Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Gil de Ferran se chce stát konstruktérem vozů

Gil de Ferran se chce stát konstruktérem vozů

Návrhy vozů pro Indy Lights – 5. díl – De Ferran

Patřil mezi skupinu lidí (ICONIC committee), která v roce 2010 vybírala nový vůz pro IZOD IndyCar Series. Je držitelem nejvyšší průměrné rychlosti na kolo na uzavřeném okruhu. Získal dva tituly v CART, vyhrál Indy500, závodil v American Le Mans Series, vedl tým Formule 1 BAR-Honda. Teď chce konstruovat vozy pro Firestone Indy Lights. Řeč je o Gilu de Ferranovi.

„Ano, pracuji na nabídce do soutěže pro nový vůz Indy LIghts,“ přiznal De Ferran pro SPEED.com, „hádám, že se snažím splnit si jeden z dětských snů, což je vyrábět závodní auta. Udělali jsme hodně výzkumu, hodně studií, abychom pochopili, jaký by vůz v Indy Lights měl být. Nabídka je vytvořena společně pod značkou Motorsports Engineering, což je stejná společnost, která vyráběla sportovní vozy.“

De Ferran využil svých kontaktů a dal dohromady skupinu lidí, která mu s vývojem vozu pomůže:

„Musíte využít to nejlepší, co průmysl nabízí, uvnitř i mimo motorsport. Před lety jsem se seznámil s americkým designérem, Nathanem Ulrichem, když jsem s ním spolupracoval na jiném projektu. Je to velmi zkušený designér. Dělal na spoustě projektů, mimo i v rámci motorsportu. Většinou konzultoval nebo navrhoval. Například navrhl vůz formule Ford, Radon, který je absolutně úžasný. Tak jsem se s ním seznámil. Vypadá to spíš jako Formule 1 než Formule Ford. Chtěl jsem toho člověka poznat.“
„Také spolupracujeme s Rayem Letoem a jeho skupinou, TotalSim, která má na starost aerodynamický vývoj. A je tu pár klíčových hráčů v tomto průmyslu, jako (designér vozů F1 Honda a Indy car) Malcom Oaster a (bývalý šéflékař CART) Dr. Steve Olvey, je tu proto, že největší priorita je pro mě bezpečnost. Chceme dosáhnout a překročit ty nejvyšší známé bezpečnostní standardy, ty z Formule 1.“

 De Ferranův vůz je jediným ze známých návrhů nových vozů Indy Lights, který jako současná Dallara DW-12 v IndyCar má zapuštěná kola, aby nemohlo dojít ke kontaktu kol dvou vozů. Což by jej na jednu stranu mohlo favorizovat, ale problémem by mohla být cena, protože De Ferran v rozhovoru naznačuje, že jeho vůz nebude ten nejlevnější.

„Řeknu vám o tom projektu ještě jednu věc. Nenavrhujeme nějakou levnou sra...ku, to už vám teď můžu říct. Navrhujeme velmi moderní a přelomové auto, s velmi velkým výkonem. Pokud jde o výkon, je velmi blízko k IndyCar. Protože myslíme, že aby Indy Lights byly úspěšné, musíme přitlačit na pilu. Je jednoduché udělat něco levného s malým výkonem.“
„Pokud jde o výkon a bezpečnost, tlačím na pilu, jak jen to jde. Chtěl bych, aby nová generace vozů Indy Lights byla lepší, než všechny podobné formule na světě. Vůz s více možnostmi, celkově rychlejší, bezpečnější a nákladově efektivní. Jak to uděláme, aby si lidé, kteří to budou řídit, řekli: „Bože, takhle věc je úžasná!“? Ze studií, které jsme udělali, vyplývá, že to můžeme zvládnout.“

De Ferran dále řekl, že při výběru dílů pro nový vůz se jeho tým díval také na provozní náklady a jejich spolehlivost.