Rahal bude závodit za Rahalův tým
Bobby Rahal potvrdil angažování svého syna Grahama.
Jak jsme informovali už v průběhu léta, brzy čtyřiadvacetiletý Graham Rahal opouští po dvou sezónách juniorský tým Chipa Ganassiho a přesouvá se do stáje, kterou vlastní jeho otec Bobby společně s televizní hvězdou Davidem Lettermanem a promotérem Mikem Laniganem. Rahal junior za rodinný tým v IndyCar startoval jen jednou, v roce 2010 v Indianapolisu. Doteď Rahal senior trval na tom, aby jeho syn závodil za jiné týmy.
„Říkal jsem to celou dobu, cítil jsem, že bude pro něj lepší, když získá zkušenosti s jinými týmy a myslím, že se mu to vyplatilo,“ řekl ve středu na tiskové konferenci v Indianapolisu Bobby Rahal. „Myslím, že je díky tomu mnohem lepší jezdec. Dospěl, protože nejednal s rodinou, ale jednal s profesionály a s lidmi, kteří měli očekávání. Myslím, že teď je ten správný čas. Prokázal, že sem patří, získal si respekt kolegů, což je pro mě nejdůležitější. Teď je na čase poznat, jak úžasný potenciál má.“
Rahal se přesouvá z Ganassiho týmu k Rahal Letterman Lanigan Racing, ale jeho vůz bude dost možná vypadat stejně, jako v předešlých dvou letech. Sponzorem totiž zůstala společnost TBC Retail Group, která Rahala sponzorovala i v uplynulých dvou letech u Ganassiho. K týmu se coby vedlejší sponzor vrátí výrobce olejů Valvoline, značka s bohatou historií v IndyCar.
Ačkoliv Graham Rahal dojel během let u Ganassiho čtyřikrát na stupních vítězů a pokaždé se vešel do první desítky v celkovém pořadí šampionátu, jeho prohlášení svědčí, že se svojí rolí v týmu nebylo spokojen:
„Táta přišel a povídá „Prostě pro mě musíš závodit“. Hodně lidí to neví, ale když v roce 2011 Service Central (značka TBC Retail Group, kterou Rahal u Ganassiho propagoval) podepsala s Ganssim, bylo to mez Rahal Letterman Lanigan, takže ten proces začal už tehdy, ale opravdu se rozjel, když 1. srpna vypršela moje opce.“
„Pak jsme si sedli a řekli si: „Hej, tohle opravdu dává největší smysl“. Že jsme spolu, pro mě nejen znamená, že mohu dát stranou všechny otázky o tom, jak si stojím v hierarchii týmu a jak je mi tým oddaný, ale také to znamená, že marketingová a mediální stránka toho, že budu spolupracovat s tátou, s Davem (Lettermanem) a Mikem (Laniganem) a našimi sponzory, má velký potenciál.“
Podobně se vyjadřuje i Bobby Rahal: „Myslím, že můžeme pro Grahama vytvořit prostředí, ve kterém by mohl naplnit svůj potenciál. Naposledy byl lírem týmu, když závodil za Newman/Haas/Lanigna Racing v roce 2009. Byl to teprve dvacetiletý kluk, ale vyhrál pár pole position, měl spoustu dobrých závodů, byl velmi silný a v šampionátu skončil sedmý. Když se mu budeme moci takto soustředit, myslím, že může být ještě lepší, takže se těším, až uvidím jeho potenciál naplno.“
Stáj stále přemýšlí o nasazení druhého vozu. Řídit by jej mohl Takuma Sató, za stáj závodil v letošní sezóně, ale tým požaduje po Satóových sponzorech výrazné navýšení finančních příspěvků, aby pokryl náklady vzniklé Japoncovým talentem, pokud jde o ničení vozů. O místě s Rahalem jednala spousta dalších jezdců, veterán Formule 1 Rubens Barrichello, od Penskeho zřejmě odcházející Ryan Briscoe, šampion Indy Lights Tristan Vautier a další.