Will Power se titulu ani napotřetí nedočkal

MAVTV 500 – Průběh a výsledky závodu
Dramatický závěr závodu a letošního šampionátu přinesl noční závod na oválu ve Fontaně. Will Power havaroval už v 56. kole. Na trať se vrátil, posunul o jednu příčku a získal další dva body. Hunter-Reay potřeboval dokončit závod alespoň pátý. Do posledních metrů nebylo jasné, jestli se mu to podaří, ale Američan se nakonec svého prvního titulu dočkal. Závod vyhrál Ed Carpenter.
MAVTV 500 – Auto Club Speedway
250 kol – 500 mil
10 žlutých fází – celkem 43 kol
12 jezdců ve vedení – cekem 29 změn ve vedení
Nejvíce kol ve vedení: Ed Carpenter – celkem 62 kol
Nejrychlejší kolo závodu: Dario Franchitti – 0:33.2470 v 228. kole
V 56. kole se přišel rozhodující okamžik celé sezóny. Ryan Hunter-Reay a Will Power bojovali bok po boku. Oba museli šlápnout na plyn, protože je zezadu dojížděl JR Hildebrand a oba mohli vypadnout ze stejného kola, v jakém byl lídr závodu. Power na vnitřku ale ztratil kontrolu nad vozem a ten se neovladatelně řítil na Hunter-Reaye a na zeď. Hunter-Reay ale těsně unikl. Mohlo být hotovo.
Powerův sen o titulu se rozplynul:
Ze dvojice bojující o vítězství se stala trojice a 21 kol před koncem přišel další klíčový moment. Bílý dým z Hondy za zády Alexe Taglianiho nejen ukončil jeho naděje na vítězství, ale Hunter-Reaye posunul na příčku, která mu k titulu stačila. Vyvěšených žlutých vlajek využili Andretti a Castroneves k přezutí na nové pneumatiky. Restart proběhl 16 kol před koncem, pořadí bylo Carpenter, Sató, Franchitti, Dixon, hunter-Reay, Kanaan, Rahal, Andretti a Castroneves. S Hunter-Reayem bojoval Kanaan o cenu pro nejlepšího jezdce na oválech, takže měl dobrou motivaci k tomu mu cestu za celkovým titulem znepříjemnit.
Kanaanova nehoda a rozhodnutí vyvěsit červenou vlajku:
Ale Hunter-Reay se po restartu dostal až na třetí místo a na čtvrté postoupil jeho stájový kolega Andretti. Kanaan 9 kol před koncem skončil ve zdi a Beaux Barfield, sportovní ředitel IndyCar, k velké nevoli Michaela Andrettiho zastavil závod červenou vlajkou. O něčem podobném už Barfield mluvil po závodě v Torontu, kdy Hunter-Reay vyhrál druhý závod v řadě za pace carem a objevily se návrhy zavést pravidlo Green-white-checkered, po vzoru NASCAR.
Závěr závodu:
Zastavení závodu umožnilo ještě 6 kol závodění. Překvapivě před restartem tým Penske povolal Castronevese do boxů a dal mu čerstvé pneumatiky. To se málem ukázalo jako prozíravé rozhodnutí. Dixon se při restartu dostal na třetí místo. Sató a Hunter-Reay bojovali o čtvrté, ale Japonec měl převahu a zezadu se řítil Castroneves. Souboj Franchittiho a Carpentera o vítězství nikoho moc nezajímal. Takto jezdci najeli do posledního kola. Hunter-Reay měl ještě reálnou možnost, že o titul přijde, protože Castroneves byl rychlý a mohl to v posledních dvou zatáčkách na Američana zkusit. Jenže k tomu nedošlo, protože svůj vůz nezvládl Sató, poslal jej do zdi, Hunter-Reaye přitom sebou nevzal a víc už se ani stát nemohlo, protože poslední polovina kola se odjela za žlutých vlajek. Carpenter byl v ten moment před Franchittim, takže tak jako vloni v Kentucky i letos ve Fontaně jej porazil a získal své druhé vítězství. Čtvrté místo v cíli Hunter-Reayovi na titul stačilo.
p.
|
Jezdec | Tým |
M
|
Odstup
|
1.
|
![]() |
Ed Carpenter Racing |
Chevrolet
|
|
2.
|
![]() |
Target Chip Ganassi Racing |
Honda
|
+ 1.9132
|
3.
|
![]() |
Target Chip Ganassi Racing |
Honda
|
+ 2.6091
|
4.
|
![]() |
Andretti Autosport |
Chevrolet
|
+ 3.0477
|
5.
|
![]() |
Team Penske |
Chevrolet
|
+ 4.1933
|
6.
|
![]() |
Chip Ganassi Racing |
Honda
|
+ 5.4381
|
7.
|
![]() |
Rahal Letterman Lanigan Racing |
Honda
|
1 kolo
|
8.
|
![]() |
Andretti Autosport |
Chevrolet
|
1 kolo
|
9.
|
![]() |
Dragon Racing |
Chevrolet
|
1 kolo
|
10.
|
![]() |
Chip Ganassi Racing |
Honda
|
1 kolo
|
11.
|
![]() |
Panther Racing |
Chevrolet
|
2 kola
|
12.
|
![]() |
Dale Coyne Racing |
Honda
|
2 kola
|
13.
|
![]() |
Andretti Autosport |
Chevrolet
|
3 kola
|
14.
|
![]() |
A.J. Foyt Enterprises |
Honda
|
4 kola
|
15.
|
![]() |
Schmidt/Hamilton Motorsports |
Honda
|
4 kola
|
16.
|
![]() |
Sarah Fisher Hartman Racing |
Honda
|
6 kol
|
17.
|
![]() |
Team Penske |
Chevrolet
|
6 kol
|
18.
|
![]() |
KV Racing Technology |
Chevrolet
|
Havárie
|
19.
|
![]() |
Dreyer & Reinbold/Panther |
Chevrolet
|
Porucha
|
20.
|
![]() |
Team Barracuda - BHA |
Honda
|
Porucha
|
21.
|
![]() |
Andretti/AFS Racing |
Chevrolet
|
Porucha
|
22.
|
![]() |
KV Racing Technology |
Chevrolet
|
Porucha
|
23.
|
![]() |
Dale Coyne Racing |
Honda
|
Havárie
|
24.
|
![]() |
Team Penske |
Chevrolet
|
Havárie
|
25.
|
![]() |
KV Racing Technology |
Chevrolet
|
Porucha
|
26.
|
![]() |
Lotus HVM Racing |
Lotus
|
Porucha
|