Dopolední trénink v Baltimoru ukončen předčasně

Grand Prix of Baltimore – 1. trénink
Jen něco přes půl hodiny dostali jezdci k dispozici při prvním ze tří tréninků na závod IZOD IndyCar Series v Baltimoru. Příliš se totiž neosvědčila jedna z letošních úprav trati a před odpoledním tréninkem bude INDYCAR muset vymyslet nové řešení. Nový pořadatel závodu odstranil z okruhu obě šikany, ale na místě té na startovní rovince se ukázalo, proč byla vloni potřeba. Těsně za ní totiž okruh přechází přes tramvajovou trať.
Když v tréninku přes přejezd Simon Pagenaud přejel plnou rychlostí, jeho přední kola se odlepila od dráhy a vznesla se 2-3 stopy nad dráhu (skoro metr). Pagenaudovi se nic nestalo, ale když zastavil v boxech, postěžoval si na prudkou ránu, kterou při svém leteckém čísle dostal do zad. Mnozí si hned vzpomněli na zranění Justina Wilsona vloni z Mid-Ohia, který při tréninku proletěl únikovou zónou přes obslužnou komunikaci a zlomil si obratel.
INDYCAR trénink nejprve přerušila červenou vlajkou, aby si sportovní ředitel Brian Barfield mohl promluvit s jezdci. Nakonec se ale rozhodl vyvěsit i šachovnicovou vlajku a trénink ukončit. Nejzkušenější jezdci jsou na cestě do race control, kde budou s Barfieldem a výkonným ředitelem INDYCAR Randym Bernardem hledat řešení. Zatím se shodli na jednom, šikanu zpátky nechtějí.
Podle rozhovorů IMS Radia s jezdci si minimálně tým Penske už s přejezdem dokázal poradit, jiné týmy ale mají potíže. EJ Viso si při tréninku na přejezdu vyrazil dech. Oriol Servia si stěžoval na bolest hlavy.
p.
|
Jezdec | Tým |
M
|
Kol
|
Čas
|
Odstup
|
1.
|
![]() |
Andretti Autosport |
C
|
7
|
1:21.0211
|
|
2.
|
![]() |
KV Racing Technology |
C
|
10
|
1:21.4021
|
+ 0.381
|
3.
|
![]() |
Andretti Autosport |
C
|
5
|
1:21.7899
|
+ 0.769
|
4.
|
![]() |
KV Racing Technology |
C
|
6
|
1:22.0750
|
+ 1.054
|
5.
|
![]() |
Lotus HVM Racing |
L
|
8
|
1:22.1513
|
+ 1.130
|
6.
|
![]() |
KV Racing Technology |
C
|
3
|
1:22.2887
|
+ 1.268
|
7.
|
![]() |
Team Penske |
C
|
3
|
1:22.5067
|
+ 1.486
|
8.
|
![]() |
Team Penske |
C
|
3
|
1:22.5865
|
+ 1.566
|
9.
|
![]() |
Dale Coyne Racing |
H
|
7
|
1:22.7523
|
+ 1.731
|
10.
|
![]() |
Panther Racing |
C
|
6
|
1:22.7523
|
+ 1.731
|
11.
|
![]() |
Dale Coyne Racing |
H
|
5
|
1:22.9510
|
+ 1.930
|
12.
|
![]() |
Target Chip Ganassi Racing |
H
|
5
|
1:22.9510
|
+ 1.930
|
13.
|
![]() |
Rahal Letterman Lanigan |
H
|
6
|
1:23.0918
|
+ 2.071
|
14.
|
![]() |
Dreyer & Reinbold/Panther |
C
|
3
|
1:23.1186
|
+ 2.098
|
15.
|
![]() |
Schmidt/Hamilton |
H
|
5
|
1:24.2342
|
+ 3.213
|
16.
|
![]() |
Team Penske |
C
|
4
|
1:24.3858
|
+ 3.365
|
17.
|
![]() |
A.J. Foyt Enterprises |
H
|
5
|
1:24.7700
|
+ 3.749
|
18.
|
![]() |
Ed Carpenter Racing |
C
|
4
|
1:24.7700
|
+ 3.749
|
19.
|
![]() |
Sarah Fisher Hartman |
H
|
5
|
1:27.3063
|
+ 6.285
|