Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Power ani Hunter-Reay se v závěrečném tréninku nepředvedli

Power ani Hunter-Reay se v závěrečném tréninku nepředvedli

MAVTV 500 – 2. trénink

Čtyřiadvacet hodin před startem závodu odjeli jezdci IZOD IndyCar Series poslední trénink. Ten začínal přesně 24 hodin před startem závodu proto, aby si jezdci mohli vyzkoušet měnící se podmínky na dráze zapříčiněné klesající teplotou po západu slunce. Nejlépe si s nimi zatím poradil Ed Carpenter, který v závěrečné pětiminutovce, kterou INDYCAR „nastavila“ nad rámec původně vyměřeného času, protože 7 minut před koncem plánovaného tréninku havaroval Wade Cunningham, přeskočil do té doby vedoucího Castronevese.
Cunningham byl jediným jezdcem, který v druhém tréninku zapříčinil přerušení a zásah záchranného týmu, ale v posledních vteřinách tréninku se možný problém začal objevovat u Marca Andrettiho, který náhle prudce zpomalil asi o 30 mil/h a takto odjel přibližně dvě kola, než zamířil do boxů. Andretti si přitom v dnešní kvalifikaci zajistil start z pole position. Kdyby musel ve svém voze vyměnit motor, startoval by místo toho z prvního místa Ryan Briscoe.
Zajímavý komentář pronesl na Twitteru asi 20 minut před začátkem tréninku pilot stáje KV Racing EJ Viso. Venezuelský závodník napsal, že pokud tým nepřijde na to, jak zvýšit u vozu přítlak, tak že udělá to samé, co včera udělal Mike Conway, a závodu se nezúčastní. Jimmy Vasser a Kevin Kalkhoven jej přemluvili zatím alespoň k tomu, aby s vozem odjel alespoň 8 kol. Připomeňme, že pro závody v Texasu a Fontaně INDYCAR změnila aerodynamiku vozu tak, aby byl hůře ovladatelný a eliminovalo to jízdu v balíku, tzv. Pack racing.
Vůbec se závěrečný trénink nepovedl oběma jezdcům bojujícím o titul. Hunter-Reay zajel až 21. nejrychlejší čas, Power byl ještě o něco pomalejší a patřilo mu ve výsledkové listině až 23. místo. Hůře si vedli už jen Viso, Cunningham, který v závěru lehce poškodil svůj vůz o ochrannou zeď, ale v startu v závodě by mu to bránit nemělo, a Simona de Silvestro. Dost možná poslední závod Lotusu coby dodavatele motorů v IndyCar by mohl skončit stejně neslavně, jako letošní pětistovka v Indianapolisu – tedy zaparkováním Simony de Silvestro do garáže pro nebezpečně nízkou rychlost. Oproti nejrychlejším jezdcům ztrácela přes 3,5 vteřiny na kolo!
p.
 Jezdec  Tým
M
Kol
Čas
Odstup
1.
 E.Carpenter  Ed Carpenter Racing
C
37
0:33.3691
 
2.
 H.Castroneves  Team Penske
C
49
0:33.4715
+ 0.103
3.
 S.Dixon  Target Chip Ganassi Racing
H
47
0:33.4801
+ 0.111
4.
 T.Kanaan  KV Racing Technology
C
38
0:33.6348
+ 0.266
5.
 J.Newgarden  Sarah Fisher Hartman
H
40
0:33.6723
+ 0.303
6.
 R.Briscoe  Team Penske
C
41
0:33.7275
+ 0.359
7.
 JR Hildebrand  Panther Racing
C
47
0:33.7502
+ 0.381
8.
 J.Wilson  Dale Coyne Racing
H
30
0:33.7875
+ 0.419
9.
 G.Rahal  Chip Ganassi Racing
H
44
0:33.9379
+ 0.569
10.
 O.Servia  Dreyer & Reinbold/Panther
C
35
0:33.9641
+ 0.595
11.
 D.Franchitti  Target Chip Ganassi Racing
H
52
0:33.9904
+ 0.621
12.
 R.Barrichello  KV Racing Technology
C
35
0:34.1008
+ 0.732
13.
 M.Andretti  Andretti Autosport
C
29
0:34.1227
+ 0.754
14.
 T.Sato  Rahal Letterman Lanigan
H
40
0:34.1330
+ 0.764
15.
 J.Jakes  Dale Coyne Racing
H
42
0:34.1514
+ 0.782
16.
 K.Legge  Dragon Racing
C
36
0:34.1601
+ 0.791
17.
 J.Hinchcliffe  Andretti Autosport
C
46
0:34.2000
+ 0.831
18.
 S.Pagenaud  Schmidt/Hamilton
H
41
0:34.2912
+ 0.922
19.
 A.Tagliani  Team Barracuda - BHA
H
37
0:34.3049
+ 0.936
20.
 C.Kimball  Chip Ganassi Racing
H
47
0:34.3469
+ 0.978
21.
 R.Hunter-Reay  Andretti Autosport
C
32
0:34.3905
+ 1.022
22.
 S.Saavedra  Andretti/AFS Racing
C
28
0:34.3905
+ 1.022
23.
 W.Power  Team Penske
C
48
0:34.5750
+ 1.206
24.
 E.Viso  KV Racing Technology
C
8
0:34.6401
+ 1.271
25.
 W.Cunningham  A.J. Foyt Enterprises
H
32
0:35.0168
+ 1.648
26.
 S.de Silvestro  Lotus HVM Racing
L
30
0:37.0575
+ 3.689