Anketa Formule.cz: nejlepší závod sezóny
Sedm osobností hodnotí uplynulý ročník IndyCar Series.
Web Formule.cz se rozhodl přinést čtenářům pětidílný speciál o IZOD IndyCar Series. Oslovili jsme osobnosti známé českým fanouškům IndyCar a položili jim pět anketních otázek k uplynulé sezóně. Každý den vám přineseme odpovědi našeho „panelu expertů“ na dané téma. V tomto článku se respondenti vyjádřili k otázce, který závod byl podle nich letos nejlepší. Na úterý máme přichystané téma „objev sezóny“, ve středu se panelisté zamyslí nad „největším sympaťákem“ sezóny. Čtvrtek věnujeme „největšímu smolařovi“ a v pátečním závěrečném dílu propereme „největší průšvih“.
A kdo jsou oni oslovení odborníci? Michal Beran je od září 2004 redaktorem Formule.cz, věnoval se převážně IZOD IndyCar Series a Champ Car World Series, v letech 2008 a 2009 komentoval závody IndyCar na stanici Nova Sport. Vítězslav Boch je od června 2009 redaktorem Formule.cz, podílel se na vzniku české ročenky IndyCar 2010 a v loňském ročníku psal o IndyCar do časopisu FORMULE. David Hanáček komentoval letošní ročník IndyCar na obrazovkách stanice Sport 5, krom toho každý týden připravuje Motorsport Podcast CZ. Petr Hlaváč byl v letech 2008-9 redaktorem Formule.cz specializujícím se na IndyCar. Dan Merta založil a spravuje facebookovou stránku IndyCar CZ a je zástupcem fanoušků v této anketě, mimoto se podílel na vzniku české ročenky IndyCar 2010. Petra Minaříka diváci znají z obrazovek stanice Sport 5, kde kromě jiných sérií komentuje společně s Davidem Hanáčkem i IndyCar. Aleš Sirný psal články o amerických formulích pro různé weby, sám vytvořil ročenku IndyCar 2009 a byl editorem ročenky IndyCar 2010, společně s Davidem Hanáčkem natáčí Motorsport Podcast, včetně speciálu o letošní sezóně IndyCar.
Nejlepší závod
Který závod vám nejvíce utkvěl v paměti a čím?
Michal Beran, Formule.cz:
Letošní sezóna přinesla bezpochyby řadu dramatických závodů včetně finále série v kalifornské Fontaně, ale pro mne zůstává subjektivně nejlepším závodem sezóny Firestone 550 na Texas Motor Speedway. Jednak ukázal, že nové vozy mají šanci vrátit IndyCar trochu zpátky v čase k takovému oválovému závodění, kdy nestačilo jet stylem „pedal to the metal“, nebo chcete-li, na plný plyn, který do amerických formulí zavedla IRL. Miloval jsem způsob, jak se na oválech jezdilo v dobách výkonných vozů série CART a letos udělala v tomto směru IndyCar krok dobrým směrem. Závod přinesl i strhující finiš Justina Wilsona, který doslova „uštval“ Grahama Rahala a svým vítězstvím dokázal, že to na oválech umí také.
Vítězslav Boch, Formule.cz:
Nové monoposty Dallara DW-12, ač k nim můžeme mít milion výhrad, pokud jde o vzhled, přinesly do série mnohem zajímavější závodění, než jak tomu bylo s jejich předchůdci a tak můžu říct, že snad každý závod byl něčím zajímavý. V předešlých letech pro mě vždy tím nejlepším bylo Toronto, ale to mě letos trochu zklamalo a převýšily jej jiné závody. Na první místo řadím závod v Baltimoru. Závod měl vše, co má pořádný závod mít. Poznamenal jej lehký déšť v první třetině, který z něj udělal obrovskou strategickou bitvu. Kromě toho jsme ale byli svědky spousty soubojů, předjížděcích manévrů a nakonec i zdramatizovaného šampionátu, který mohl být dávno rozhodnutý, kdyby Power vyhrál stylem start-cíl, jak mu mnozí předpovídali.
David Hanáček, Sport 5:
Určitě Indianapolis 500. Možná je to tím, že jsem "odkojenej" ovály a na ten první v sezóně se těším vždycky víc. I když závod trval pres 3 hodiny - stačí málo, aby se z nudného kroužení stal závod s velkým Z. Palec nahoru Satovi i Franchittimu. Nudné kroužení to zase tak nebylo, díky častému předjíždění to byla best Indy co jsem myslím viděl.
Petr Hlaváč, Formule.cz
Baltimore.
Dan Metra, IndyCar.cz
Neviděl jsem všechny závody v přímém přenosu. Ale vyzdvihl bych tři závody:
Barber Motorsport Park (Alabama) - snad jediný pořádný přírodní okruh v kalendáři a ten závod stál
za to!
Indy 500 - klasika, která nezklame a ta letošní rozhodně nezklamala!
Fontana - season finale na ovále, kde se rozhodovalo o titul. I přes Powerův kiks měl ten závod náboj až do konce. Kdo přímo nefandil Powerovi nemohl litovat, že vstával ve tři v noci, aby se díval na přímý přenos!
Barber Motorsport Park (Alabama) - snad jediný pořádný přírodní okruh v kalendáři a ten závod stál
za to!
Indy 500 - klasika, která nezklame a ta letošní rozhodně nezklamala!
Fontana - season finale na ovále, kde se rozhodovalo o titul. I přes Powerův kiks měl ten závod náboj až do konce. Kdo přímo nefandil Powerovi nemohl litovat, že vstával ve tři v noci, aby se díval na přímý přenos!
Petr Minařík, Sport 5
Řekl bych, že nejraději vzpomínám na Indianapolis, kde souboj Franchitti - Sato stylově skončil až v první zatáčce posledního okruhu. A také na závod v Baltimoru, jenž již téměř rozhodnutý šampionát dokázal dokonale zašmodrchat.
Aleš Sirný, Motorsport Podcast CZ
Rozhodně Indianapolis 500. Ani nezáleží na tom, jaké závodění nabídne, ale jakmile tento podnik člověka chytne, už nikdy ho nepustí. Ovšem je nutné důkladně proniknout do historie, aby byla pochopena celá podstata tohoto sto let starého podniku.
Který závod vám nejvíce utkvěl v paměti? Podělte se o názor v diskuzi pod článkem.