Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Hunter-Reay o Taglianim: „Je to idiot.“

Hunter-Reay o Taglianim: „Je to idiot.“

Tagliani: „Doufám, že mi jednou odpustí.“

Kolize v závěru závodu IZOD IndyCar Series na okruhu v Sonomě vyvolala více emocí, než kterýkoliv jiný moment v letošním ročníku. Aby ne, když na ní doplatil jeden ze čtyř jezdců s vyhlídkami na zisk mistrovského titulu. Kdyby byl závod dojet v pořadí, v jakém se jezdci na dráze pohybovali při kolizi Hunter-Reaye a Taglianiho, ztrácel by americký závodník na Powera jen 13 bodů. Takhle jeho ztráta činí 36 bodů a Power může získat titul už v neděli v Baltimoru. Navíc Power se v závěru závodu trápil se špatně fungujícím push-to-pass, Hunter-Reayovi fungoval systém usnadňující předjetí bez potíží. Ale agresivní manévr Alexe Taglianiho rozhodl o tom, že fanoušci v Sonomě byli o souboj dvou nejvážnějších uchazečů o titul připraveni.
Hunter-Reay proto po závodě Taglianiho v komentářích rozhodně nešetřil. Oba se setkali bez jinak všudypřítomných mikrofonů americké televize NBC Sports Network přímo na pit lane.

„Dostanu pokutu od FCC (Federal Communications Commission – americká obdoba Rady pro rozhlasové a televizní vysílání. Poz. red.), když zopakuji ten rozhovor,“ řekl Hunter-Reay po závodě médiím. „Je to idiot. Ten chlap vyhrál jeden závod za těch 25 let, co závodí. Je to idiot. Je známý tím, že dělá tyhle srač...Promiňte, je známý, že dělá tyhle věci. Omluvte můj slovník, nedokážu vyjádřit, jak jsem frustrovaný poté, co jsme se minulý týden trápili s motorem. Jel jsem dnes, jak to šlo, abych se dostal ze sedmého na třetí místo, ke konci závodu jsme měli skvělé auto. A...to je prostě normální Tag, myslí akorát na nos svého auta, nepřemýšlí 10 nebo 15 stop dopředu. Prostě se tam přiřítil, zablokoval brzdy a vletěl přímo do mě.“

Záznam nehody a rozhovory s oběma jezdci:

„Myslím, že se nedokážu dostatečně omluvit, abych jej teď uklidnil,“ řekl Tagliani. „Bude to jen otázka času a já opravdu doufám, že mi jednou odpustí. Myslím, že si už v minulosti taky odpykal nějaké penalizace a pro mě tohle byla moje první. Beru na sebe plnou zodpovědnost. Jsem tam kvůli závodění a útočil jsem na Daria, byl jsem vedle něj. A ano, taky myslím na šampionát. Musíme být mezi prvními 22, abychom byli příští rok v Leader´s Circle (týmy, které tam jsou, dostávají od IndyCar finanční příspěvek). Takže závodím, abych nahradil ty první čtyři závody, kdy jsme neměli motor Honda. Takže to není tak, že bych na to nemyslel. Ale zase určitě neuberu jen proto, že se bojím někoho předjet a nechám se sám předjet. Ale u tohoto závodního incidentu když Ryan zatočil, tak jsem byl asi o stopu moc vpředu, vrazil jsem do jeho nárazníku a on se roztočil.“

Tagliani má určitě pravdu v jedné věci. Hunter-Reay podobné incidenty zná velmi dobře také z druhé strany, tedy z pozice někoho, kdo nedobrzdil a někoho roztočil. Povedlo se mu to hned o pár kol později, kdy obětí byl EJ Viso. Vloni v Edmontonu se jeho obětí stal při podobném incidentu Takuma Sató. Penalizován byl v minulém ročníku i za kolizi s Briscoem při souboji o první místo v Alabamě. Tagliani sice v předešlých závodech penalizacím unikal, ale nedělní kolize s Hunter-Reayem není první případ, kdy zkomplikoval situaci jezdci bojujícímu o titul. Vloni v Torontu ze závodu vyřadil Willa Powera.

Ostatně s haváriemi v Torontu má Tagliani vcelku bohaté zkušenosti. Fanoušci si jistě ještě pamatují sezónu 2009. Tagliani tehdy nedobrzdil do třetí zatáčky a napasoval do zdi Moraese a Schecktera. Jihoafrický závodník svůj názor vyjádřil hozenými rukavicemi, když Tagliani v následujícím kole projížděl kolem. To ale není nic proti šampionovi IndyCar a NASCAR Tonymu Stewartovi. Ten uplynulý víkend při závodě NASCAR v Bristolu hodil po Mattu Kensethovi dokonce svojí přilbu.