sobota – 4. srpna
14:00 – 15:00 – 2. trénink
17:00 – 18:15 – Kvalifikace
Neděle – 5. srpna
14:05 – 14:35 – Warm up
18:55 – Start závodu Honda Indy 200 at Mid-Ohio