Od roku 2013 se mění pravidla používání DRS
Během tréninků a kvalifikací ho bude možné používat pouze v určených zónách.
Mezinárodní automobilová federace chce příští rok omezit používání systému DRS během tréninků a kvalifikace.
Vzhledem k tomu, že byl systém využívající pohyblivý element zadního přítlačného křídla zaveden na začátku sezóny 2011, mohli jezdci DRS používat během tréninků i kvalifikací libovolně podle svého uvážení, na rozdíl od závodů, kde bylo použití omezeno pouze na jasně určené aktivační zóny.
Ovšem technický delegát FIA Charlie Whiting informoval týmy, že z bezpečnostních důvodů dojde ke změně. "Využití DRS během tréninků a kvalifikací zakážeme všude, kromě míst, která se budou používat v závodech. Zažili jsme už několik incidentů, kdy jezdci předčasným otevřením křídla způsobili nemálo problémů. Někdo může argumentovat tím, že předčasná aktivace DRS je něco podobného jako když sešlápnete dříve plynový pedál, ale DRS je pouze o stavu zapnuto/vypnuto, zatímco s plynem se dá pracovat."
Whiting je přesvědčený, že změna pro tréninky a kvalifikace nesníží účinnost systému DRS při závodech. "FIA provádí důkladnou analýzu DRS na základě údajů z každého závodního víkendu a vše naznačuje tomu, že týmu budou i nadále těžit z použití DRS v aktivačních zónách."
"Smyslem zavedení systému DRS bylo zvýšení šancí na předjíždění v závodě. Nejdříve jsme nechtěli, aby se systém využíval při trénincích a v kvalifikacích, ale měli jsme obavy, aby systémy byly dostatečně efektivní," popsal Whiting, proč bylo nakonec povoleno využití DRS pro celý závodní víkend, aby týmy měly více příležitostí k odladění systému.
"Ovšem vzhledem k aktuálně dostupným informacím ale věřím, že žádné snížení účinnosti DRS bychom neměli zaznamenat. Týmy ho budou i nadále využívat zpravidla na dvou místech okruhu, takže přínos tu i nadále bude. Jsem si jistý, že bude fungovat jako doteď."