Power ani Hunter-Reay se v závěrečném tréninku nepředvedli
MAVTV 500 – 2. trénink
Čtyřiadvacet hodin před startem závodu odjeli jezdci IZOD IndyCar Series poslední trénink. Ten začínal přesně 24 hodin před startem závodu proto, aby si jezdci mohli vyzkoušet měnící se podmínky na dráze zapříčiněné klesající teplotou po západu slunce. Nejlépe si s nimi zatím poradil Ed Carpenter, který v závěrečné pětiminutovce, kterou INDYCAR „nastavila“ nad rámec původně vyměřeného času, protože 7 minut před koncem plánovaného tréninku havaroval Wade Cunningham, přeskočil do té doby vedoucího Castronevese.
Cunningham byl jediným jezdcem, který v druhém tréninku zapříčinil přerušení a zásah záchranného týmu, ale v posledních vteřinách tréninku se možný problém začal objevovat u Marca Andrettiho, který náhle prudce zpomalil asi o 30 mil/h a takto odjel přibližně dvě kola, než zamířil do boxů. Andretti si přitom v dnešní kvalifikaci zajistil start z pole position. Kdyby musel ve svém voze vyměnit motor, startoval by místo toho z prvního místa Ryan Briscoe.
Zajímavý komentář pronesl na Twitteru asi 20 minut před začátkem tréninku pilot stáje KV Racing EJ Viso. Venezuelský závodník napsal, že pokud tým nepřijde na to, jak zvýšit u vozu přítlak, tak že udělá to samé, co včera udělal Mike Conway, a závodu se nezúčastní. Jimmy Vasser a Kevin Kalkhoven jej přemluvili zatím alespoň k tomu, aby s vozem odjel alespoň 8 kol. Připomeňme, že pro závody v Texasu a Fontaně INDYCAR změnila aerodynamiku vozu tak, aby byl hůře ovladatelný a eliminovalo to jízdu v balíku, tzv. Pack racing.
Vůbec se závěrečný trénink nepovedl oběma jezdcům bojujícím o titul. Hunter-Reay zajel až 21. nejrychlejší čas, Power byl ještě o něco pomalejší a patřilo mu ve výsledkové listině až 23. místo. Hůře si vedli už jen Viso, Cunningham, který v závěru lehce poškodil svůj vůz o ochrannou zeď, ale v startu v závodě by mu to bránit nemělo, a Simona de Silvestro. Dost možná poslední závod Lotusu coby dodavatele motorů v IndyCar by mohl skončit stejně neslavně, jako letošní pětistovka v Indianapolisu – tedy zaparkováním Simony de Silvestro do garáže pro nebezpečně nízkou rychlost. Oproti nejrychlejším jezdcům ztrácela přes 3,5 vteřiny na kolo!
p.
|
Jezdec | Tým |
M
|
Kol
|
Čas
|
Odstup
|
1.
|
E.Carpenter | Ed Carpenter Racing |
C
|
37
|
0:33.3691
|
|
2.
|
H.Castroneves | Team Penske |
C
|
49
|
0:33.4715
|
+ 0.103
|
3.
|
S.Dixon | Target Chip Ganassi Racing |
H
|
47
|
0:33.4801
|
+ 0.111
|
4.
|
T.Kanaan | KV Racing Technology |
C
|
38
|
0:33.6348
|
+ 0.266
|
5.
|
J.Newgarden | Sarah Fisher Hartman |
H
|
40
|
0:33.6723
|
+ 0.303
|
6.
|
R.Briscoe | Team Penske |
C
|
41
|
0:33.7275
|
+ 0.359
|
7.
|
JR Hildebrand | Panther Racing |
C
|
47
|
0:33.7502
|
+ 0.381
|
8.
|
J.Wilson | Dale Coyne Racing |
H
|
30
|
0:33.7875
|
+ 0.419
|
9.
|
G.Rahal | Chip Ganassi Racing |
H
|
44
|
0:33.9379
|
+ 0.569
|
10.
|
O.Servia | Dreyer & Reinbold/Panther |
C
|
35
|
0:33.9641
|
+ 0.595
|
11.
|
D.Franchitti | Target Chip Ganassi Racing |
H
|
52
|
0:33.9904
|
+ 0.621
|
12.
|
R.Barrichello | KV Racing Technology |
C
|
35
|
0:34.1008
|
+ 0.732
|
13.
|
M.Andretti | Andretti Autosport |
C
|
29
|
0:34.1227
|
+ 0.754
|
14.
|
T.Sato | Rahal Letterman Lanigan |
H
|
40
|
0:34.1330
|
+ 0.764
|
15.
|
J.Jakes | Dale Coyne Racing |
H
|
42
|
0:34.1514
|
+ 0.782
|
16.
|
K.Legge | Dragon Racing |
C
|
36
|
0:34.1601
|
+ 0.791
|
17.
|
J.Hinchcliffe | Andretti Autosport |
C
|
46
|
0:34.2000
|
+ 0.831
|
18.
|
S.Pagenaud | Schmidt/Hamilton |
H
|
41
|
0:34.2912
|
+ 0.922
|
19.
|
A.Tagliani | Team Barracuda - BHA |
H
|
37
|
0:34.3049
|
+ 0.936
|
20.
|
C.Kimball | Chip Ganassi Racing |
H
|
47
|
0:34.3469
|
+ 0.978
|
21.
|
R.Hunter-Reay | Andretti Autosport |
C
|
32
|
0:34.3905
|
+ 1.022
|
22.
|
S.Saavedra | Andretti/AFS Racing |
C
|
28
|
0:34.3905
|
+ 1.022
|
23.
|
W.Power | Team Penske |
C
|
48
|
0:34.5750
|
+ 1.206
|
24.
|
E.Viso | KV Racing Technology |
C
|
8
|
0:34.6401
|
+ 1.271
|
25.
|
W.Cunningham | A.J. Foyt Enterprises |
H
|
32
|
0:35.0168
|
+ 1.648
|
26.
|
S.de Silvestro | Lotus HVM Racing |
L
|
30
|
0:37.0575
|
+ 3.689
|