Být, či nebýt CEO, to je oč Bernardovi běží
V pátek se objevily informace, že měl být propuštěn.
Randy Bernard byl vyhozen z pozice výkonného ředitele INDYCAR, psala některá média během pátku. Nedostal jsem výpověď, odmítal zprávy o svém propuštění Bernard. Zatím jsme ho nevyhodili, potvrzovali lidé z Indianapolis Motor Speedway Corporation, které INDYCAR patří. Gradoval tak již více než týden dlouhý seriál spekulací, po jehož ukončení už hlasitě volají fanoušci, týmy, jezdci i novináři.
Spekulace o své budoucnosti odstartoval právě Bernard a to už v květnu, když na Twitteru prozradil, že se jej někteří šéfové stájí snaží odvolat. Mezi nimi byl i zakladatel Indy Racing League Tony George, kterého Bernard v pozici prvního muže série nahradil. George pak „přiložil pod kotlem“ spekulací, když vyšlo najevo, že se společně s dalšími investory snaží INDYCAR od své rodiny odkoupit. Pokud by se mu to povedlo, Bernard by zcela jistě mohl jít vyklízet kancelář.
V tomto týdnu spekulace gradovali, protože Tony George rezignoval ze svého místa ve správní radě rodinné společnosti Hulman & Co., aby se vyhnul střetu zájmů. Tři důvěryhodné zdroje potom reportérovi Curtu Cavinovi z deníku Indianapolis Star poskytly tři různé scénáře. 1) Tony George opravdu IndyCar odkoupí, 2) Randy Bernard do konce týdne končí jako CEO INDYCAR, 3) Nic se nezmění.
Ponechme stranou snahu Tonyho George odkoupit INDYCAR, jaké jiné důvody by měla správní rada, aby se Bernarda zbavila? Především finanční. Bernard měl slíbit, že už letos vytáhne INDYCAR z červených čísel, ale organizace během letošní sezóny prodělala něco mezi sedmi a osmi miliony dolarů. Dlužno dodat, že o 10 milionů dolarů přišla při ztrátě závodu v Číně, něco stálo vyplacení se z kontraktu s Las Vegas Motor Speedway, kde IndyCar Series nechtěla závodit po loňské smrti Dana Wheldona a že některé závody přežily jen za cenu toho, že jim Bernard výrazně snížil poplatek za pořádání závodu.
Na Bernarda navíc chodí spousta stížností od majitelů týmů, kterým se nelíbí ceny za náhradní díly nových vozů Dallara DW-12 a dokonce vyhrožovali revoltou, že by si všichni na závod přivezli neschválené díly a vynutili si jejich povolení. S negativním ohlasem se setkala také snaha Bernarda zkoumat možnost nahradit Firestone coby dodavatele pneumatik. Americký výrobce pneumatik si údajně na Bernardovo jednání stěžoval u správní rady.
V souvislosti se zprávou o Bernardově propuštění v deníku Indianapolis Business Journal reagovali jeho zaměstnavatelé následujícím prohlášením:
„Randy nebyl propuštěn a jeho zaměstnanecký poměr je stejný, jako byl minulý týden či minulý měsíc. V tuto chvíli není Randy propuštěn. Tak tomu je teď a tak tomu bude i v budoucnu.“
Každopádně, ať se mi situace jakkoliv, nejistota kolem budoucnosti vedení INDYCAR vrhá na sérii černé světlo. Graham Rahal už na svém Twitteru vyzval správní radu k rychlému řešení:
„No tak lidi. Buď si Randyho nechte, nebo ho vyhoďte, ale tohle je pitomé a zahanbující pro sport!“
Bernard s IMSC uzavřel pětiletou smlouvu a i když s ním otřásla tragická smrt Dana Wheldona, už loni prohlásil, že on ji hodlá dodržet. Snad se správní rada rozhodne rychle a vlnu spekulací konečně ukončí, protože to poslední, co teď americký formulový sport potřebuje, je další dělení na „my vs. oni“.