Novinky

  • 14.04.2025 Bad Hülkenberg byl diskvalifikován z VC Bahrajnu kvůli sedřené spodní desce

  • 13.04.2025 Bad Russell a Antonelli přišli o 1 místo na startu VC Bahrajnu

  • 07.04.2025 Bad Japonec Šigeaki Hattori, účastník Indy 500, zahynul při dopravní nehodě ve věku 61 let.

Facebook Instagram

O Indy Lights se zajímá i francouzský Mygale

O Indy Lights se zajímá i francouzský Mygale

Návrhy vozů pro Indy Lights – 3. díl – Mygale

Italský vůz v Indy Lights by mohl vystřídat vůz francouzský. Jedním výrobců přihlášených do výběrového řízení na nový vůz, který bude debutovat v sezóně 2014, je i francouzský výrobce Mygale. Mygale dodává vozy do šampionátů v kategoriích F1600, F2000 a Formule 3. Snahu dodávat vozy do Indy Lights podporují dva významní spojenci. Na americké straně stojí tým Bryana Herty. Herta a Steve Newey jsou dealery Mygalu na francouzském trhu. V domovské Francii Mygale podporuje francouzská vláda a díky její podpoře by mohl být nový vůz levnější.
„Návrh pro Indy Lights je pokračováním mašeho projektu Mygale America, jsme severoamerický dodavatel a distributor pro Mygale,“ řekl pro SPEED.com Steve Newey. „Začali jsme s vozy F1600 Mygale Honda, které dovážíme v letošním roce. Také jsme navázali skvělý vztah s Bertrandem Decosterem, výkonným ředitelem Mygale France.“
„Mygale není tak známý na globální úrovni, jako někteří jiní uchazeči,“ pokračoval Newey, „ale málo se ví, že dodávali všechny vozy pro Formuli BMW, když Formule BMW USA byla jednou z hlavních juniorských sérií, než zanikla dva či tři roky zpátky. Navrhli a postavili přes 200 těchto vozů s monokokem z uhlíkových vláken.“

Jednou ze sérií, kam Mygale dodává vozy, je italská Formule 3. Je to jedna z mála juniorských šampionátů, kde soupeří výrobci šasi, ale Mygale nemá tolik zákazníků a ani úspěchů, jako konkurenční Dallara.

Návrh Mygalu pro Indy Lights. 

Podpora od francouzské vlády by měla udržet cenu vozů na úrovni 200 000 dolarů, což odpovídá částce, kterou týmy platí za současné Dallary.
„Očividně jsme velmi citliví k požadavkům týmů v Indy Lights,“ dodává Newey, který společně s Hertou také nasazuje tým do Indy Lights. „Jako insideři vidíme, jakým finančním výzvám týmy v sérii čelí. Je to jedna z věcí, kde se velmi angažujeme a chceme udržet cenový limit, aby se na startovní rošt mohlo postavit co nejvíce vozů.“
Jednou z podmínek při výběru nového vozu pro IZOD IndyCar Series byla také výroba v USA. Newey si dobře uvědomuje, že jejich nabídce by něco podobného velmi pomohlo a proto navrhuje, že část výroby proběhne také v USA. Na vývoji se ovšem budou podílet i bývalí vývojáři týmu Toyoty z Formule 1. Mygale by rád využil továrny v Kolíně nad Rýnem.
Když si INDYCAR vybere Mygale coby dodavatele, předá výrobce specifikace vozu americkým univerzitám:
„Jedna z věcí, kterou chceme udělat k posílení povědomí o sérii a co teď zvažujeme, je darování intelektuálních práv na vůz univerzitám, které pak budou moci zprostředkovat svým studentům poznatky z vývoje vozů, což mohou univerzity využít k lákání nových studentů inženýrských oborů. Mohou na něm pracovat a dál jej vyvíjet. To je důležité, protože také potřebujeme vycvičit pro sérii novou generaci mladých lidí.“