Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Dopolední trénink v Baltimoru ukončen předčasně

Dopolední trénink v Baltimoru ukončen předčasně

Grand Prix of Baltimore – 1. trénink

Jen něco přes půl hodiny dostali jezdci k dispozici při prvním ze tří tréninků na závod IZOD IndyCar Series v Baltimoru. Příliš se totiž neosvědčila jedna z letošních úprav trati a před odpoledním tréninkem bude INDYCAR muset vymyslet nové řešení. Nový pořadatel závodu odstranil z okruhu obě šikany, ale na místě té na startovní rovince se ukázalo, proč byla vloni potřeba. Těsně za ní totiž okruh přechází přes tramvajovou trať.
Když v tréninku přes přejezd Simon Pagenaud přejel plnou rychlostí, jeho přední kola se odlepila od dráhy a vznesla se 2-3 stopy nad dráhu (skoro metr). Pagenaudovi se nic nestalo, ale když zastavil v boxech, postěžoval si na prudkou ránu, kterou při svém leteckém čísle dostal do zad. Mnozí si hned vzpomněli na zranění Justina Wilsona vloni z Mid-Ohia, který při tréninku proletěl únikovou zónou přes obslužnou komunikaci a zlomil si obratel.
INDYCAR trénink nejprve přerušila červenou vlajkou, aby si sportovní ředitel Brian Barfield mohl promluvit s jezdci. Nakonec se ale rozhodl vyvěsit i šachovnicovou vlajku a trénink ukončit. Nejzkušenější jezdci jsou na cestě do race control, kde budou s Barfieldem a výkonným ředitelem INDYCAR Randym Bernardem hledat řešení. Zatím se shodli na jednom, šikanu zpátky nechtějí.
Podle rozhovorů IMS Radia s jezdci si minimálně tým Penske už s přejezdem dokázal poradit, jiné týmy ale mají potíže. EJ Viso si při tréninku na přejezdu vyrazil dech. Oriol Servia si stěžoval na bolest hlavy.
p.
 Jezdec  Tým
M
Kol
Čas
Odstup
1.
 M.Andretti  Andretti Autosport
C
7
1:21.0211
 
2.
 R.Barrichello  KV Racing Technology
C
10
1:21.4021
+ 0.381
3.
 J.Hinchcliffe  Andretti Autosport
C
5
1:21.7899
+ 0.769
4.
 E.Viso  KV Racing Technology
C
6
1:22.0750
+ 1.054
5.
 S.de Silvestro  Lotus HVM Racing
L
8
1:22.1513
+ 1.130
6.
 T.Kanaan  KV Racing Technology
C
3
1:22.2887
+ 1.268
7.
 H.Castroneves  Team Penske
C
3
1:22.5067
+ 1.486
8.
 W.Power  Team Penske
C
3
1:22.5865
+ 1.566
9.
 J.Wilson  Dale Coyne Racing
H
7
1:22.7523
+ 1.731
10.
 JR Hildebrand  Panther Racing
C
6
1:22.7523
+ 1.731
11.
 J.Jakes  Dale Coyne Racing
H
5
1:22.9510
+ 1.930
12.
 D.Franchitti  Target Chip Ganassi Racing
H
5
1:22.9510
+ 1.930
13.
 T.Sato  Rahal Letterman Lanigan
H
6
1:23.0918
+ 2.071
14.
 O.Servia  Dreyer & Reinbold/Panther
C
3
1:23.1186
+ 2.098
15.
 S.Pagenaud  Schmidt/Hamilton
H
5
1:24.2342
+ 3.213
16.
 R.Briscoe  Team Penske
C
4
1:24.3858
+ 3.365
17.
 M.Conway  A.J. Foyt Enterprises
H
5
1:24.7700
+ 3.749
18.
 E.Carpenter  Ed Carpenter Racing
C
4
1:24.7700
+ 3.749
19.
 B.Junqueira  Sarah Fisher Hartman
H
5
1:27.3063
+ 6.285