Novinky

  • 14.04.2025 Bad Hülkenberg byl diskvalifikován z VC Bahrajnu kvůli sedřené spodní desce

  • 13.04.2025 Bad Russell a Antonelli přišli o 1 místo na startu VC Bahrajnu

  • 07.04.2025 Bad Japonec Šigeaki Hattori, účastník Indy 500, zahynul při dopravní nehodě ve věku 61 let.

Facebook Instagram

Vítězství v Ohiu vrátilo Dixona do hry o titul

Vítězství v Ohiu vrátilo Dixona do hry o titul

Honda Indy 200 at Mid-Ohio – výsledky závodu

Novozélandský jezdec týmu Chipa Ganassiho Scott Dixon se stal nejúspěšnějším formulovým jezdcem na přírodním okruhu Mid-Ohio Sports Car Course, když si v nedělním závodě IZOD IndyCar Series připsal své už čtvrté vítězství na této trati. Díky tomu se vrátil do souboje o titul, který se ještě zdramatizoval, protože lídr šampionátu Ryan Hunter-Reay závod nedokončil kvůli technické poruše. Druhý jezdec průběžného pořadí Helio Castroneves se během závodu nedokázal úspěšně poprat s penalizací, kterou dostal po kvalifikaci kvůli výměně motoru a závod dokončil šestnáctý. Druhé místo za vítězným Dixonem tak stačilo Willu Powerovi, který od startu až do posledních pit stopů vedl, k tomu, aby převzal vedení v šampionátu, do jehož konce zbývají ještě přesně tři závody. Jeden za tři neděle na přírodním okruhu v Sonomě, potom bude následovat městský okruh v Baltimoru a sezóna skončí na oválu ve Fontaně.

Honda Indy 200 at Mid-Ohio - Mid-Ohio Sports Car Course
85 kol - 204 mil
Bez žlutých fází
3 jezdci ve vedení - celkem 3 změny ve vedení
Nejvíce kol ve vedení: Will Power - celkem 57 kol
Nejrychlejší kolo v závodě: Oriol Servia - 1:07.1757 v 66. kole

Jízda za titulem se ještě před startem zkomplikovala pro Castronevese, tým musel vyměnit Chevrolet v jeho voze. Start proběhl klidně, Power udržel vedení před Franchittim a Pagenaudem, ale Wilson po kontaktu s jiným vozem dostal hodiny a spadl na konec startovního pole. Hunter-Reay dokázal sice na krátko postoupit na pátou příčku, ale brzy se před něj přehnali Bourdais i Newgarden. Už v sedmém kole začali někteří jezdci taktizovat a do boxů zamířili Hinchcliffe, Rahal a Sato.
Z čela se nejdříve do boxů odebral Newgarden a to ve 26. kole. Franchitti, Hunter-Reay a Pagenaud stavěli v 28. kole. Power, Dixon a Bourdais vydrželi na trati ještě o kolo déle, což se ukázalo jako výhody, protože Dixon a Bourdais se vrátili před Franchittim. Společně s Powerem stavěl i Briscoe, ale ten se vrátil přímo mezi bojující jezdce a po kolizi s Taglianim spadl na konec první desítky. V první pětce jezdili i Kanaan a Hinchcliffe, ale oba byli na alternativní strategii a záhy museli do boxů.
Ve střední části závodu k soubojům příliš nedocházelo, ve vzduchu totiž stále visela hrozba možného deště, který ohijský okruh skropil už ráno a způsobil odložení warm upu. A proto o výsledku rozhodly až poslední pit stopy. Zahájil je Pagenaud v 57. kole. Společně s ním stavěli také Briscoe a Hunter-Reay. Dva vedoucí jezdci závodu zastavili v dalším kole a rychlejší mechanici týmu Chipa Ganassiho dostali Dixona do vedení. Dixon po návratu na dráhu začal Powerovi poodjíždět a vyjel si náskok kolem tří vteřin. Bourdais se musel bránit útokům Pagenauda, protože byl jediný jezdec na čele na černých pneumatikách.
Do souboje Bourdaise, Pagenauda a také Franchittiho se v dalším kole přimotal z boxů vyjíždějící Hinchcliffe. O záď jeho vozu Franchitti zlomil přední přítlačné křídlo a protože s tím nestačil, musel brzy do boxů pro nové křídlo.
Třiadvacet kol před koncem se odehrál možná klíčový souboj pro vývoj šampionátu. Bojující Sató a Pantano lehce kolidovali a monopost Satóa strčil do před nimi jedoucího Hunter-Reaye a lídra šampionátu poslal do únikové zóny. Hunter-Reay se sice na dráhu vrátil, ale s poškozeným vozem a pár kol před koncem jej odstavil v boxech.

Na stejném místě jako Hunter-Reay se v dalším kole nakrátko dostal mimo dráhu také Bourdais, čímž přenechal třetí místo Pagenaudovi. Power sice dokázal stáhnout třívteřinový náskok Dixona na 1,5 vteřiny, ale jak se blížil konec závodu a odcházely pneumatiky, Dixon znovu odjel. Naopak Pagenaud zajížděl svá osobní maxima a Powera měl už na dosah ruky, ale k předjetí už francouzskému jezdci čas nezbyl. Je zajímavé, že už podruhé v řadě ani jednou během celého závodu nevyjel na trať zpomalovací vůz.

p.
 Jezdec  Tým
M
Čas/Odstup
1.
 S.Dixon  Target Chip Ganassi Racing
H
1:39:48.5083
2.
 W.Power  Team Penske
C
+ 3.4619
3.
 S.Pagenaud  Schmidt/Hamilton Motorsports
H
+ 4.5402
4.
 S.Bourdais  Dragon Racing
C
+ 5.5822
5.
 J.Hinchcliffe  Andretti Autosport
C
+ 7.5663
6.
 T.Kanaan  KV Racing Technology
C
+ 12.3280
7.
 R.Briscoe  Team Penske
C
+ 27.9601
8.
 M.Andretti  Andretti Autosport
C
+ 28.1691
9.
 JR Hildebrand  Panther Racing
C
+ 29.2325
10.
 A.Tagliani  Team Barracuda - BHA
H
+ 31.1722
11.
 G.Rahal  Chip Ganassi Racing
H
+ 31.4387
12.
 J.Newgarden  Sarah Fisher Hartman Racing
H
+ 32.0754
13.
 T.Sato  Rahal Letterman Lanigan Racing
H
+ 32.4073
14.
 G.Pantano  Chip Ganassi Racing
H
+ 33.9166
15.
 R.Barrichello  KV Racing Technology
C
+ 35.2863
16.
 H.Castroneves  Team Penske
C
+ 35.9205
17.
 D.Franchitti  Target Chip Ganassi Racing
H
+ 36.9834
18.
 J.Wilson  Dale Coyne Racing
H
+ 42.0974
19.
 J.Jakes  Dale Coyne Racing
H
+ 46.4304
20.
 E.Viso  KV Racing Technology
C
+ 46.8068
21.
 M.Conway  A.J. Foyt Enterprises
H
+ 46.9535
22.
 E.Carpenter  Ed Carpenter Racing
C
+ 1 kolo
23.
 S.de Silvestro  Lotus HVM Racing
L
+ 2 kola
24.
 R.Hunter-Reay  Andretti Autosport
C
+ 6 kol
25.
 O.Servia  Dreyer & Reinbold/Panther
C
+ 7 kol