13.11.2024
Maffei opouští místo ředitele Liberty Media
12.11.2024
Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1
12.11.2024
Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu
Mike Conway oznámil, že už nechce závodit na oválechIndyCar
Víťa Boch
14.09. 2012
Víťa Boch
14.09. 2012
U Foyta jej v sobotu nahradí Wade Cunningham.
Neplánovanou změnu v kokpitu musí pro sobotní závod provést tým A. J. Foyta. Po středečním testu totiž dosavadní jezdec tohoto týmu, Brit Mike Conway, požádal vedení stáje, aby jej ze závodu uvolnilo. Naštěstí za Conwaye tým záhy našel náhradu a ve voze s číslem 14 bude startovat Wade Cunningham. Osmadvacetiletý Novozélanďan je trojnásobným vítězem závodu Indy Lights na Indianapolis Motor Speedway a šampionem Indy Lights z roku 2005, ale v IndyCar dostal první šanci až v loňském ročníku zásluhou Sama Schmidta, pro něhož odjel závody v Texasu, Kansasu a startoval také na Las Vegas Motor Speedway. Letos se s Foytovou stájí představil v Indianapolisu, kde pilotoval druhý vůz.
„Je mi opravdu líto, že jsem dostal tým a naše sponzory do této komplikované situace, ale je to nejtěžší rozhodnutí, které jsem musel za svoji závodnickou kariéru učinit,“ vysvětloval Conway. „Zjistil jsem, že se na oválech už necítím pohodlně a nepřeji si na nich dále závodit. Chci zdůraznit, že jsem rozhodně neskončil se závoděním. Moc rád bych pokračoval s týmem A. J. Foyt Racing, ale tohle je něco, co musíme v budoucnosti prodiskutovat.“
V roce 2010 Conway v Indianapolisu těžce havaroval:
Conway do IndyCar přišel v roce 2009 díky týmu Dreyer & Reinbold Racing v premiérové sezóně získal třetí místo v Sonomě. Ale v roce 2010 měl v Indianapolisu hrůzostrašnou havárii, při které po kolizi s Hunter-Reayem, kterému v závěru závodu došlo palivo, se jeho vůz vznesl a roztříštil o ochranný plot. Conway si z nehody odnesl zranění páteře, kvůli kterému musel zbytek sezóny vynechat. Vloni ale opět závodil, tentokrát za tým Michaela Andrettiho a v Long Beach si připsal své první vítězství. Nicméně se mu v květnu nepodařilo se kvalifikovat do pětistovky v Indianapolisu.
Letos získal angažmá u týmu A. J. Foyta a opět přišla těžká havárie ve Staré cihelně, ze které ale naštěstí vyvázl nezraněný. Poté si připsal třetí místo v kanadském Torontu a skvěle si vedl i před dvěma týdny v kvalifikaci v Baltimoru, kde si vyjel druhou příčku na roštu, ale kvůli výměně motoru startoval až dvanáctý. Po letošní havárii v Indianapolisu odjel na oválech ještě tři závody (Texas, Milwaukee a Iowa), ale po testech ve Fontaně zjistil, že na start na další superspeedway (ovál dlouhý alespoň dvě míle) psychicky nemá.
Těžká havárie jej postihla i v letošním závodě:
„Naštěstí Wade byl dostupný a může pro nás jet, těšíme se, že s ním zase budeme spolupracovat,“ řekl Larry Foyt, manažer týmu. „Mike byl pro náš tým velkým přínosem, jsem zklamaný, že spolu nemůžeme dokončit sezónu. Ale chtělo to od Mikea hodně odvahy s tímto přijít, za to ho velmi respektujeme a určitě budeme ctít jeho rozhodnutí.“
Cunningham přistál před polednem na letišti v kalifornském Ontariu a hned zamířil na dráhu.
„Neměl jsem moc možnost v Indy závodit (odstoupil v 42 kole kvůli poruše - pozn. red), takže se opravdu těším na možnost znovu závodit,“ řekl Cunningham po příjezdu do Fontany. „Jsem potěšem, že jsem musel v květnu udělat něco správně, když mi teď zavolali.“
„Začínáme v obtížné pozici, protože tu celé pole testovalo předešlé dva týdny. Musíme se prostě dostat do tempa postupně krok za krokem a postupovat chytře. Musíte mít realistická očekávání, když se tu objevíte takhle na poslední chvíli.“
INDYCAR mu to trochu usnadní, protože sportovní ředitel Beaux Barfield mu nařídil hodinový trénink na prázdné dráze, na který dohlédne společně s technickým ředitelem Kevinem Blanchem.
„Je v nejlepším zájmu všech, aby se (Cunningham) cítil na oválu dobře,“ řekl Barfield.