INDYCAR v příští sezóně omezí testování na polovinu
Vedení série představilo nová pravidla pro testy.
Výrazně méně testovacích dní dopřeje INDYCAR týmům v nadcházejícím ročníku IZOD IndyCar Series. INDYCAR to vysvětluje snahou snížit týmům náklady poté, co se už dostatečně adaptovaly na nové vozy DW-12.
„V zájmu pokračování snižování nákladů a s podporou všech hlavních partnerů bylo testování omezeno potom, co jsme letos vyvíjeli nový vůz,“ řekl Will Phillips, viceprezident INDYCAR pro technologie. „Zotavujeme se ze zvýšených finančních nároků pro celé startovní pole a testování může být nejdražší položkou v rozpočtu týmů.“
Všichni tři dodavatelé motorů, pokud tedy v IndyCar zůstane Lotus, mohou dvakrát testovat v post-sezónním období (do konce roku 2012), dvakrát v předsezónním období (od 4. ledna do 24. března) a čtyřikrát během sezóny, přičemž s každým týmem maximálně dvakrát. Během letošní sezóny mohli výrobci motorů testovat šestkrát.
Týmům INDYCAR omezila soukromé testy z šesti dní na pouhé dva. Ale krom toho se týmy mohou účastnit testů pro dodavatele motorů a také testů pořádaných INDYCAR. Takovýchto testů bude celkem pět. Předsezónní test ještě není naplánován. Během sezóny se bude testovat na Barber Motorsports Parku začátkem dubna, začátkem srpna na Mid-Ohio Sports Car Course a na konci srpna na okuhu Sonoma Raceway. Oválový test je naplánovaný na duben na Indianapolis Motor Speedway.
Pro každý vůz mají týmy k dispozici 16 sad pneumatik (letos to bylo 32). Další sady ale dostanou k dispozici pro testy výrobců motorů a pro testy pořádané INDYCAR. Během testů pořádaných INDYCAR dostane každý tým 3 další sady pneumatik na den pro každý vůz.
Pokud by do ročníku nastoupil nový tým, dá mu INDYCAR k dispozici další dva testovací dny a 6 sad pneumatik. To samé platí i pro stávající týmy, pokud do vozů posadí nováčka.
INDYCAR omezila i testování v aerodynamickém tunelu. Výrobci motorů s šasi DW-12 mohou testovat 4 dny, každý tým pak 2 dny. Testování zmenšených modelů není omezeno.