Power je v Baltimoru někde úplně jinde, než zbytek pole

Grand Prix of Baltimore – kvalifikace
Další mistrovský bod si za pole position připsal Will Power. Ale nejenže Power vyhrál pole position, jde o to, jakým způsobem se mu to podařilo. Skoro, jako by v IndyCar existovalo více výkonnostních kategorií, jako ve vytrvalostních závodech. Jedna kategorie je „Will Power“ a ta druhá „zbytek startovního pole“. Power jako jediný za celý víkend prolomil hranici 1 minuty a 18 vteřin. Povedlo se mu to ve druhé části kvalifikace a čas 1:17.5921 je nový rekord okruhu. Druhý nejlepší čas zajel Justin Wilson, na Powera ztrácel přes půl vteřiny. To samé Power zopakoval v závěrečné části kvalifikace. Sice na použitých červených pneumatikách zajel „jen“ 1:17.9750, ale druhý Conway ztrácel téměř šest desetin.
Už první část kvalifikace znamenala konečnou pro druhého a třetího muže průběžného pořadí. Z první skupiny se nepostoupil Ryan Hunter-Reay. Jeho tým čekal na nejzazší moment, aby vyjel na dráhu, jenže když byl Hunter-Reay v rychlém kole, přehnal agresivitu v šikaně na cílové rovince Rahal, skončil ve zdi a ukončil kvalifikaci. Hunter-Reayovo první rychlé kolo na postup nestačilo. Naopak překvapivými postupujícími se stali Carpenter a Bruno Junqueira. První jmenovaný nikdy z první části kvalifikace nepostoupil, druhý zase v novém voze startuje poprvé v životě.
Z druhé skupiny se nedostali Castroneves a ani vítěz z minulého týdne Briscoe. Oba doplatili na našlapanou skupinu sestávající z nich dvou, Bourdaise, Pagenauda, Wilsona, Jakese, Hinchcliffea, Powera, Andrettiho, Servii, Franchittiho, Hildebranda (kvůli poškození z tréninku ani nevyjel) a Visa. Nepodařilo se jim najít si na dráze vhodné okno, aby zajeli nikým neovlivněné rychlé kolo.
Na druhou stranu, Hunter-Reay ani Castroneves se ještě nemusí vzdávat. Několik jezdců před nimi si ze Sonomy přivezlo penalizace za výměnu motoru.
Z druhé skupiny sice postoupil Pagenaud, ale na cílové rovince poškodil zavěšení a do semifinále už nezasáhl. O leteckou vložku se v ní postaral Ed Carpenter. Na obrubník nové šikany vletěl příliš rychle a předvedl podobný let vzduchem, jako Pagenaud v 1. tréninku. Power si suverénně zajistil postup. Druhé místo patřilo Wilsonovi, ale minutu před koncem i on přejel agresivně přes šikanu a skončil ve zdi. Vyvěšeny byly červené vlajky a Wilson přišel o dva nejrychlejší časy a o postup. Díky tomu postoupil Franchitti, který ve chvíli, kdy havaroval Wilson, byl první nepostupující.
Do Firestone Fast Six dlouho nemohl zasáhnout Conway, protože tým měl problémy nastartovat vůz. Na rozdíl od kolegů, kteří měli k dispozici 4 nebo 5 kol, mohl Conway zajet jen dvě měřená kola. A v tom druhém se zařadil na 2. místo výsledkové listiny. Jenže na cílové rovince i on byl příliš agresivní a skončil ve zdi. Naštěstí pro něj až potom, co kvalifikace skončila, takže o své časy nepřijde. Čeká jej ale penalizace, protože tým před závodním víkendem musel nasadit letos už šestý motor.
p.
|
Jezdec | Tým |
M
|
Čas
|
Odstup
|
1.
|
![]() |
Team Penske |
C
|
1:17.9750
|
|
2.
|
![]() |
A.J. Foyt Enterprises |
H
|
1:18.5509
|
+ 0.576
|
3.
|
![]() |
Target Chip Ganassi Racing |
H
|
1:18.6017
|
+ 0.627
|
4.
|
![]() |
Dragon Racing |
C
|
1:18.8500
|
+ 0.875
|
5.
|
![]() |
Target Chip Ganassi Racing |
H
|
1:18.9398
|
+ 0.965
|
6.
|
![]() |
Andretti Autosport |
C
|
1:19.3101
|
+ 1.335
|
7.
|
![]() |
Chip Ganassi Racing |
H
|
1:19.3347
|
TOP 12
|
8.
|
![]() |
KV Racing Technology |
C
|
1:19.6788
|
TOP 12
|
9.
|
![]() |
Dale Coyne Racing |
H
|
1:20.3559
|
TOP 12
|
10.
|
![]() |
Sarah Fisher Hartman |
H
|
1:20.3826
|
TOP 12
|
11.
|
![]() |
Ed Carpenter Racing |
H
|
1:20.4968
|
TOP 12
|
12.
|
![]() |
Schmidt/Hamilton |
C
|
Žádný čas
|
TOP 12
|
13.
|
![]() |
Andretti Autosport |
C
|
1:21.7113
|
1. skupina
|
14.
|
![]() |
Team Penske |
H
|
1:18.8872
|
2. skupina
|
15.
|
![]() |
Team Barracuda - BHA |
C
|
1:22.2657
|
1. skupina
|
16.
|
![]() |
Team Penske |
H
|
1:18.9533
|
2. skupina
|
17.
|
![]() |
KV Racing Technology |
C
|
1:22.7851
|
1. skupina
|
18.
|
![]() |
Dreyer & Reinbold/Panther |
H
|
1:19.3365
|
2. skupina
|
19.
|
![]() |
Rahal Letterman Lanigan |
C
|
1:24.5395
|
1. skupina
|
20.
|
![]() |
Andretti Autosport |
L
|
1:19.4192
|
2. skupina
|
21.
|
![]() |
Lotus HVM Racing |
H
|
1:27.2226
|
1. skupina
|
22.
|
![]() |
Dale Coyne Racing |
H
|
1:19.5496
|
2. skupina
|
23.
|
![]() |
Chip Ganassi Racing |
C
|
Žádný čas
|
1. skupina
|
24.
|
![]() |
KV Racing Technology |
C
|
1:19.8631
|
2. skupina
|
25.
|
![]() |
Panther Racing |
C
|
Žádný čas
|
2. skupina
|
Kurzívou označení jezdci (Conway, Kimball, Junqueira, Sato a De Silvestro) dostanou penalizaci 10 míst na roštu za výměnu motoru před dovršením předepsané životnosti či za použití více než pěti motorů v letošní sezóně.