Briscoe po více než dvou letech opět vítězí

GoPro Indy Grand Prix of Sonoma – Průběh a výsledky závodu
Bezchybný výkon a žlutá fáze v ideální chvíli pomohly Ryanu Briscoeovi překonat také bezchybného Willa Powera a poprvé od Texasu 2010 si zase připsat vítězství v IZOD IndyCar Series. Power ale rozhodně nemusí smutnit, protože jeho třii nejvážnější soupeři v souboji o titul se dostali do potíží a Power tak opět navýšil svůj náskok v čele šampionátu. Třetí příčku si připsal Dario Franchitti. Rubens Barrichello díky čtvrtému místu zajistil své nejlepší umístění v IndyCar. Z jezdců bojujících o titul šesté místo obsadil Castroneves, Dixon skončil třináctý a Hunter-Reay osmnáctý.
85 kol – 195,5 míle
2 žluté fáze – celkem 11 kol
3 jezdci ve vedení – celkem 7 změn ve vedení
Nejvíce kol ve vedení: Will Power – celkem 57 kol
Nejrychlejší kolo v závodě: Ryan Hunter-Reay – 1:19.1848 v 82. kole
Na konci druhého stintu se začala projevovat rozdílná životnost pneumatik. Hunter-Reay vybojoval v souboji s Taglianim páté místo. Po zastávce kanadského závodníka v boxech se sjela skupinka Franchitti, Hunter-Reay a Dixon. V 57. kole se k ní přidal také Barrichello a Dixona předjel. Když ten se pokoušel manévr Barrichellovi oplatit, dostal se mimo dráhu a poškodil přední přítlačné křídlo. Jakoby té smůly nebylo pro Dixona málo, při výjezdu z boxů přejel hadici od tlakové pistole a do boxů musel znovu, odbýt si penalizaci. Po těchto patáliích skončil na 20. místě.
Kolize Bourdaise a Newgardena:
Poprvé od Toronta vyjel na dráhu zpomalovací vůz. Briscoe mohl děkovat sportovnímu řediteli Barfieldovi, že od Long Beach zrušil automatické zavírání pit lane. Jinak by pro něj pohasly naděje na dobrý výsledek. Takhle nejenže neztratil, ale dokonce získal, protože se z boxů vrátil před Powerem a vedení udržel. Dixon využil žluté k přezutí na novou sadu měkkých gum, s níž chtěl v závěru zkusit získat ztracené pozice.
Hunter-Reay vs. Tagliani:
A americký závodník si ještě všechnu smůlu nevybral. V 77. kole proběhl restart a na stejném místě Hunter-Reay přehnal svojí snahu získat co nejvíce pozic zpět, a udělal Visovi úplně to samé, co předtím jemu Tagliani. A jako Tagliani musel zamířit na pit lane a odpykat si penalizaci. Viso naštěstí udržel motor v chodu a pace car na trať nemusel.
Závěrečných 9 kol závodu:
p.
|
Jezdec | Tým |
Motor
|
Čas/Odstup
|
1.
|
![]() |
Team Penske |
Chevrolet
|
2:07:02.8248
|
2.
|
![]() |
Team Penske |
Chevrolet
|
+ 0.4408
|
3.
|
![]() |
Target Chip Ganassi Racing |
Honda
|
+ 1.0497
|
4.
|
![]() |
KV Racing Technology |
Chevrolet
|
+ 8.8529
|
5.
|
![]() |
Chip Ganassi Racing |
Honda
|
+ 9.4667
|
6.
|
![]() |
Team Penske |
Chevrolet
|
+ 11.2575
|
7.
|
![]() |
Schmidt/Hamilton Motorsports |
Honda
|
+ 12.3087
|
8.
|
![]() |
Panther Racing |
Chevrolet
|
+ 22.8121
|
9.
|
![]() |
Team Barracuda - BHA |
Honda
|
+ 39.6868
|
10.
|
![]() |
KV Racing Technology |
Chevrolet
|
+ 1 kolo
|
11.
|
![]() |
Dale Coyne Racing |
Honda
|
+ 1 kolo
|
12.
|
![]() |
Dale Coyne Racing |
Honda
|
+ 1 kolo
|
13.
|
![]() |
Target Chip Ganassi Racing |
Honda
|
+ 1 kolo
|
14.
|
![]() |
A.J. Foyt Enterprises |
Honda
|
+ 1 kolo
|
15.
|
![]() |
Andretti/AFS Racing |
Chevrolet
|
+ 1 kolo
|
16.
|
![]() |
KV Racing Technology |
Chevrolet
|
+ 1 kolo
|
17.
|
![]() |
Lotus HVM Racing |
Lotus
|
+ 1 kolo
|
18.
|
![]() |
Andretti Autosport |
Chevrolet
|
+ 1 kolo
|
19.
|
![]() |
Dreyer & Reinbold/Panther |
Chevrolet
|
+ 1 kolo
|
20.
|
![]() |
Ed Carpenter Racing |
Chevrolet
|
+ 1 kolo
|
21.
|
![]() |
Chip Ganassi Racing |
Honda
|
+ 3 kola
|
22.
|
![]() |
Dragon Racing |
Chevrolet
|
Havárie
|
23.
|
![]() |
Sarah Fisher Hartman Racing |
Honda
|
Havárie
|
24.
|
![]() |
Dragon Racing |
Chevrolet
|
Porucha
|
25.
|
![]() |
Andretti Autosport |
Chevrolet
|
Porucha
|
26.
|
![]() |
Andretti Autosport |
Chevrolet
|
Porucha
|
27.
|
![]() |
Rahal Letterman Lanigan |
Honda
|
Porucha
|